Danie Ricciardo

Tego dnia w F1 – 3 sierpnia



1952 – Alberto Ascari zapewnia sobie mistrzostwo świata, wygrywając GP Niemiec. Po raz ostatni na podium staje Rudi Fischer, a po raz 10. Giuseppe Farina.

1958 – Podczas GP Niemiec ginie Peter Collins, 3. zawodnik F1 w 1956 roku (32 starty, 3 zwycięstwa, 9 podiów).

1958 – Tony Brooks triumfuje w GP Niemiec. Po raz ostatni na podium w F1 stają Roy Salvadori i Peter Collins.

1969 – Jacky Ickx wygrywa GP Niemiec, pierwszy raz uzyskując najlepszy czas wyścigu. 100. start w F1 zalicza Jo Bonnier.

1975 – W GP Niemiec triumfuje Carlos Reutemann. Po raz pierwszy na podium staje Jacques Laffite w Williamsie i dla tego zespołu również jest to pierwszy pobyt na podium. 50. start w F1 zalicza Carlos Pace.

1989 – Urodził się Jules Bianchi (34 starty).

2003 – Juan – Pablo Montoya triumfuje w GP Niemiec.



2008 – Robert Kubica zajmuje 8. miejsce w GP Węgier. Wygrywa – po raz pierwszy i jedyny w karierze, Heikki Kovalainen. Pierwszy raz na podium staje Timo Glock.

2012 – Robert znów obserwatorem – tym razem podczas testów rajdowych. Pojawia się z nich zdjęcie, ale zostaje usunięte.

2013 – Robert Kubica zostaje polskim rekordzistą jeżeli chodzi o wynik w Rajdzie Finlandii. W klasyfikacji generalnej zajmuje 9. miejsce. W WRC2 jest drugi.

2016 – Zmarł Chris Amon (96 GP, 5 pole positions, 11 podiów).

2017 – Alessandro Aluni Bravi mówi, że test był ostatnim krokiem Roberta Kubicy z Renault.

2017 – Ukazuje się bardzo ciekawy wywiad Roberta Kubicy: „Prawda jest taka, że był długi moment, że walczyłem o życie. Ludzie skupiają się na moim ramieniu ponieważ to moje największe ograniczenie. Tak naprawdę jednak miałem złamania od mojej stopy do ramienia po mojej prawej stronie. Miałem wiele złamań, dlatego moja rehabilitacja była tak skomplikowana i długa. Miałem szczęście, że byłem sportowcem i jeździłem w F1 i pewnie tylko dlatego nadal mam rękę. Pierwsze dwa miesiące były bardzo ciężkie. Miałem miesiące, a nawet cały rok miałem duże bóle całego ciała w zależności od warunków. Prawdopodobnie dwa lata zajęło mi dojście do rozsądnego poziomu. Ludzie koncentrowali się na tym, by wsadzić mnie z powrotem do samochodu najszybciej jak to możliwe. Najpierw trzeba jednak czuć się dobrze z samym sobą, by myśleć o czymś więcej. Zdecydowałem, że najpierw muszę się obudzić rano szczęśliwy i wtedy mogę zacząć być kierowcą wyścigowym. Nie wiedziałem, czy dostanę szansę powrotu do F1. Ale po okresie w rajdach przechodziłem przez trudny okres. Ważyłem jakies 10 – 15 kilogramów więcej niż normalnie. Zacząłem się zatem przygotowywać. Z punktu widzenia czucia, jestem na dobrym poziomie. Największym problemem jest nie tyle siła, co ruchomość. Ze względu na moje ograniczenia, nie mam rotacji przedramienia i nadgarstka i to jest największe ograniczenie. Muszę być pewien, że będę w stanie zbliżyć się najbardziej jak to możliwe do poziomu, na którym byłem przed wypadkiem. To będzie teraz celem. Ludzie, którzy mnie znają wiedzą, że jeżeli tu jestem, to dlatego, że uważam, że potrafię to robić. Szczerze mówiąc, ostatnio nawet jeżeli nie jeżdżę, to testuję. Ostatnie trzy miesiące były prawdopodobnie najlepszymi trzema miesiącami w moim motorsportowym życiu”.

2018 – Daniel Ricciardo podejmuje szokującą dla wszystkich decyzję i przechodzi do Renault. Uruchomi to lawinę zmian w Red Bullu (Gasly za Ricciardo), Toro Rosso (Kvyat za Gasly), Renault (Ricciardo za Sainza), McLarenie (Norris za Alonso, Sainz za Vandoorne), ale jednocześnie zablokuje zmiany w Force India i Williamsie.

2018 – „Ja nie wiem, ile jest miejsc wolnych i naprawdę nie wiem, co się wydarzy. Z reguły w tych miesiącach o wiele więcej się mówi, niż potem w praktyce się dzieje. Wszystko zależy teraz od dwóch, trzech dużych nazwisk. Od tego, co oni postanowią zrobić w swojej karierze. W zależności od ich decyzji poukłada się cała reszta” – mówi Robert Kubica w rozmowie z Cezarym Gutowskim.

2019 – Claire Williams została zapytana przez Eleven Sports, jak wysoko na liście kandydatów do Williamsa na sezon 2020 jest Robert Kubica: „Bardzo wysoko, wykonuje bardzo dobrą robotę przez cały rok. Mówi jak jest, bardzo go lubię za jego szczerość i wskazówki. Mówi co trzeba zrobić by poprawić samochód i jest bardzo dojrzały i realistycznie stąpa po ziemi”.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 18 września

Urodził się Marc Surer (90 startów, 1 najszybsze okrążenie).

„Oczywiście wolałbym być tam [w F1 – przyp. MC], ale takie jest życie i trzeba się z tym pogodzić. Nadal muszę pokonać wiele ograniczeń aby móc komfortowo usiąść w samochodzie na torze i nie mam tu na myśli tylko samochodu F1. Potrzeba trochę szczęścia i nie wszystko zależy ode mnie. Może to zabrzmieć źle, ale nadzieja umiera ostatnia. Wiara nic nie kosztuje. Nadal wierzę, ale nie bujam w obłokach, twardo stąpam po ziemi. To nie tak, że będę czuł się nikim jeżeli nie wrócę do F1. Nie o nią tu chodzi, ale o mnie” – odpowiada Robert na pytanie o powrót do F1.

Nico Rosberg w swoim 200. starcie w F1 odnosi 22 zwycięstwo. Było to też 200. GP dla zespołu Toro Rosso.

Przedstawiciel zespołu Racing Point, Stephen Curnow gości w siedzibie PKN Orlen. Tematem rozmów oczywiście przyszłość Roberta Kubicy.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Niemiec

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy wyścig DTM

Zolder

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

25-27 września:

godz. 10:00 – Pierwszy trening
godz. 14:00 – Drugi trening
godz. 11:00 – Trzeci trening
godz. 14:00 – Kwalifikacje
godz. 13:10 – Wyścig

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:30 – 2. trening

godz. 10:40 – 1. Kwalifikacje
godz. 13:33 – 1. wyścig

godz. 10:30 – 2. kwalifikacje
godz. 13:33 – 2. wyścig

Popularne tagi