KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Lausitzring vol. 2 – dłużej i lepiej? Tak wygląda weekend wyścigowy Kubicy



Dłuższy tor, ale to, co najtrudniejsze się nie zmieni. Jak Robert Kubica i jego zespół podchodzą do kolejnej rundy na Lausitzring i jakiej pogody mogą się spodziewać? Zapraszam na zapowiedź weekendu wyścigowego DTM.

Wypowiedzi

 

„Tydzień między rundami na Lausitzring będzie krótki, ale bardzo ważny. Zespół zostaje na torze i będzie pracował nad poprawkami przy wsparciu BMW. Dłuższa nitka toru jest w 70% identyczna jak ta z poprzedniego weekendu, co jest dla nas korzystne. Jesteśmy wszyscy bardzo skupieni by nadrobić straty, szczególnie w kwalifikacjach. Potem szanse w wyścigu powinny być większe. Szkoda, że na tych wyścigach, odbywających się tak blisko granicy mojej ojczyzny, nie będą mogli uczestniczyć fani z Polski” – powiedział Robert Kubica, cytowany przez DTM.

Sam Robert – jak wiemy – był w tym czasie przez chwilę w Polsce, m.in. w Bydgoszczy. Polak zapowiadał, że zadaniem na kolejny weekend będzie poprawienie tempa kwalifikacyjnego.



„W DTM jest wiele zmiennych, a wszystko jest bardzo czułe na zmiany. Okno w którym samochód i opony pracują prawidłowo jest bardzo wąskie i nie jesteśmy w nim jeszcze. U innych kierowców też czasem widzimy, że są z przodu jednego dnia, a nie radzą sobie kolejnego. Następnym krokiem będzie poprawienie się w kwalifikacjach ponieważ wtedy będziemy mieli większe szanse w wyścigach. By to osiągnąć, musimy wyciskać więcej z opon, które obecnie nie dostarczają wystarczająco przyczepności.”

Zapowiadając weekend wyścigowy, ORLEN Team ART przedstawił ciekawy harmonogram dnia weekendu wyścigowego. „Pierwsze spotkanie z inżynierami i załogą odbywa się około godzinę przed rozpoczęciem pierwszego treningu. To wtedy wstępnie decyduje się, na jakim setupie wyjedzie auto, z jakimi zmianami, jakie będzie program treningu – kiedy używać nowych, a kiedy używanych opon i jakie są strategie na kwalifikacje i wyścig. Przygotować trzeba oczywiście kilka wariantów i wciąż monitorować wszystko, choćby ze względu na zmianne warunki. Po każdej sesji – niezależnie czy treningu, kwalifikacjach czy wyścigu, odbywa się krótki debrief, trwający około 20 minut. Przeprowadzana jest na nim krótka analiza jak poszło, co było dobrze, a co źle i jakie zmiany powinny być wprowadzone, jeżeli pozwalają na nie przepisy. Pomiędzy kwalifikacjami i wyścigiem zmiany są zakazane. Jeżeli ustawienia na kwalifikacje nie są dobrze, to można spodziewać się trudnego wyścigu. Wieczorny debrief jest znacznie dłuższy” – czytamy w informacji zespołu.

„Może nam zejść godzinę czy półtorej na analizowaniu rozwiązań i przygotowaniu pomysłów na następny dzień. Samochód, zespół, pit-stop, strategia i kierowca – o tym wszystkim rozmawiamy” – mówi Robert.

Ale to nie koniec jego dnia pracy.

„Zwykle przeglądam jeszcze dane i nagrania wieczorem, wszystkie onboardy. Zwykle kładę się spać około 10:30. Dzień jest bardzo napięty, przerwy są bardzo dobrze rozdysponowane. Podczas pierwszego weekendu na Lausitzring miałem kamerę onboard w moim aucie więc miałem mnóstwo materiału do analizy. Szkoda, że materiał video jest w DTM limitowany, w przeciwieństwie do Formuły 1” – mówi Polak.



Podobnie jak inne ekipy, również ORLEN Team ART pozostał w padoku. W ciągu 4 dni mechanicy rozebrali auto na części pierwsze. Wszystko zostało sprawdzone, a samochód ponownie złożony. Przez cały ten czas – z wyjątkiem jednego dnia – Kubica był z zespołem. Analizowana była dłuższa nitka toru, pracowano też nad ustawieniami.

„To wyjątkowa sytuacja, gdy 70% trasy pokrywa się z poprzednim weekendem. Ustawienia będą zatem dość podobne. Mamy już kilka pomysłów, które mogą sprawić, że zrobimy postęp w pierwszych treningach w piątek” – powiedział Robert Kubica.

Tor

 

Lausitzring znajduje się we wschodnich Niemczech w Branderburgii. Tor ten jest położony blisko granicy polsko – niemieckiej (około 55 km). Został on otwarty w 2000 roku i jest dość charakterystyczny bowiem zawiera w sobie fragment owalu oraz szybkie i bardzo ciasne sekcje. Tak przedstawia się mapa toru z wyszczególnionymi zakrętami.

tor lausitzring

W ubiegłym tygodniu kierowcy wykorzystywali krótszą nitkę, tym razem będzie ona w wersji Grand Prix i będzie liczył 4570 metrów. Oto porównanie tych układów – jak widać, wydłużeniu ulega jedna z prostych, co dobrą informacją dla Kubicy raczej nie jest.

Lausitzring konfiguracje

Rekordzistą toru jest tu Philipp Eng z czasem 1:37.897. Ubiegłoroczny wyścig wygrał Rene Rast. Kierowcy będą tu osiągać zapewne ponad 280 km/h, zmieniając biegi około 44 razy na okrążenie. Prędkość w najszybszym zakręcie to 210 km/h a w najwolniejszym 80 km/h.

Pogoda

 

W ubiegłym tygodniu przedweekendowe prognozy zapowiadały nam deszcz na piątek i sobotę, a padało jedynie w nocy z czwartku na piątek.

Tym razem – według prognoz – jedyna szansa na deszcz pojawi się w sobotę. Mamy jednak nadzieję, że prognozy pomylą się tym razem w drugą stronę i jednak popada. Co ważne, warunki w piątek będą mało reprezentatywne – wiał będzie spory wiatr i będzie bardzo gorąco – nawet do 32 stopni podczas 2. treningu. W sobotę ma być maksymalnie 29 stopni, a w niedzielę maksymalnie 25.



pogoda lausitzring drugi

Harmonogram

 

Tym razem DTM będzie towarzyszyć DTM Trophy z udziałem Janka Kisiela, który po weekendzie wyścigowym na Spa zajmuje 5. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Piątek, 21 sierpnia
godz. 12:05 – 12:45 – Pierwszy trening DTM Trophy
godz. 13:00 – 13:45 – Pierwszy trening DTM
godz. 14:55 – 15:35 – Drugi trening DTM Trophy
godz. 16:30 – 17:00 – Drugi trening DTM

Sobota, 22 sierpnia
godz. 10:45 – 11:05 – Pierwsze kwalifikacje DTM
godz. 11:25 – 11:45 – Pierwsze kwalifikacje DTM Trophy
godz. 13:00 – 13:30 – Prezentacja kierowców DTM
godz. 13:33 – 14:50 – Pierwszy wyścig DTM
godz. 15:15 – 15:45 – Pierwszy wyścig DTM Trophy

Niedziela, 23 sierpnia
godz. 10:45 – 11:05 – Drugie kwalifikacje DTM
godz. 11:25 – 11:45 – Drugie kwalifikacje DTM Trophy
godz. 13:00 – 13:30 – Prezentacja kierowców DTM
godz. 13:33 – 14:50 – Drugi wyścig DTM
godz. 15:15 – 15:45 – Drugi wyścig DTM Trophy

Transmisje telewizyjne

 

Piątek, 21 sierpnia
godz. 13:00 – 13:45 – Pierwszy trening DTM – YouTube (na żywo)
godz. 16:30 – 17:00 – Drugi trening DTM – YouTube (na żywo)



Sobota, 22 sierpnia
godz. 10:00 – 10:40 – studio DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 10:40 – 11:10 – Pierwsze kwalifikacje DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 11:10 – 11:40 – studio DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 12:45 – 13:25 – studio DTM – Eleven Sports 1 (na żywo
godz. 13:25 – 14:35 – Pierwszy wyścig DTM – Eleven Sports 1, Super Polsat (na żywo)
godz. 14:35 – 15:30 – studio DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 17:00 – 17:30 – Pierwsze kwalifikacje DTM – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 17:30 – 19:00 – Pierwszy wyścig DTM – Eleven Sports 1 (powtórka)

Niedziela, 23 sierpnia
godz. 08:00 – 08:30 – Pierwsze kwalifikacje DTM – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 08:30 – 10:00 – Pierwszy wyścig DTM – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 10:00 – 10:40 – studio DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 10:40 – 11:10 – Drugie kwalifikacje DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 11:10 – 11:40 – studio DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 12:45 – 13:25 – studio DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 13:25 – 14:35 – Drugi wyścig DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 14:35 – 15:30 – studio DTM – Eleven Sports 1 (na żywo)
godz. 18:00 – 18:30 – Drugie kwalifikacje DTM – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 18:30 – 20:00 – Drugi wyścig DTM – Eleven Sports 1 (powtórka)

Poniedziałek, 24 sierpnia
godz. 16:00 – 16:30 – Drugie kwalifikacje DTM – Eleven Sports 1 (powtórka)
godz. 16:30 – 18:00 – Drugi wyścig DTM – Eleven Sports 1 (powtórka)

Klasyfikacje przed rundą

 

Tak przedstawia się klasyfikacja kierowców:

MiejsceKierowcaZespółPunktyInformacje
1Rene RastAudi Sport Team Rosberg353Sprawdź
2Nico MullerAudi Sport Team Abt Sportsline330Sprawdź
3Robin FrijnsAudi Sport Team Abt Sportsline279Przeczytaj
4Mike RockenfellerAudi Sport Team Phoenix139Sprawdź
5Timo GlockBMW Team RMG120Sprawdź
6Sheldon van der LindeBMW Team RBM108Sprawdź
7Loic DuvalAudi Sport Team Phoenix108Przeczytaj
8Jamie GreenAudi Sport Team Rosberg98Sprawdź
9Marco WittmannBMW Team RMG95Sprawdź
10Ferdinand von HabsburgAudi Sport Team WRT68Sprawdź
11Jonathan AberdeinBMW Team RMR62Sprawdź
12Lucas AuerBMW Team RMR51Sprawdź
13Philipp EngBMW Team RBM48Sprawdź
14Harrison NeweyAudi Sport Team WRT27Przeczytaj
15Robert KubicaORLEN Team ART20Sprawdź
16Fabio SchererAudi Sport Team WRT20Przeczytaj
17Benoit TreluyerAudi Sport Team Phoenix0

Klasyfikacja zespołów:

klasyfikacja zespołów dtm po lausitz 1

Klasyfikacja producentów:

klasyfikacja producentów dtm po lausitz



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi