KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Danie Ricciardo

Tego dnia w F1 – 3 sierpnia



1952 – Alberto Ascari zapewnia sobie mistrzostwo świata, wygrywając GP Niemiec. Po raz ostatni na podium staje Rudi Fischer, a po raz 10. Giuseppe Farina.

1958 – Podczas GP Niemiec ginie Peter Collins, 3. zawodnik F1 w 1956 roku (32 starty, 3 zwycięstwa, 9 podiów).

1958 – Tony Brooks triumfuje w GP Niemiec. Po raz ostatni na podium w F1 stają Roy Salvadori i Peter Collins.

1969 – Jacky Ickx wygrywa GP Niemiec, pierwszy raz uzyskując najlepszy czas wyścigu. 100. start w F1 zalicza Jo Bonnier.

1975 – W GP Niemiec triumfuje Carlos Reutemann. Po raz pierwszy na podium staje Jacques Laffite w Williamsie i dla tego zespołu również jest to pierwszy pobyt na podium. 50. start w F1 zalicza Carlos Pace.

1989 – Urodził się Jules Bianchi (34 starty).

2003 – Juan – Pablo Montoya triumfuje w GP Niemiec.



2008 – Robert Kubica zajmuje 8. miejsce w GP Węgier. Wygrywa – po raz pierwszy i jedyny w karierze, Heikki Kovalainen. Pierwszy raz na podium staje Timo Glock.

2012 – Robert znów obserwatorem – tym razem podczas testów rajdowych. Pojawia się z nich zdjęcie, ale zostaje usunięte.

2013 – Robert Kubica zostaje polskim rekordzistą jeżeli chodzi o wynik w Rajdzie Finlandii. W klasyfikacji generalnej zajmuje 9. miejsce. W WRC2 jest drugi.

2016 – Zmarł Chris Amon (96 GP, 5 pole positions, 11 podiów).

2017 – Alessandro Aluni Bravi mówi, że test był ostatnim krokiem Roberta Kubicy z Renault.

2017 – Ukazuje się bardzo ciekawy wywiad Roberta Kubicy: „Prawda jest taka, że był długi moment, że walczyłem o życie. Ludzie skupiają się na moim ramieniu ponieważ to moje największe ograniczenie. Tak naprawdę jednak miałem złamania od mojej stopy do ramienia po mojej prawej stronie. Miałem wiele złamań, dlatego moja rehabilitacja była tak skomplikowana i długa. Miałem szczęście, że byłem sportowcem i jeździłem w F1 i pewnie tylko dlatego nadal mam rękę. Pierwsze dwa miesiące były bardzo ciężkie. Miałem miesiące, a nawet cały rok miałem duże bóle całego ciała w zależności od warunków. Prawdopodobnie dwa lata zajęło mi dojście do rozsądnego poziomu. Ludzie koncentrowali się na tym, by wsadzić mnie z powrotem do samochodu najszybciej jak to możliwe. Najpierw trzeba jednak czuć się dobrze z samym sobą, by myśleć o czymś więcej. Zdecydowałem, że najpierw muszę się obudzić rano szczęśliwy i wtedy mogę zacząć być kierowcą wyścigowym. Nie wiedziałem, czy dostanę szansę powrotu do F1. Ale po okresie w rajdach przechodziłem przez trudny okres. Ważyłem jakies 10 – 15 kilogramów więcej niż normalnie. Zacząłem się zatem przygotowywać. Z punktu widzenia czucia, jestem na dobrym poziomie. Największym problemem jest nie tyle siła, co ruchomość. Ze względu na moje ograniczenia, nie mam rotacji przedramienia i nadgarstka i to jest największe ograniczenie. Muszę być pewien, że będę w stanie zbliżyć się najbardziej jak to możliwe do poziomu, na którym byłem przed wypadkiem. To będzie teraz celem. Ludzie, którzy mnie znają wiedzą, że jeżeli tu jestem, to dlatego, że uważam, że potrafię to robić. Szczerze mówiąc, ostatnio nawet jeżeli nie jeżdżę, to testuję. Ostatnie trzy miesiące były prawdopodobnie najlepszymi trzema miesiącami w moim motorsportowym życiu”.

2018 – Daniel Ricciardo podejmuje szokującą dla wszystkich decyzję i przechodzi do Renault. Uruchomi to lawinę zmian w Red Bullu (Gasly za Ricciardo), Toro Rosso (Kvyat za Gasly), Renault (Ricciardo za Sainza), McLarenie (Norris za Alonso, Sainz za Vandoorne), ale jednocześnie zablokuje zmiany w Force India i Williamsie.

2018 – „Ja nie wiem, ile jest miejsc wolnych i naprawdę nie wiem, co się wydarzy. Z reguły w tych miesiącach o wiele więcej się mówi, niż potem w praktyce się dzieje. Wszystko zależy teraz od dwóch, trzech dużych nazwisk. Od tego, co oni postanowią zrobić w swojej karierze. W zależności od ich decyzji poukłada się cała reszta” – mówi Robert Kubica w rozmowie z Cezarym Gutowskim.

2019 – Claire Williams została zapytana przez Eleven Sports, jak wysoko na liście kandydatów do Williamsa na sezon 2020 jest Robert Kubica: „Bardzo wysoko, wykonuje bardzo dobrą robotę przez cały rok. Mówi jak jest, bardzo go lubię za jego szczerość i wskazówki. Mówi co trzeba zrobić by poprawić samochód i jest bardzo dojrzały i realistycznie stąpa po ziemi”.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi