To był bardzo intensywny wyścig jeżeli chodzi o komunikację radiową dla Nico Hulkenberga. O czym dyskutował z inżynierem i jakie miał problemy podczas tej rywalizacji?
Przed startem Nico Hulkenberg tradycyjnie dostaje informacje o tym, kto jest na jakich oponach. Co ciekawe, nie ma odliczania, ile zostało do startu.
Start jest słaby. Nico zalicza buksowanie kół i już na pierwszych metrach traci pozycję na rzecz Maxa Verstappena. Udaje mu się jednak obronić 4. miejsce.
Na drugim okrążeniu inżynier daje mu znać, żę jeżeli będzie potrzebował, to może użyć przycisku overtake.
Kółko później otrzymuje informację, że może użyć systemu DRS, a na kolejnych kółkach jest proszony o zmianę ustawień.
Na 6. okrążeniu, Nico otrzymuje komunikat: „Nico, rozważ strat 12, strat 12”. Dostaje też informację, że okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte.
„Balans jest pół na pół szczerze mówiąc” – zgłasza Hulkenberg na 7. kółku. „Przyjęliśmy, tylne opony są bardzo gorące” – odpowiada inżynier.
Chwilę później, inżynier prosi kierowcę: „Nico, strat 7, chcemy sobie zrobić okno samochodu bezpieczeństwa”.
Na kolejnym kółku Hulkenberg dostaje komunikat: „Jesteśmy cały czas przy planie A”.
Na 10. okrążeniu Nico sugeruje zjazd ze względu na opony, potem jednak następuje kolejna korekta ustawień. Na 12. okrążeniu Nico jest proszony o opisanie balansu aero: „Taki jak zakładany” – odpowiada.
Tuż przed zjazdem do boksów, Nico otrzymuje polecenie: „Pink strat 7. Ciśnij opony”. Pit-stop jest dość dobry, a Hulkenberg dostaje informację, że ma uważać na białą linię na wyjeździe z boksów oraz że będzie walczył z Oconem. Wyjeżdża jednak 2 sekundy przed kierowcą Renault.
„Przed tobą jest Sainz na oponach po 16 okrążeniach” – słyszy Nico.
Na 18. kółku Hulkenberg pyta, czy Lance był w boksach. Dostał odpowiedź, że będzie na następnym kółku. Zapytał też, czy takie oszczędzenie opon jak teraz jest dobre i dostał potwierdzenie. Następnie otrzymał polecenie „Strat 12”.
Gdy Stroll zrobi pit-stop, Hulkenberg pyta o jego tempo: „Jedzie na tym samym modzie silnika” – odpowiada inżynier.
Niemiec na 19. okrążeniu skarży się na podsterowność, szczególnie w wolnych zakrętach. „Rozważ torque 9 i 7” – dodaje inżynier. Po kilku kółkach radzi kierowcy przełączenie na Strat 12.
Na 23 okrążeniu inżynier mówi: „Temperatury tylnych opon są na szczycie, potrzebujemy lift and coast”. Temperatury szybko dochodzą do prawidłowego poziomu, a zespół mówi: „Nico, opony twarde wyglądają mocno – Verstappen jest bardzo szybki więc możemy cisnąć. Największy wiatr jest w zakręcie 4, spróbuj tam torque 8 na wejśćiu” – mówi inżynier. W kolejnych kółkach Hulkenberg będzie jeszcze kilka razy zachęcany do ciśnięcia.
Niemiec dopytywał, czy nadal w grze jest plan A. Otrzymał potwierdzenie oraz informacje o rywalach „Leclerc jest teraz najszybszy i jest 5 sekund za nami” – powiedział inżynier.
Na 28. kółku Hulkenberg dopytuje, ile ma przewagi nad Lance Strollem. Gdy słyszy odpowiedź o dwóch sekundach, jest zachęcany do „użycia wszystkiego z opon teraz”.
Inżynier ponownie pyta Hulkenberga o aerodynamikę, otrzymujac odpowiedź, że jest w miarę ok.
Po swoim pit-stopie na 30. okrążeniu i na kolejnym komplecie twardych opon, Hulkenberg otrzymuje informację, że zamierzają przejechać na tym komplecie do końca wyścigu, a zatem 22 okrążenia. Jest też chwalony za tempo.
Chwilę później, Hulkenberg dopytuje, czy Lance wyjechał za nim. „Możemy teraz trochę cisnąć” – słyszy Niemiec.
„Nico, możesz jechać z pełnym gazem w zakręcie 1” – mówi inżynier na 33. kółku.
„Leclerc jest 15 sekund przed nami, chce dojechać na tych oponach do mety, a mają one 15 okrążeń” – dodaje chwilę później inżynier.
Na 37. okrążeniu inżynier prosi Hulkenberga o zarządzanie oponami. Chwilę później jednak dodaje, że jeżeli może polegać na oponach, to niech ciśnie. Hulkenberg zgłasza problemy z oponami i pyta o tempo do aut za nim.
„Opony nadal są gorące” – zgłasza Nico i otrzymuje odpowiedź, że są teraz na szczycie temperaturowym więc „będziesz musiał poczekać zanim znów zaczniesz cisnąć”. Po chwili Hulkenberg mówi o tym, że „wibracje są dość mocne” i dopytuje jak wygląda sytuacja „za drugim samochodem”. Jest też proszony o zmianę ustawień dyferencjału w kilku zakrętach. „Ten zestaw jest gorszy niż poprzedni” – mówi potem o oponach. Kółko później zgłasza duży blistering lewej tylnej opony.
Na 45. okrążeniu Nico Hulkenberg zjeżdża trzeci raz do boksów. Postój jest bezproblemowy i dostaje miękkie opony. Po wyjeździe Nico dostaje polecenia zmiany ustawień oraz pyta jaka jest jego aktualna pozycja i gdzie są rywale.
„Lance nie miał problemu z blisteringiem?” – dopytuje po chwili Niemiec. „Nie był tak zły jak u ciebie”.
Hulkenberg prosi inżyniera o informacje o odstępach między zawodnikami oraz liczbę okrążeń do końca. Jest też chwalony za tempo.
Na 48. okrążeniu kierowca dopytuje, gdzie są jego rywale. To pytanie powtórzy się jeszcze kilka razy.
Na dwóch ostatnich okrążeniach Nico musi mocno oszczędzać paliwo i śledzić deltę, a tuż po minięciu linii mety jest proszony o zmianę ustawień na te, mające oszczędzać paliwo oraz by zbierał fragmenty z opon z toru. Nico nieco gubi się w ustawieniach i zmienia je na złym pokrętle. Po krótkiej dyskusji udaje się prawidłowo ustawić auto.
„Szkoda tego drugiego twardego kompletu opon. To zupełnie nie poszło” – mówi Hulkenberg. „Mimo wszystko było trochę zabawy, dziękuję wam” – dodaje kierowca, otrzymując jeszcze informację o wynikach wyścigu.