KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

russell hiszpania 3

Wypowiedzi wszystkich kierowców po GP Hiszpanii 2020



Co mówili po swoich występach uczestnicy rywalizacji w Barcelonie? Przeczytajcie wypowiedzi wszystkich kierowców.

Mercedes

 

Lewis Hamilton: „To jest absolutnie niewiarygodne. Byłem tam jak w transie, nawet nie wiedziałem, kiedy przejechałem ostatnie okrążenie. Nie pamiętam, kiedy ostatnio się tak się czułem. To była naprawdę wyjątkowa i prawdziwa niespodzianka po naszych ostatnich problemach z oponami. Wnieśliśmy wszystkie nasze wnioski z poprzedniego weekendu, dlatego tak dobrze sobie poradziliśmy. Fantastyczny wysiłek wszystkich członków zespołu, jestem taki wdzięczny za całą ich ciężką pracę i ciągłe naciski, więc ogromne podziękowania dla wszystkich ludzi w fabryce. Zacząłem idealnie, a potem wszystko było związane z zarządzaniem oponami. Było tak gorąco i bardzo wymagająco, ale skupiłem się tylko na dbaniu o opony i sprowadzeniu samochodu do „domu”. Co za niesamowity wynik.”

Valtteri Bottas: „Oczywiście, jest to bardzo rozczarowujące, nie jestem tutaj, aby zajmować trzecie miejsce. Start był naprawdę kluczowym punktem mojego wyścigu – po prostu nie był wystarczająco dobry, więc straciłem kilka pozycji. Będziemy musieli spojrzeć na to, co się stało, ale ostatecznie kierowcy za mną dobrze rozpoczęli i byli w stanie mnie wyprzedzić. Na takim torze, na którym wyprzedzanie w wyścigu jest tak trudne, a pozycja na torze jest wszystkim, wyścig staje się bardzo trudny, jeśli stracisz miejsca . Więc myślę, że z innym startem, wynik końcowy byłby zupełnie inny. Podczas pierwszego przejazdu musiałem mocno naciskać, aby nadrobić zaległości. W drugim przejeździe byłem cały czas blisko za Maxem, ale trudno było tutaj coś zrobić więcej. Na koniec mieliśmy darmowy pit stop, więc mogłem zjechać na nowe opony i zaliczyć najszybsze okrążenie. Ogólnie to nie było wyścig, na jaki liczyłem, ale czasami tak po prostu bywa. Przeanalizujemy wszystko z tego wyścigu i przejdziemy do następnego.”



Red Bull

 

Max Verstappen: „Dzisiejszy podział dwóch Mercedesów to dla nas wspaniały wynik, po tym jak byli tak szybcy i jestem z tego bardzo zadowolony. Ogólnie był to kolejny mocny weekend z dużą liczbą punktów, z których powinniśmy być zadowoleni. Zrobiłem dobry start i ważne było, aby wyprzedzić Valtteriego wcześniej, co zrobiłem. Próbowałem wszystkiego, aby pozostać w kontakcie z Lewisem w pierwszym przejeździe, ale ogólnie ich samochód był szybszy, a Lewis był dziś dla nas za szybki. Od tamtej pory skupialiśmy się na własnym wyścigu i samochód sprawował się dobrze. Spodziewałem się kłopotów ze strony Valtteriego pod koniec, kiedy zjechał do pit stopu, a ja byłem zadowolony z opon, ale nie był w stanie mnie złapać. P2 jest oczywiście dobrym miejscem, ale nie po to tu jesteśmy. Jesteśmy tutaj, aby wygrać, więc nigdy nie będziesz w pełni usatysfakcjonowany, jeśli tego nie zrobisz. W tej chwili jesteśmy pomiędzy dwoma Mercedesami i oczywiście chcielibyśmy naciskać na Lewisa mocniej, ale musisz być realistą, ponieważ oni wciąż mają szybszy samochód.”

