KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Tego dnia w F1 – 23 sierpnia



1953 – Alberto Ascari wygrywa po raz 13. i ostatni w F1, wygrywając GP Szwajcarii. Było to też jego ostatnie podium.

1959 – Stirling Moss odnoszi 11. zwycięstwo w karierze, wygrywając GP Portugalii. Po raz 3. i ostatni na podium staje Masten Gregory.

1964 – Swoje jedyne zwycięstwo w karierze odnosi Lorenzo Bandini. Pierwszy i jedyny raz na podium staje Bob Anderson, a pierwszy start w F1 zalicza Jochen Rindt.

1987 – W wypadku ginie Didier Pironi (70 startów, 3 zwycięstwa, 4 pole position, 13 podiów).

2009 – Rubens Barrichello wygrywa GP Europy, odnosząc 10. zwycięstwo w karierze. Po raz 60. na podium staje Kimi Raikkonen. Po raz 50. w F1 jedzie Luca Badoer, a po raz 150. Kimi Raikkonen.



2015 – Kończy się Rajd Niemiec. Robert Kubica bardzo liczył na start na asfalcie, ale już na starcie otrzymuje 5-minutową karę za wymianę silnika. Na pierwszych 6 OS-ach Polacy zajmują miejsca od 6 do 10. Niestety, na 7. dochodzi do przygody, po której załoga traci przednią szybę w swoim aucie. Kolejne 5 OS-ów to 11. i 12. miejsca naszej załogi aż do odcinka Panzerplatte, na którym Polacy uderzyli w murek i musieli pożegnać się z rywalizacją tego dnia. Ostatniego dnia rajdu Kubica i Szczepaniak zajęli dwa razy 7, raz 5 i raz 4. miejsce. „Jestem trochę zły ponieważ w 2015 roku popełniłem kilka błędów, ale w coraz większej liczbie przypadków, pech mocno wpływa na moje wyniki w rajdach. Na przykład w Rajdzie Niemiec w ubiegłym tygodniu, gdzie wiedziałem co prawda, że będę miał problemy na asfaltach, ale bardzo czekałem na asfaltowy rajd. Testy nie przyniosły pozytywnych wyników ponieważ ustawienie samochodu nie było takie, na jakie liczyłem i nie pasowało mojemu stylowi jazdy, ale wiedziałem po prostu, że muszę się dostosować. Niestety, od razu przyszedł zimny prysznic. Na shakedownie w czwartek silnik w mojej Fieście padł. W rezultacie dostałem 5 minut kary i to skończyło moją walkę o miejsce w generalce. Oczywiście mechanicy wykonali znakomitą robotę, wymieniając silnik (na używany). Zawód był wielki bo już w Finlandii mieliśmy problem z alternatorem, przez który nie ukończyliśmy rajdu, a w Polsce też były problemy z silnikiem. W tym momencie, wiedząc, że nie powalczymy w klasyfikacji generalnej, zdecydowaliśmy się poświęcić ten rajd w całości na testowanie. Nie było sensu jechać 350 kilometrów powoli więc cisnęliśmy na maksa aby sprawdzić auto. Dokonaliśmy pewnych zmian w ustawieniach, była pewna poprawa. W piątek popełniłem błąd, który kosztował mnie zbitą przednią szybę. Zawsze wozimy gogle w samochodzie więc w tych retro-goglach mogliśmy jechać i bardzo nam one pomogły. Przyspieszając w aucie czułem jednak spore turbulencje więc staraliśmy się tylko dojechać bez problemów na metę i to się udało. Ogólnie, praca nad ustawieniami była interesująca, chociaż niektóre z rozwiązań sprawiły, że samochód był bardzo trudny w prowadzeniu w nawrotach i zakrętach i to spowodowało wiele błędów. Jednym z nich było uderzenie w cementowy blok, który otaczał drogę. Miałem ustawienia, które nie pozwalały mi hamować i skręcać samochodu i pojechał on prosto. Ale takie doświadczenia pomagają ci dowiedzieć się, w którym kierunku pracować. To jest to, co zespoły fabryczne robią podczas testów, gdy wiele osób pracuje z różnymi kierowcami. Owoce pracy, którą wykonywaliśmy wcześniej, były widoczne w niedzielę, kiedy wyniki były świetne. Zachowanie mojej Fiesty było bardzo dobre i paradoksalnie, spisywała się również dobrze w winnicach, gdzie drogi są bardzo wąskie. Zwykle mam tam problemy, ale dzięki oponom Pirelli i dobremu balansowi, byłem w stanie jechać szybko. Zajęliśmy dwa piąte i dwa siódme miejsca i dowiedziałem się, jak ważne jest takie testowanie. Nie mogliśmy prosić o więcej. Teraz marzę o weekendzie bez problemów, rundzie Mistrzostw Świata, podczas której będziemy pracować bez zewnętrznych elementów przeszkadzających nam” – podsumował Robert Kubica.

2015 – Lewis Hamilton wygrywa GP Belgii, odnosząc 39. zwycięstwo w karierze. Po raz 10. i ostatni dotychczas na podium staje Romain Grosjean. Był to 150. start dla Sebastiana Vettela.

2018 – Karun Chandhok mówi poza anteną Channel 4, że Robert Kubica ma zastąpić Lance Strolla od Grand Prix Singapuru.

2018 – „Czuję się gotowy. Gdyby było inaczej, nie podpisywałbym kontraktu z Williamsem w tym roku. Mam to zatem na uwadze, że muszę być gotowy, gdyby coś się wydarzyło, gdybym miał pojechać. Oczywiście, nie jest łatwo, gdy trzeba ścigać się z topowymi kierowcami w środku sezonu. Mimo że miałem pewne okazje do jazdy autem w tym roku, nadal mam mało doświadczenia, ale jeżeli trzeba będzie, zrobię to. Myślę również, że kiedy Williams zatrudnił mnie do tej roli, również nie miał wątpliwości, na co mnie stać. To, co dzieje się obecnie, wiele krążących spekulacji, w żaden sposób na mnie nie wpływa. Wykonuję swoją pracę, a potem zobaczymy, co przyniesie przyszłość. Czasem trzeba być w dobrym miejscu i w dobrym czasie i mieć trochę szczęścia oraz ludzi wokół, którzy w ciebie wierzą” – mówi Robert Kubica. Roberto Chinchero uważa, że powrót Roberta Kubicy w sezonie 2018 jest realny, ale skomplikowany.

2019 – Dowiadujemy się, żę George Russell nie weźmie jednak udziału w Verva Street Racing. Powodem jest choroba, której nabawił się podczas wizyty w Portugalii.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi