Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Verstappen start gp hiszpanii

„Skupmy się na sobie” – jedziemy GP Hiszpanii z Maxem Verstappenem



Mocne komunikaty radiowe, świetna jazda i rozdzielenie Mercedesów – za Maxem Verstappenem kolejny solidny wyścig. Komu machał podczas wyścigu i na co się złościł?

Pierwszym komunikatem do Maxa jest prośba o ustawienia związane ze skrzynią biegów na okrążeniu formującym. Po krótkim komunikacie, że zostało 30 sekund do startu okrążenia rozgrzewkowego, Max rusza. Potem, gdy ustawi się na polach startowych, dostaje informację gdy ostatni samochód ustawi się na swoim miejscu.

Max nie rusza rewelacyjnie spod świateł – mocno odjeżdża mu Hamilton, ale jest w stanie zbliżyć się do Bottasa. Holender ma szczęście, że Fina atakuje Lance Stroll i Bottas skupia się właśnie na kierowcy Racing Point.

– Stroll jest samochodem z tyłu, jest 1,2 sekundy za tobą – mówi inżynier, który pod koniec pierwszego okrążenia poleca Verstappenowi zmianę ustawień Engine Mode 7. Dostaje też komunikat o przewadze nad Strollem.

Pod koniec drugiego kółka Max zgłasza silne wibracje w nawrocie. Inżynier po chwili wraca z wyjaśnieniem, że to mocny wiatr w tych zakrętach.



Na 4. kółku inżynier informuje Verstappena, że zbliża się do Hamiltona. „Tak, ale on jedzie super wolno” – odpowiada kierowca. Inżynier dodaje, że autem jadącym z tyłu jest teraz Bottas, który jest 2,7 sekundy za Maxem. „Mode 10, kiedy będziesz mógł”.

„OK, zaczął cisnąć mocniej teraz bo Bottas się do nas zbliża” – zauważa po chwili Max. Został pochwalony przez inżyniera za zarządzanie oponami.

„Strat 10, pozycja 2” – prosi inżynier Verstappena po kolejnych 3 kółkach.

„10 okrążeń za nami Max” – mówi inżynier po przejechaniu tego dystansu.

Po 2 okrążeniach Max mówi, że opony zachowują się zaskakująco dobrze.

Około 15 okrążenia Max jest chwalony za tempo po przejechaniu swojego najszybszego kółka. Dostaje też informację o tempie Hamiltona i Bottasa.

Inżynier pyta Maxa, czy ustawienia przedniego skrzydła są według niego dobre i otrzymuje potwierdzenie. Po chwili dostaje informację o tempie Bottasa.

Okrążenie później Max skarży się, że ma problemy z tylnymi oponami. Po kolejnym kółku zgłasza, że opony się już chyba skończyły. „Jest duży tylny wiatr” – mówi inżynier. „Wiatr mnie nie interesuje, z opon nic nie zostało” – mówi Max.

„Wciśnij i przytrzymaj przez 4 sekundy Overtake” – mówi inżynier kółko później.

„Chcecie żebym powtórzył ponownie? Te je*ane opony są martwe” – denerwuje się Verstappen. „Nie musisz powtarzać Max”.



„Tracę tak dużo czasu! Kogo obchodzą ci z przodu? I tak go nie wyprzedzimy” – krzyczy Verstappen po chwili.

Max jest ściągany na pit-stop. Dostaje polecenie zmiany ustawień i jest proszony o łagodne podjechanie na stanowisko. Wyjeżdżając dostaje komunikat, że walczy ze Strollem.

„Dam ci znać o tempie Hamiltona, nie masz zagrożenia z tyłu” – mówi inżynier.

„A może skupimy się na naszym wyścigu a nie na Lewisie, bo wyraźnie byli od nas szybsi na miękkiej oponie. Zadbajmy może o naszą pracę i dajmy im wykonać ich robotę?” – znów denerwuje się Max. Inżynier w odpowiedzi pyta: „Czy widzisz różowy samochód z tyłu Max?” „Tak, jest wolny” – odpowiada Holender. „Skup się proszę” – dodaje inżynier.

