KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Pytania o Lance`a i dobra zabawa – jedziemy GP 70-lecia z Nico Hulkenbergiem



To był bardzo intensywny wyścig jeżeli chodzi o komunikację radiową dla Nico Hulkenberga. O czym dyskutował z inżynierem i jakie miał problemy podczas tej rywalizacji?

Przed startem Nico Hulkenberg tradycyjnie dostaje informacje o tym, kto jest na jakich oponach. Co ciekawe, nie ma odliczania, ile zostało do startu.

Start jest słaby. Nico zalicza buksowanie kół i już na pierwszych metrach traci pozycję na rzecz Maxa Verstappena. Udaje mu się jednak obronić 4. miejsce.

Na drugim okrążeniu inżynier daje mu znać, żę jeżeli będzie potrzebował, to może użyć przycisku overtake.

Kółko później otrzymuje informację, że może użyć systemu DRS, a na kolejnych kółkach jest proszony o zmianę ustawień.

Na 6. okrążeniu, Nico otrzymuje komunikat: „Nico, rozważ strat 12, strat 12”. Dostaje też informację, że okno samochodu bezpieczeństwa jest otwarte.



„Balans jest pół na pół szczerze mówiąc” – zgłasza Hulkenberg na 7. kółku. „Przyjęliśmy, tylne opony są bardzo gorące” – odpowiada inżynier.

Chwilę później, inżynier prosi kierowcę: „Nico, strat 7, chcemy sobie zrobić okno samochodu bezpieczeństwa”.

Na kolejnym kółku Hulkenberg dostaje komunikat: „Jesteśmy cały czas przy planie A”.

Na 10. okrążeniu Nico sugeruje zjazd ze względu na opony, potem jednak następuje kolejna korekta ustawień. Na 12. okrążeniu Nico jest proszony o opisanie balansu aero: „Taki jak zakładany” – odpowiada.

Tuż przed zjazdem do boksów, Nico otrzymuje polecenie: „Pink strat 7. Ciśnij opony”. Pit-stop jest dość dobry, a Hulkenberg dostaje informację, że ma uważać na białą linię na wyjeździe z boksów oraz że będzie walczył z Oconem. Wyjeżdża jednak 2 sekundy przed kierowcą Renault.

„Przed tobą jest Sainz na oponach po 16 okrążeniach” – słyszy Nico.

Na 18. kółku Hulkenberg pyta, czy Lance był w boksach. Dostał odpowiedź, że będzie na następnym kółku. Zapytał też, czy takie oszczędzenie opon jak teraz jest dobre i dostał potwierdzenie. Następnie otrzymał polecenie „Strat 12”.

Gdy Stroll zrobi pit-stop, Hulkenberg pyta o jego tempo: „Jedzie na tym samym modzie silnika” – odpowiada inżynier.

Niemiec na 19. okrążeniu skarży się na podsterowność, szczególnie w wolnych zakrętach. „Rozważ torque 9 i 7” – dodaje inżynier. Po kilku kółkach radzi kierowcy przełączenie na Strat 12.

blank

Na 23 okrążeniu inżynier mówi: „Temperatury tylnych opon są na szczycie, potrzebujemy lift and coast”. Temperatury szybko dochodzą do prawidłowego poziomu, a zespół mówi: „Nico, opony twarde wyglądają mocno – Verstappen jest bardzo szybki więc możemy cisnąć. Największy wiatr jest w zakręcie 4, spróbuj tam torque 8 na wejśćiu” – mówi inżynier. W kolejnych kółkach Hulkenberg będzie jeszcze kilka razy zachęcany do ciśnięcia.

Niemiec dopytywał, czy nadal w grze jest plan A. Otrzymał potwierdzenie oraz informacje o rywalach „Leclerc jest teraz najszybszy i jest 5 sekund za nami” – powiedział inżynier.

Na 28. kółku Hulkenberg dopytuje, ile ma przewagi nad Lance Strollem. Gdy słyszy odpowiedź o dwóch sekundach, jest zachęcany do „użycia wszystkiego z opon teraz”.

Inżynier ponownie pyta Hulkenberga o aerodynamikę, otrzymujac odpowiedź, że jest w miarę ok.

Po swoim pit-stopie na 30. okrążeniu i na kolejnym komplecie twardych opon, Hulkenberg otrzymuje informację, że zamierzają przejechać na tym komplecie do końca wyścigu, a zatem 22 okrążenia. Jest też chwalony za tempo.

Chwilę później, Hulkenberg dopytuje, czy Lance wyjechał za nim. „Możemy teraz trochę cisnąć” – słyszy Niemiec.



„Nico, możesz jechać z pełnym gazem w zakręcie 1” – mówi inżynier na 33. kółku.

„Leclerc jest 15 sekund przed nami, chce dojechać na tych oponach do mety, a mają one 15 okrążeń” – dodaje chwilę później inżynier.

Na 37. okrążeniu inżynier prosi Hulkenberga o zarządzanie oponami. Chwilę później jednak dodaje, że jeżeli może polegać na oponach, to niech ciśnie. Hulkenberg zgłasza problemy z oponami i pyta o tempo do aut za nim.

„Opony nadal są gorące” – zgłasza Nico i otrzymuje odpowiedź, że są teraz na szczycie temperaturowym więc „będziesz musiał poczekać zanim znów zaczniesz cisnąć”. Po chwili Hulkenberg mówi o tym, że „wibracje są dość mocne” i dopytuje jak wygląda sytuacja „za drugim samochodem”. Jest też proszony o zmianę ustawień dyferencjału w kilku zakrętach. „Ten zestaw jest gorszy niż poprzedni” – mówi potem o oponach. Kółko później zgłasza duży blistering lewej tylnej opony.

Na 45. okrążeniu Nico Hulkenberg zjeżdża trzeci raz do boksów. Postój jest bezproblemowy i dostaje miękkie opony. Po wyjeździe Nico dostaje polecenia zmiany ustawień oraz pyta jaka jest jego aktualna pozycja i gdzie są rywale.

„Lance nie miał problemu z blisteringiem?” – dopytuje po chwili Niemiec. „Nie był tak zły jak u ciebie”.

Hulkenberg prosi inżyniera o informacje o odstępach między zawodnikami oraz liczbę okrążeń do końca. Jest też chwalony za tempo.

Na 48. okrążeniu kierowca dopytuje, gdzie są jego rywale. To pytanie powtórzy się jeszcze kilka razy.

Na dwóch ostatnich okrążeniach Nico musi mocno oszczędzać paliwo i śledzić deltę, a tuż po minięciu linii mety jest proszony o zmianę ustawień na te, mające oszczędzać paliwo oraz by zbierał fragmenty z opon z toru. Nico nieco gubi się w ustawieniach i zmienia je na złym pokrętle. Po krótkiej dyskusji udaje się prawidłowo ustawić auto.

„Szkoda tego drugiego twardego kompletu opon. To zupełnie nie poszło” – mówi Hulkenberg. „Mimo wszystko było trochę zabawy, dziękuję wam” – dodaje kierowca, otrzymując jeszcze informację o wynikach wyścigu.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi