KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

„W grudniu jechałem tym autem szybciej” – podsumowanie wyścigu Kubicy



13. miejsce, lepsze tempo od rywali w końcówce i 4 udane wyprzedzania – Robert Kubica mimo wszystko powalczył w niedzielnym wyścigu DTM na Lausitzring, choć sam zupełnie nie jest zadowolony z postawy swojego auta. Jak przebiegał ten wyścig w jego wykonaniu? Jakie komunikaty wymieniał z inżynierem i jak wyglądają dane całej rywalizacji?

Wyniki

 

Wyniki 2 wyścigu DTM Lausitzring

Skrót rywalizacji

 



Przebieg wyścigu Kubicy

 

Na kilkadziesiąt minut przed startem wyścigu zaczęły się prace przy jego aucie, które zakończyły się dopiero 20 minut przed wyścigiem. Nie wiemy jeszcze, o co dokładnie chodziło, jednak z słów Cezarego Gutowskiego, który był w garażu wynika, że chodziło o zmianę ustawień. Kubica nie wyjechał na pola startowe przed okrążeniem formującym, ale przepisy DTM umożliwiły mu dołączenie do innych zawodników na kółku rozgrzewkowym.

Spod świateł Polak rusza lepiej niż wczoraj, ale nie ma się gdzie wcisnąć, nie pozwala na to też jego auto. Na pierwszych kółkach Robert jedzie tuż za swoimi rywalami, szukając dogodnego miejsca do ataku. Gdy stawka stabilizuje się, Kubica zaczyna zostawać.

Po 5 minutach jazdy dochodzi do walki czterech aut przed Kubicą, a Polak jest w stanie wykorzystać błędy rywali i awansuje o aż 3 pozycje. Udaje mu się utrzymywać rywali za sobą, ale musi często używać DRS-u i push-to-pass.

Gdy zaczynają się pierwsze zjazdy do boksów, Kubica informuje, że jego opony również się kończą. Polak zjeżdża jednak dopiero na 14. okrążeniu wyścigu, po 20 minutach jazdy – jako jedenasty, będąc wówczas na 4. miejscu.

„Wykorzystałeś więcej DRS-u i push-to-pass niż kierowcy wokół ciebie” – informuje Kubicę inżynier, przypominając mu też o procedurze pit-stopu.

Postój jest w miarę bezproblemowy, choć lizak szybko uniósł się w górę, a Kubica zaczął dodawać gazu, musiał jeszcze trochę poczekać.

Choć mechanicy przybijali sobie piątki po zakończeniu pit-stopu, to nadal nie był on perfekcyjny. Tylko dwa postoje trwały dłużej w tym wyścigu, ale strata Kubicy z tego względu do najszybszych wyniosła około 2,5 sekundy.

chronologia pit-stopów lausitz

Kubica wraca na tor na 15. miejscu i na pierwszych kółkach ma duże problemy z przyczepnością i tempem. Szybko wyprzedza go Scherer i Kubica traci po 0-2 do 0,8 sekundy do najbliższych rywali na kolejnych okrążeniach.

Przez wiele kolejnych okrążeń Kubica jedzie ostatni, ale jego tempo zaczyna wyglądać lepiej na tle rywali. Na 8 minut przed końcem zaczyna dogadniać tych będących przed nim. Robertowi udaje się w kolejnych minutach wyprzedzić dwóch rywali w bezpośredniej walce – obu z fabrycznej ekipy BMW – Sheldona Van der Linde i Lucasa Auera. Można powiedzieć, że jeszcze jedno kółko i Polak byłby w stanie powalczyć z Harrisonem Neweyem, a może i kimś więcej.



Po minięciu linii mety inżynier informuje Kubicę o jego pozycji na mecie. Polak jest chwalony za tempo i zarządzanie oponami.

„Dzięki za ciężką pracę. Nie jesteśmy jeszcze tam gdzie chcemy, ale idziemy w dobrym kierunku” – powiedział inżynier.

„Tak, idziemy do przodu, ale nie z powodu tempa, tylko dlatego że inni popełniają błędy. Pogadamy później” – odpowiedział Kubica. Inżynier przypomniał mu jeszcze o zbieraniu gumy z toru oraz oszczędzeniu paliwa.

Wypowiedzi

 



„Muszę być szczery. Wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo, ale fakt jest taki, że od pierwszych treningów brakowało nam przyczepności, wydajności i prędkości. Musimy popracować nad całym pakietem, bo szczególnie w kwalifikacjach jest dramat. Nie ma przyczepności i strata jest ogromna. Nawet na pierwszym przejeździe tym autem w grudniu w Jerez jechałem szybciej nie znając auta w porównaniu do innych kierowców. Tutaj tak naprawdę byliśmy poza grą. W wyścigu było trochę lepiej, ale w nim wchodzą w grę zarządzanie oponami, ich degradacją. Pod tym względem jest trochę lepiej, ale jak nie ma prędkości pakietu to trudno coś zrobić w wyścigu. Zyskaliśmy parę miejsc, ale to głównie przez problemy rywali lub dużą degradację ich opon” – powiedział Robert, komentując wyścig.

Dane wyścigu

 

Najlepsze czasy

Kubica swój najlepszy czas uzyskał na 5. okrążeniu – zdecydowanie najwcześniej ze wszystkich. Zazwyczaj kierowcy czyniki to około 15 okrążenia.

najszybsze okrążenia lausitz 2

Zmiany pozycji

Zmiany pozycji 2 wyścig dtm lausitzring

Wszystkie okrążenia Kubicy

Jak widać, swoje najwyższe prędkości i najlepsze czasy sektorów, Kubica uzyskiwał na początku wyścigu – między 3 a 7 kółkiem. To właśnie wtedy intensywnie używał push-to-pass oraz systemu DRS by bronić się przed rywalami. Tempo po zmianie opon było podobne, to rywale jechali wówczas znacznie szybciej.

wszystkie okrążenia Kubicy 2 wyścig dtm lausitzring

Czasy sektorów

Co ciekawe, Kubica najmniej tracił w najdłuższym sektorze – ostatnim. Optymalny czas Kubicy jest 0,3 sekundy gorszy od wyniku przedostatniego w tej klasyfikacji Aberdeina i 1,4 sekundy gorszy od kombinowanego czasu Frijnsa, a zatem tak jak było w kwalifikacjach.



najlepsze czasy sektorów dtm 2 lausitzring

Prędkości

Tylko Auer zanotował dziś niższą prędkości od Kubicy, choć ponownie różnice nie są duże.

najwyzsze predkości 2 wyscig lausitzring

Analiza stintów

analiza stintów lausitz 2

Klasyfikacja generalna po dzisiejszym wyścigu

klasyfikacja kierowców po dzisiejszej rundzie dtm

Klasyfikacja zespołów

klasyfikacja zespołów dtm po lausitz 1

Klasyfikacja producentów

klasyfikacja producentów dtm po lausitz

Galeria



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi