KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Scheider nie rozumie Kubicy



Były mistrz DTM, Timo Scheider uważa Roberta Kubicę za jednego z przegranych inauguracji sezonu serii na torze Spa przed dwoma tygodniami.

„To zupełnie inna klasa i nie poziom DTM. Było mi go w pewnym momencie przykro, bo nie jechał tak źle, jak wskazywały na to czasu. Ale było to wielkie rozczarowanie” – mówi 41-letni Belg w rozmowie z motorsport-total.com.

Scheider przede wszystkim skupia się na wyborze Kubicy dotyczącym samochodu.

„Gdybym był Robertem Kubicą i budował nowy prywatny zespół z pieniędzmi moich sponsorów, to na pewno nie brałbym BMW. Nawet jako neutralny obserwator motorsportu, który chce odnieść sukces, widziałbym, że lepiej kupić Audi. Tu nawet nie trzeba być nawet ekspertem technologicznym. Wystarczy spojrzeć na wyniki z ostatnich lat. Oczywiście, być może były powody finansowe, które również wchodziły w grę” – dodaje Scheider.

Kubica rozmawiał z prywatnym zespołem Audi w DTM – WRT, jednak jak powiedział potem Vincent Voss – szef tej ekipy – „timing powiązania Kubicy z drugim producentem” wzięły górę.



Scheider zwraca uwagę na to, że BMW może mieć teraz „większe problemy niż pomoc Kubicy”.

„Mogę powiedzieć, że mają teraz zupełnie inne zadania więc nie obchodzi ich, czy Kubica jest 2 czy 3 dziesiąte wolniejszy. My musimy usprawiedliwić swoje wydatki na motorsport. Oczywiście, pewnie BMW wspiera Roberta, ale stopień tego wsparcia może się zmienić z racji problemów zespołów fabrycznych” – mówi Scheider.

Belg nie zostawia suchej nitki na swoim byłym zespole, wzywając go do poprawy tempa. Jak mówi w rozmowie z Autosportem, pierwszy weekend wyścigowy był dla BMW prawdziwą katastrofą.

„Strata do Audi jest dramatem. Tacy ludzie, jak Timo Glock i Marco Wittman, który w ubiegłym roku walczyli o tytuł byli gdzieś między 10 a 13. miejsce. Są świadomi tego, że do Lausitzring jadą wiedząc, że nie mają szans na wygraną. Do tego trzeba byłoby cudu. Zawsze w takich sytuacjach mówi się, że kiedy nie idzie, można zmienić kierowców. Ale tu chodzi o to, żeby ludzie na wszystkich swoich pozycjach dawali z siebie 100%. Można też kwestionować, czy odpowiedni ludzie są na czele. Jeżeli nie ma tempa, trzeba reagować. Pytanie brzmi, czy mają na to dodatkowy budżet i będą chcieli go wykorzystać wiedząc, że te auta nie będą wykorzystywane po 2020 roku”.

„W tym momencie nie widzę zbyt dużo światełka dla BMW na końcu tego tunelu” – kończy Scheider.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi