Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Laguna seca f3

Piąte rundy blogowych lig iRacing [Aktualizacja]



Już dziś rozegrane zostaną prekwalifikacje do piątych z 7 rund blogowych lig na platformie iRacing. Ścigać będziemy się Mazdami MX5 oraz bolidami F3.

Mazdy

 

Przypominam kalendarz Ligi Mazdy:

RundaDataTorFinały B i poniżejFinał A
129 wrześniaOkayama International Circuit - Full Coursegodz. 20:00godz. 21:00
213 październikaSummit Point Raceway - Summit Point Racewaygodz. 20:00godz. 21:00
327 październikaCharlotte Motor Speedway - Rovalgodz. 20:00godz. 21:00
410 listopadaOkayama Shortgodz. 20:00godz. 21:00
524 listopadaOulton Park Fostersgodz. 20:00godz. 21:00
68 grudniaWeatherTech Raceway at Laguna Seca - Full Coursegodz. 20:00godz. 21:00
722 grudniaTsukuba Circuit - 2000 Fullgodz. 20:00godz. 21:00

Ponownie pod uwagę będzie branych 5 najlepszych punktowo rund każdego zawodnika.



Wyścigi będą dostępne dla licencji Rookie, D i C. W poniedziałki będą odbywać się prekwalifikacje. Ich terminy godzinowe będą tak ułożone, by można było wziąć udział w obu ligach na iRacing. Dołączyć można będzie do tylko jednego, dowolnego treningu, w którym można będzie przejechać maksymalnie 20 okrążeń (20 incydentów). Czasy z tych sesji posłużą przyporządkowaniu do poszczególnych finałów. Przed każdą rundą będę informował, ile osób będzie jeździć w finałach.

W każdym finale odbędzie się 20-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 30-minutowy wyścig.

Zwycięzca finału B będzie przechodził do Finału A.

Wybrane finały będą streamowane na blogowym Twitchu.

Prekwalifikacje (poniedziałek godz. 20,21 i 22)

 

Do prekwalifikacji może przystąpić KAŻDY. W poniedziałek w lobby zostaną stworzone 3 sesje Open Practice, trwające godzinę. Jedna o godz. 20, jedna o 21 i jedna o godz. 22. Przystąpić będzie można tylko do jednej z nich i będzie można wykonać w niej 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing).

Jeździć będziemy oczywiście na torze, na którym rozgrywany jest obecnie Mazda Cup, a zatem Summit Point Raceway. Warunki pogodowe takie, jak w Mazda Cup – Starting Track State 50% (leave marbles on), godzina 12:00. Fixed Setup

Maksymalna liczba incydentów w tej sesji będzie określona na 20. Po jej osiągnięciu, zawodnik automatycznie spada do finału niżej niż wskazywał na to jego czas kwalifikacji.

Prekwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do wtorkowego wyścigu. To, jaka będzie ich liczebność, będzie zależało od tego, ile osób przystąpi co kwalifikacji, jednak maksymalnie będzie to 25 osób na wyścig. Jeżeli np. przystąpi 60 osób, to podzielimy się na 3 grupy po 20 osób. Wówczas osoba, która miała w kwalifikacjach 41. czas (zakładając brak kar) będzie jechała w finale C, a zatem wiadomo już, że zajmie w całej rundzie miejsce od 41. do 60.

Liczba Finałów w zależności od liczby osób, które przystąpią do kwalifikacji:

0-25 – 1 Finał
26-50 – 2 Finały
51 – 75 – 3 Finały
76 – 100 – 4 Finały
101 – powyżej – 5 Finałów

Ważna przy tej formie kwalifikacji będzie strategia. Warto monitorować sytuację na torze, sprawdzać orientacyjnie ile osób jeździ i starać się zrobić dla siebie miejsce. Jeżeli już po pierwszych kółkach będziecie zadowoleni ze swojego czasu, możecie nie robić kolejnych i po prostu opuścić sesję.

Hasło do prekwalifikacji to: kwale5mazda

Przypominam, że do rundy mogą przystąpić tylko osoby z licencjami Rookie, D i C.

Dublowanie

Przypominam – w iRacing obowiązuje zasada, że to dublujący (szybszy) ma zadbać o bezpieczne dublowanie. Dublowany powinien jechać swoją linią, ewentualnie nieco zwolnić na prostych żeby puścić szybszych.

