Przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego, zaprezentowałem Wam rozpiskę motorsportowych wydarzeń na świecie, również tych z udziałem polskich kierowców. Czas zatem podsumować, jak im poszło.
W brytyjskiej Formule 4 na torze Brands Hatch rywalizował Roman Biliński, który z wyścigu na wyścig jechał coraz lepiej. Tegoroczny debiutant zaliczył bardziej udany weekend niż poprzednio, a zaczął go od 9. miejsca w kwalifikacjach w gronie 15 kierowców. Pierwszy wyścig ukończył na 8. miejscu, ale w dwóch kolejnych było lepiej i dojeżdżał na 6. i 5. miejscu.
British F4:
#55 Roman Biliński
Q – 9/15
R1 – 8/15
R2 – 6/15
R3 – 5/15
W European Le Mans Series na Spa Kuba Śmiechowski wraz z zespołem Inter Europol Competition autem LMP2. W kwalifikacjach było 16. miejsce, a zatem ostatnie, w wyścigu 11.
W kategorii LMGTE Michał Broniszewski wraz z zespołem Kessel Racing zajęli 2. miejsce w kwalifikacjach na 11 załóg, ale w wyścigu byli już bezkonkurencyjni, zajmując też 17. miejsce w klasyfikacji generalnej.
ELMS:
#34 Kuba Śmiechowski
Q – 16/16 LMP2
R – 11/16 LMP2 i 11 w generalce
#74 Michał Broniszewski
Q – 2/11 LMGTE
R – 1/11 LMGTE i 17 w generalce
GT World Challenge na torze Misano debiutował Robin Rogalski, który jechał z Krisem Heidornem. W kwalifikacjach do pierwszego wyścigu zajęli 19. miejsce w stawce 22 aut. Jechał je nasz zawodnik. W drugiej czasówce Heidorn wykręcił ostatni wynik.
Niestety, już na pierwszym okrążeniu pierwszego wyścigu doszło do kontaktu Mercedesa AMG GT3 prowadzonego przez Rogalskiego z innym samochodem i Polak musiał wycofać się z rywalizacji. Co jeszcze gorsze, do trzecich kwalifikacji oraz 2. i 3. wyścigu załoga nie wystartowała.
GT World Challenge:
#6 Robin Rogalski i Kris Heidorn
Q1 19/22 Rogalski
Q2 22/22 Heidorn
R1 21/22 (kontakt z innym autem na 1 okrążeniu i uszkodzenie samochodu)
Q3 – DNS
R2 – DNS
R3 – DNS
W Lamborghini Super Trofeo na torze Misano świetnie poradzili sobie Karol Basz i Andrzej Lewandowski. W kwalifikacjach Lewandowski wykręcił 15 miejsce na 23 auta w generalce i 4 na 6 aut w klasie Pro-Am. Basz natomiast wygrał drugą czasówkę w stawce wszystkich aut.
Pierwszy wyścig zaczynał Lewandowski, który oddał auto podczas zmiany w boksie na 16. miejscu. Basz potrafił przebić się nim na aż 4. miejsce, wygrywając przy tym klasę Pro-Am.
W drugim wyścigu nasza załoga zajęła 2. miejsce, ponownie wygrywając klasę Pro-Am.
Lamborghini Super Trofeo:
#16 Karol Basz i Andrzej Lewandowski
Q1 15/23 Lewandowski (4/6 w Pro-Am)
Q2 1/23 Basz (1/6 w Pro-Am)
R1 4/23 (1/6 w Pro-Am)
R2 2/23 (1/6 w Pro-Am)
W GT Open, która rywalizowała na Hungaroring, mieliśmy kilka naszych załóg. Niestety w piątkowym treningu Marcin Jedliński miał wypadek i nie startował już dalej.
Mateusz Lisowski wykręcił dla swojej załogi, tworzonej ze Stanisławem Jedlińskim, 8. miejsce na 17 aut w pierwszych kwalifikacjach. Było to 4. miejsce na 7 samochodów w klasie Pro-Am. Niestety wyścigu nasza załoga nie ukończyła i nie startowała już dalej po tym wypadku.
Crazy crash yesterday during the first race of the GT Open round at Hungary ? pic.twitter.com/kff2v7jwmh
— JUST RACING (@JUSTRACINGYT) August 9, 2020
Jadący z numerem 88 (!) Patryk Krupiński jechał w parze z… byłym rywalem Roberta Kubicy z F1, Christianem Klienem. Klien wywalczył pole postiotion w gronie 17 aut w pierwszych kwalifikacjach i pierwszy wyścig, dzięki korzystnym wyjazdom samochodów bezpieczeństwa, udało się tej załodze wygrać w generalce. Drugie kwalifikacje to ostatnie miejsce Krupińskiego, ale w wyścigu udało im się dojechać na 9. miejscu (4. w klasie Pro-Am).
#88 Patryk Krupiński, Christian Klien
Q1 1/17 Klien (1/7 w Pro-Am)
R1 1/17 (1/7 w Pro-Am)
Q2 15/15 Krupiński (6/6 w Pro-Am)
R2 9/15 (4/6 w Pro-Am)
Jeżeli podobają Wam się takie zapowiedzi i zestawienia, będę starał się je przygotowywać co tydzień.
Za pomoc w przygotowaniu wpisu dziękuję Sebastianowi Kłęk.