Alex Albon: „To było ciężkie popołudnie i nie jestem zadowolony z wyścigu. To było naprawdę trudne popołudnie. Nie miałem kompletnie przyczepności na żadnej mieszance opon. Za każdym razem zarządzałem i dbałem o opony, ale po sześciu lub siedmiu okrążeniach po prostu nie miałem przyczepności. To było frustrujące i odwrotne do Silverstone w zeszłym tygodniu. Bez względu na to, co zrobiliśmy, naprawdę staraliśmy się utrzymać opony przy życiu. W tym roku nie stanowiło to problemu, więc będziemy musieli przyjrzeć się danym i znaleźć przyczynę tego stanu rzeczy, ponieważ w tej chwili mamy tylko znaki zapytania. Głównie walczyłem w sektorze trzecim, nie mogłem trzymać się wystarczająco blisko samochodów z przodu, więc nie mogłem wyprzedzać i ugrzęzłem jak kaczka. Teraz musimy zrozumieć, dlaczego dzisiejszy dzień był zupełnie inny niż ostatni weekend, abyśmy mogli wrócić silniejsi i poprawić się w Spa ”

Racing Point

 

Sergio Perez: „Miałem dziś trudny start i straciłem miejsce na rzecz Lance’a, ale udało nam się odzyskać koncentrację i to był dobry wyścig. Myślę, że było dziś ryzykowane, aby pojechać na jednej pit stop, ale udało nam się to zrobić, co wymagało dobrego zarządzania oponami i świetnej pracy zespołu. Walka z Lance’em również była przyjemna, ale priorytetem było oszczędzanie opon. Jestem rozczarowany, że dostałem pięć sekund kary czasowej: nie sądzę, żeby to było sprawiedliwe, biorąc pod uwagę, że pierwszą okazją, jaką mogłem ustąpić drogi Lewisowi, był zakręt nr 1. Ale najważniejsze jest to, że byliśmy w stanie zakończyć wyścig na P5 i zdobyliśmy dzisiaj dla zespołu dużo punktów. To był dla mnie pozytywny weekend i chcę podziękować zespołowi za pomoc w moim szybkim powrocie.”

Lance Stroll: „Miałem świetny start i udało mi się wyprzedzić Checo i Mercedesa Bottasa, co ustawiło mnie na dobry wyścig. To było wspaniałe uczucie ścigać się na kilku okrążeniach na trzeciej pozycji, nawet jeśli wiedzieliśmy, że nie ścigamy się Mercedesem – P4 było dzisiaj maksimum. Fajnie było też przez chwilę walczyć z Checo na torze, nawet jeśli dało to Otmarowi kilka siwych włosów! W wyścigu wykonaliśmy na dwa pit stopy, ale udało mi się nadrobić pozycje. Dodatkowo udało mi się wyprzedzić Vettela, a także zyskałem miejsce dzięki karze Checo. Dzisiaj chodziło o zarządzanie oponami, co było trudne w takim upale – ale daliśmy radę. Ciemne chmury, które pojawiły się późno w wyścigu, były miłą ulgą od słońca! Zespół wykonał dzisiaj świetną robotę i cieszę się, że zdobyliśmy kilka niezłych punktów. Jestem podekscytowany, że przechodzimy teraz do Spa, ponieważ tor powinien pasować do naszego samochodu i możemy dążyć do zdobycia jeszcze lepszy punktów.”

McLaren

 

Carlos Sainz: „Bardzo dobry dzień dla mnie i zespołu. Uzyskanie w końcu dobrego wyniku po problemach w poprzednich czterech wyścigach to wspaniałe uczucie i uważam, że na to zasługujemy. Stoczyliśmy bardzo dobrą walkę z Racing Points, a obrona przed Red Bullem po pit-stopie była kluczowa. Szkoda, że Max [Verstappen] mnie dogonił pod koniec wyścigu i straciłem kilka sekund, ponieważ Checo [Perez] miał karę czasową i myślę, że mogliśmy skończyć wyżej przed nim. W każdym razie mechanicy wykonali dziś dobrą robotę, wszystkie cztery pit stopy w mniej niż trzech sekundach i udało nam się zdobyć oba samochody w punktach. To był weekend budujący pewność siebie dla zespołu i mam nadzieję, że jest to punkt zwrotny w moim sezonie”.

Lando Norris: „Ciężki wyścig. Bolid miał naprawdę dobre tempo, ale jak zwykle w Hiszpanii wyprzedzania było bardzo trudne. Tak naprawdę można wyprzedzać tylko w jednym zakręcie, a jeśli samochód z przodu jest blisko zewnętrznej ostatniego zakrętu i jest „pociąg” bolidów, to jest to prawie niemożliwe, nawet jeśli jesteś szybszy. Szkoda – bo samochód sprawował się dobrze. Byłoby miło uzyskać trochę więcej z tego wyścigu, ale myślę, że dziesiąte miejsce było najlepszym, co mogliśmy zrobić dzisiaj, więc cieszę się, że znalazłem się w punktach.”

