Pierwotnie plan zakładał zakaz korzystania z map jednostek napędowych już od wyścigu w Belgii, jednak środki zakazujące mają wejść od Grand Prix Włoch.
W zeszłym tygodniu FIA poinformowała zespoły, że będzie wymagała używania tych samych trybów silnika w kwalifikacjach i wyścigu. Nowe ograniczenie będzie egzekwowane za pomocą dyrektywy technicznej. Opóźnienie jej wprowadzenia zapewni zespołom niezbędny czas na wykonanie testów na hamowni silnika w ramach przygotowań do zmiany.
Zmiana ma dotyczyć tzw. party mode, który pozwala na krótkotrwałe zwiększenie wydajności jednostki napędowej. Jest podejrzenie, że niektóre zespoły coraz częściej wykorzystują tryby silnika w sposób niezgodny z przepisami.
Niektóre źródła podają, że dwaj producenci silników byli niezadowoleni ze zmian. Podobno dyskutowano także o dalszym opóźnieniu wprowadzenia zakazu, aż do późniejszego sezonu.
Jakub Andrusiewicz
źródło: racefans.net