Warunki

Warunki pogodowe takie, jak w Mazda Cup – Starting Track State 50% (leave marbles on), godzina 12:00. Dziś będzie nielimitowana liczba fast repairs. Obowiązuje Fixed Setup – basic.

F3

 

Liga bolidami F3 odbywa się na podobnych zasadach jak liga Mazdami. Kalendarz został tak dopasowany, aby jak najbardziej pokrywał się z wyścigami F3 w iRacing oraz aby ci, którzy nie chcą wydawać pieniędzy na nowe tory, nie musieli tego robić. Wystarczy im zakup bolidu F3 za $12.



Poniżej kalendarz – nastąpiła zmiana i Silverstone Legacy zastąpił Charlotte Roval w wyniku Waszego głosowania.

RundaDataTorFinały B i poniżejFinał A
122 wrześniaOkayama Full Course - darmowygodz. 20:00godz. 21:00
26 październikaOulton Park - darmowygodz. 20:00godz. 21:00
320 październikaMonza - GPgodz. 20:00godz. 21:00
43 listopadaCharlotte Roval - darmowygodz. 20:00godz. 21:00
517 listopadaSummit Point - darmowygodz. 20:00godz. 21:00
61 grudniaInterlagos - 7 dni po oficjalnej lidze iRacinggodz. 20:00godz. 21:00
715 grudniaSpa - 7 dni po oficjalnej lidze iRacinggodz. 20:00godz. 21:00

Pod uwagę będzie branych 5 najlepszych punktowo rund każdego zawodnika.

Wyścigi będą dostępne dla wszystkich licencji bez ograniczenia iRating.

W każdym finale odbędzie się 20-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 30-minutowy wyścig.

Zwycięzca finału B będzie przechodził do Finału A.

Wybrane finały będą streamowane na blogowym Twitchu.

Kwalifikacje (poniedziałek godz. 20,21 i 22)

 

Do kwalifikacji może przystąpić KAŻDY. W poniedziałek w lobby zostaną stworzone 3 sesje Open Practice, trwające godzinę. Jedna o godz. 20, jedna o 21 i jedna o godz. 22. Przystąpić będzie można tylko do jednej z nich i będzie można wykonać w niej 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing).

Jeździć będziemy na torze Laguna Seca

Maksymalna liczba incydentów w tej sesji będzie określona na 20. Po jej osiągnięciu, zawodnik automatycznie spada do finału niżej niż wskazywał na to jego czas kwalifikacji.

Hasło do prekwalifikacji to: kwale5f3

Kwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do środowych wyścigów. To, jaka będzie ich liczebność, będzie zależało od tego, ile osób przystąpi co kwalifikacji. Maksimum będzie to 25 osób w finale.

Dublowanie

Przypominam – w iRacing obowiązuje zasada, że to dublujący (szybszy) ma zadbać o bezpieczne dublowanie. Dublowany powinien jechać swoją linią, ewentualnie nieco zwolnić na prostych żeby puścić szybszych.

Warunki

Warunki pogodowe standardowe, pora dnia – Afternoon, godz. 18:10. Starting Track State 50%. Dziś będzie nielimitowana liczba fast repairs. W środę się to zmieni. Obowiązuje Fixed Setup – formula_sprint_fixed.



Nagrody

 

Miło mi poinformować, że sponsorami nagród w blogowej lidze iRacing będzie producent wyścigowych skarpet nie do pary Formula Racing – Many Morings – sponsora tej i naszych przyszłych lig iRacing. Więcej o nich przeczytacie tutaj.

Many mornings baner

Sponsorem nagród będą również zakłady bukmacherskie Fortuna.

blank

Najlepsi będą mogli także zgarnąć blogowe gadżety.

Jak zacząć?

 

Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1

Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć „back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu „PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.

Będziecie też mieli pole „Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: donmateo21@wp.pl – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.

Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 18 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:

Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.

Aktualizacja

 

Dzisiejsze kwalifikacje będą rozgrywane w nowej formule:
-55 minut kwalifikacji, 5 minut wyścigu

Ma to przede wszystkim na celu uniknięciu zaliczania kółek z offtrackami do wyników sesji, a po drugie przećwiczeniu sobie startu. Oczywiście wyścig nie jest obowiązkowy, jak ktoś chce to może tylko zrobić swoje kółka kwalifikacyjne i wyjść.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Bądź na bieżąco

Popularne tagi