Ferrari

 

Sebastian Vettel: „Dzisiaj próbowaliśmy czegoś innego i to się opłaciło. W pierwszym przejeździe walczyłem z przyczepnością na średnich oponach, podczas gdy na drugim czułem się dużo lepiej, pomimo że miałem miękką mieszankę przez wiele okrążeń. Ostatecznie byliśmy w pozycji, w której nie mieliśmy nic do stracenia, więc zaryzykowaliśmy i postanowiliśmy spróbować dojechać na nich do mety. Na szczęście udało się i ten wynik odzwierciedla maksimum, jakie moglibyśmy dzisiaj zrobić tym samochodem. Wciąż jest dużo do poprawy, ale w tej chwili jest to nasze prawdziwe tempo, dlatego czasami musimy zaryzykować, aby mieć więcej opcji do ukończenia przed naszymi rywalami.”



Charles Leclerc: „Szkoda, że nie mogliśmy dzisiaj ukończyć wyścigu. Myślę, że mieliśmy dobrą szansę na zakończenie wyścigu w okolicach P6 lub nawet wyżej. Byliśmy bardzo konkurencyjni na miękkich i również na pośrednich, czego nie mogliśmy w pełni pokazać z powodu dużego zagęszczenia na torze. Plan był taki, żebym pojechał na jeden pit stop i szło całkiem nieźle. Niestety mieliśmy problemy w środku wyścigu. Nagle mój ekran i silnik zgasły, a tylne koła zablokowały się. Nie jesteśmy jeszcze pewni, co się stało i badamy przyczynę. Samochód w końcu ruszył ponownie, ale było już za późno, aby kontynuować, ponieważ odpiąłem pasy i musiałem wracać do boksów. Chociaż ten rok jest nieco trudniejszy niż poprzedni, wszyscy jesteśmy zmotywowani, aby zapewnić zespołowi jak najlepsze wyniki i będziemy ciężko pracować, aby to osiągnąć.”

AlphaTauri

 

Pierre Gasly: „To był wspaniały wyścig i cieszę się, że w ten weekend zdobędę kolejne dwa punkty dla zespołu. Mieliśmy dobry start i udało mi się wyprzedzić Charlesa i Lando w zakręcie nr 1, co dało mi P8. Zostaliśmy trochę zatrzymani podczas drugiego przejazdu za innymi samochodami w stefie DRS, więc nie wykorzystaliśmy w pełni naszych możliwości, jeżeli chodzi o opony. Jednak myślę, że jest wiele pozytywów, które można by zabrać z Barcelony, która jest dość wymagającym torem pod względem osiągów bolidu i fajnie było walczyć z McLarenami przez większość wyścigu. Dziś możemy być zadowoleni z naszego wyniku i teraz zaczynamy skupiać się na Spa.”

Daniil Kvyat: „Nie mogę powiedzieć, że był to satysfakcjonujący wyścig, ponieważ był dość frustrujący. W samochodzie nie czułem się zbytnio dobrze. Nadal musimy przyjrzeć się szczegółom i spróbować zrozumieć, dlaczego – być może nasze opony nie były optymalnie zarządzane. Byłem zadowolony z mojego początkowego startu, miałem kilka fajnych bitew z Ferrari i Ricciardo, więc pomyślałem, że mam dziś więcej do pokazania i ukończenia na lepszej pozycji. Myślę, że jest kilka rzeczy, których możemy się nauczyć z tego weekendu i powinniśmy sobie poradzić w następnych wyścigach”.

Renault

 

Daniel Ricciardo: „Było ciężko dzisiaj i na pewno nie znaleźliśmy się tam, gdzie chcielibyśmy być. Do tej pory w każdym wyścigu mieliśmy co najmniej jeden samochód w pozycjach punktowych, więc jest to nasz pierwszy bez niego. To był dość trudny wyścig i strategia na jeden pit stop była skomplikowana. Oczywiście jest to trochę rozczarowujące, ponieważ przyjechaliśmy tutaj spodziewając się znacznie więcej, szczególnie po dwóch ostatnich wyścigach. Nie spodziewaliśmy się trudnego weekendu, ale było inaczej. Byliśmy blisko pierwszej dziesiątki w kwalifikacjach i wyścigu, więc spróbujemy dowiedzieć się, gdzie straciliśmy te kilka dziesiątych i przejdziemy do następnego wyścigu.”