Gdy Mercedesy zjeżdżają, Max dostaje o tym informację. Po kilku okrążeniach słyszy: „Bottas nie zarządza teraz oponami, jest 2,5 sekundy z tyłu”.

„Kiedy będziesz mógł Engine 3, nic pilnego” – mówi po kilku minutach inżynier.

„Sytuacja w pierwszej trójce wygląda dość podobnie Max. Strat 7 pozycja 5 kiedy będziesz mógł” – mówi dwa kółka później inżynier.

„Jak tempo Max?” – pyta inżynier. „Jest OK, myślę, że mogę jeszcze pocisnąć. Robi się ciemno w zakręcie 4. Nie macie tam na radarze jakiegoś deszczu?” – odpowiada kierowca. „Myślimy, że przejdzie obok toru, rozwija się w miejscu, w którym jest” – odpowiada inżynier.

blank

„Możemy przestać odpuszczać w zakrętach 5. i 7. Max” – mówi po kilku kółkach inżynier. Holender dostaje też informację, że przed nim jest Ocon, którego będzie dublował. „Ma solidne niebieskie, powinien ustąpić” – dodaje inżynier. Po chwili niebieskie flagi będą też mieć Magnussen i Giovinazzi.

W tym momencie gaśnie auto Charlesa Leclerca i kierowca Ferrari zatrzymuje się na torze. Max jest informowany o możliwości wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.

„Fail 15, fail 1-5, to pilne” – mówi inżynier. Max dokonuje zmiany ustawień i pyta czy jest dobrze.

„OK Max, skupmy się teraz na tempie, a dopiero potem oszczędzeniu opon. Tempo nad oszczędzaniem opon, ale bądź czuły” – mówi inżynier.

„OK. Wydaje mi się, że mam mniej mocy” – mówi Verstappen. „Nie mogę tego potwierdzić” – słyszy w odpowiedzi.

Drugi pit-stop Verstappena również przebiega bez zarzutu i ponownie był proszony o powolny podjazd na stanowisko.



„25 okrążeń na tym stincie” – mówi po chwili inżynier. Po dwóch okrążeniach dodaje: „Mamy teraz 3-sekundowy margines nad Bottasem”.

„Zostało 20 okrążeń, różnica do Bottasa to 17 sekund” – mówi inżynier. Po dwóch kolejnych kółkach: „Bottas zjechał po miękkiej opony, jest 6 sekund za nami”.

Verstappen na kilku kolejnych okrążeniach dubluje następnych kierowców, ma też przedstawiają przewagę nad Bottasem. „Możemy anulować oszczędzanie opon” – dodaje inżynier. Co ciekawe, gdy dublował Norrisa, pomachał mu.

„Zyskujesz nad Bottasem 0,2 – 0,3 sekundy Max” – mówi po kilku okrążeniach inżynier. Powtórzy komunikaty o przewadze nad kierowcą Mercedesa jeszcze kilka razy. Dostaje też polecenia zmiany ustawień, na przykład „boost off”.

„Niebieskie dla Sainza i 5 okrążeń do końca. Różnica do Bottasa to 6,2 sekundy” – mówi inżynier pod koniec rywalizacji.

„Zostały 2 okrążenia, Bottas zjechał po najszybsze kółko. Kiedy będziesz mógł Engine 12” – brzmi kolejny komunikat inżyniera.

„Brawo Max, 2. miejsce, dobra jazda” – powiedział inżynier na mecie.

„Tak, myślę, że zoptymalizowaliśmy co mieliśmy, dzięki” – odpadł kierowca.

„Dobra robota, to było zadanie na dziś – rozdzielić Mercedesy” – powiedział Christian Horner. „I to zrobiliśmy. Było to widać po pierwszym stincie, że z Lewisem nie powalczymy. Następnym razem” – odparł Max.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Bądź na bieżąco

Popularne tagi