Przed Robertem Kubicą i ORLEN Team ART jeszcze długa droga w gonieniu stawki DTM, ale być może dziś został wykonany na niej dość spory krok. Tempo Polaka w drugim treningu było naprawdę optymistyczne. Zapraszam na podsumowanie rywalizacji z danymi z dzisiejszych sesji.
Podsumowanie
Kubica wykonywał dziś bardzo podobny program do wszystkich innych kierowców. Do pierwszego treningu ustawił się jako pierwszy do wyjazdu. Po przejechaniu kilku kółek kwalifikacyjnych na świeżych oponach zjechał na dość długo do boksów. Kolejnym wyjazdem była symulacja wyścigu bowiem pierwszy trening odbywał się w bardzo zbliżonej porze do wyścigów. Tempo wyścigowe Kubicy niestety nie było dobre – raczej było najsłabszym, choć ponownie pod koniec przejazdu Robert zbliżał się do wyników innych.
Te przejazdy mogą być jednak mało reprezentatywne, gdyż jutro ma być nieco zimniej niż dziś, a w niedzielę ma być jeszcze chłodniej.
Drugi trening to dwa wyjazdy na przejazdy kwalifikacyjne. Kubica nie wyjechał jako pierwszy, a jego tempo było wyraźnie lepsze, szczególnie podczas drugiego wyjazdu. Polak zrobił na nim dwa naprawdę szybkie kółka – 1:37.910 oraz 1:38.316. Na tym drugim kółku poprawiał się w 1. i 2. sektorze, ale niestety zepsuty trzeci oznaczał brak poprawy wyniku.
Wyniki
Pierwszy trening:
Drugi trening:
Wypowiedzi
"…kombinujemy. Coś się poprawiło, ale niewystarczająco. Nie było aż tak tragicznie, jak tydzień temu. Powiedzmy, że balans auta nie jest taki zły, co jest… Dziwne o tyle, że jak auto jest nieźle wyważone, a ty tracisz sekundę, to znaczy, że przyczepność nie jest za duża" RK
— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) August 21, 2020
"W ten weekend trudnością będzie wstrzelenie się w warunki, a te na pewno będą inne, niż dziś. Czy będzie mokro, czy sucho, to z pewnością będzie inaczej. "
RK— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) August 21, 2020
Sektory
Największe problemy Kubica miał dziś z ostatnim sektorem, w którym dwa razy na szybkich kółkach blokował koła. Wiązało się to z dużymi stratami. W związku z tym optymalny czas jego okrążenia jest znacznie lepszy niż ten w oficjalnych wynikach.
Po zsumowaniu 3 najlepszych czasów sektorów, Kubica ma wynik 1:37.623, który jest 10. spośród optymalnych czasów okrążeń. Można zatem mówić, że tempo poprawiło się.
Kubica w 1. sektorze tracił tylko 199 tysięcznych w stosunku do najlepszego czasu wykręconego w tej partii toru.
W 2. sektorze strata wynosiła aż 449 tysięcznych, ale jest to najdłuższy sektor na torze. W ostatnim Kubica stracił 310 tysięcznych. Oto zestawienie:
Prędkości
Kubica miał najniższą prędkość na prostej dziś – 262 km/h, ale do najszybszych tracił tam tylko 5 km/h.
Van der Linde 267 km/h
Muller 267
Aberdein 267
Scherer 267
Frijns 266
Eng 266
Rockenfeller 266
Glock 266
Newey 266
Green 265
Auer 265
Rast 265
Wittmann 265
Habsburg 263
Kubica 262
Przebiegi
Najwięcej kółek przejechali dziś Newey i Frijns – po 42. Najmniej ponownie Kubica – 36.
Newey 42
Frijns 42
Van der Linde 41
Muller 41
Rast 41
Aberdein 40
Scherer 40
Glock 40
Green 40
Habsburg 40
Rockenfeller 39
Eng 38
Wittmann 38
Auer 37
Kubica 36
Ode mnie