Esteban Ocon: „Niewiele więcej mogliśmy zrobić dzisiaj. W ten weekend jako zespół walczyliśmy o tempo. Samochód nie zachowywał się tak, jak chcieliśmy, brakowało nam przyczepności i balansu. Od początku weekendu czuliśmy, że samochód nie zachowuje się tak jak na Silverstone, więc w niektórych z tych obszarów mamy więcej do zrobienia. Mamy tydzień wolnego, żeby to przeanalizować i wrócić silniejszy. Rozegrałem dzisiaj kilka fajnych bitew na torze i dokonałem kilku wyprzedzeń, więc to jeden z pozytywów, który zapamiętam.”



Alfa Romeo

 

Kimi Raikkonen: „Samochód miał dziś naprawdę dobre tempo na finałowym stincie na miękkich oponach i szkoda, że nie mieliśmy kolejnego kompletu, bo pracowały naprawdę dobrze. Końcowy rezultat jest więc trochę rozczarowujący, bo czułem, że mogliśmy osiągnąć więcej. Koniec końców, myślę, że byliśmy lepsi w ten weekend. Musimy próbować nowych rzeczy by zmaksymalizować tempo samochodu i znaleźć więcej prędkości. Musimy poprawiać się w tym kierunku.”

Antonio Giovinazzi: „Mamy pewne pozytywy, na które możemy dziś spojrzeć. Koniec końców to był trudny wyścig, ale startując z tyłu myślę, że osiągnąłem maksimum dziś. Finiszowaliśmy przed naszymi bezpośrednimi rywalami w mistrzostwach i ponownie pokazaliśmy dobre tempo, szczególnie podczas ostatniego stintu na oponach miękkich. Oczywiście nadal czeka nas sporo pracy, ale możemy z dziś wynieść trochę otuchy.”

Haas

 

Romain Grosjean: „Od pierwszego do ostatniego okrążenia nie było dobrze. Samochód był utrapieniem. Po prostu nie mogę zrozumieć, co wydarzyło się od piątku. Nasze przejazdy długie, czy krótkie w piątek wszystkie było szybkie i konkurencyjne – wszystko było pod kontrolą. Nie potrafię wyjaśnić, dlaczego wcześniej było tak dobrze, a przez resztę weekendu nie. Po prostu dzisiaj nie było dobrze. To był ciężki dzień.”

Kevin Magnussen: „Myślę, że zrobiliśmy dzisiaj wszystko, co w naszej mocy. Z naszej strony myślę, że straciliśmy trochę tempa, co jest oczywiście bardzo ważne. Jeśli chodzi o prowadzenie wyścigu i strategię, wszystko, co założyliśmy, że musimy zrobić przed wyścigiem – zrobiliśmy. Dobrze wystartowaliśmy, wyprzedzałem, kiedy potrzebowałem, balans samochodu był w porządku i cała komunikacja od zespołu przebiegała dobrze. Wydawało się, że to dobry wyścig, po prostu wynik tego nie odzwierciedla. Myślę, że wszystko zależy od tempa. Poza tym zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy”.

Williams

 

George Russell: „Wyścig był lepszy niż się spodziewałem. Zrobiłem dobry start, wyprzedziłem kilku kierowców, a potem spędziłem całe popołudnie walcząc. Udało mi się wyprzedzić Romaina (Grosjeana) na torze, co było fajne, potem miałem niezłą bójkę z Kimim (Raikkonen). Zastosowaliśmy alternatywną strategię w stosunku do naszych głównych rywali i nie opłaciło się, ale musieliśmy zaryzykować będą w naszej pozycji. Zdecydowanie są pozytywy do zapamiętania, więc jestem stosunkowo zadowolony z dzisiejszego popołudnia.”

Nicholas Latifi: „To było dość trudne. Wystartowałem dobrze, ale potem walczyłem na pierwszym okrążeniu. Przez pierwsze pięć lub sześć okrążeń nie miałem pewności siebie i to zepsuło mój wyścig podczas pierwszego przejazdu. Próbowaliśmy zrobić coś alternatywnego strategicznie, ale to nie wyszło. Moje tempo drugiego i trzeciego przejazdu nie było takie złe, ale myślę, że to wszystko, na co mogliśmy sobie pozwolić dziś po pierwszym kiepskim przejeździe.”

lucky7luke



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum