KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Ferrari oficjalnie wchodzi w spór na temat legalności bolidu zespołu Racing Point



Ekipa z Maranello oficjalnie wsparła zespół Renault, która po odbywającym się trzy tygodnie temu Grand Prix Styrii złożyła protest przeciwko Racing Pointowi. Protest dotyczy legalności rozwiązań zastosowanych w RP20.

W środę odbędzie się przesłuchanie na temat złożonego po Grand Prix Styrii przez zespół Renault protestu. Zespołowi z Francji chodziło o przewody hamulcowe bolidów Racing Point. Według Renault przewody te są kopiami, jakimi posługiwał się zespół Mercedesa w 2019 roku.

Natomiast Ferrari zwróciło się o jednoznaczną interpretacje regulaminu technicznego Formuły 1- z którą sprzeczne mogą być jednostki hamulcowe wykorzystywane w bolidach ekipy Lawrenca Strolla.

O tym, że bolid zespołu Racing Point jest kopią Mercedesa z 2019 mówi się praktycznie od samego początku sezonu. Jednak delegat FIA do spraw jednoosobowych bolidów – Nikolas Tombazis nie jest tego zdania. Był on przed sezonem na wizycie przedstawicieli organu zarządzającego w fabryce Racing Pointu, w celu sprawdzenia wszelkich prawidłowości w RS20. Przedstawił wiele dowodów, że bolid został wykonany samodzielnie przez zespół.



„Byliśmy przekonani przez to, co zobaczyliśmy w fabryce o swoim procesie robienia zdjęć i przechodzenia do szczegółowej inżynierii odwrotnej ze zdjęć, było bardzo wiarygodne.”

„Powiedziałbym nawet więcej. Pokazali nam, jak to zrobili. I jesteśmy zadowoleni, że rzeczywiście przestrzegali przy tym wszystkich zasad.”

Dyrektor generalny zespołu McLaren – Zak Brown również podziela zdanie Ferrari oraz Renault na temat protestu.

„Popieramy dotarcie do sedna sprawy kopiowania przez zespół Racing Point zeszłorocznego bolidu Mercedesa.” „Uważamy, że nie jest to zgodne z aktualnymi zasadami, jednak nie mamy wglądu w szczegóły całej tej sytuacji , nie można teraz powiedzieć czy jest to zgodne, czy też nie – kończy Brown.”

Jakub Sawiński



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum