Niektórzy są rozczarowani, szczególnie sam zainteresowany, ale zbierając wszystkie dane wyścigowe w całość, pierwszy wyścig DTM na Lausitzring nie był dla Roberta Kubicy tak nieudany, jak może się wydawać. Zapraszam na pełne podsumowanie dzisiejszej rywalizacji z komunikacją radiową Kubicy.
Ustawienie na starcie
Wyniki
Najciekawsze momenty
Przebieg wyścigu
To był bardzo cichy wyścig z perspektywy Roberta. Na 5 minut przed startem dostał informację o tym, a wcześniej było tylko sprawdzenie radia.
Robert nie zaliczył rewelacyjnego startu, ruszył podobnie jak rywale i został na 16. miejscu. W pierwszym zakręcie poszedł po zewnętrznej co umożliwiło mu atak na Lucasa Auera. W drugim zakręcie został jednak nieco zepchnięty, musiał zwolnić i spadł znów na ostatnią pozycję.
Gdy stawka toczyła ze sobą walkę, Kubica był w stanie jechać za nimi, jednak gdy sytuacja się ustabilizowała, Robert zaczął sporo tracić, przede wszystkim na prostych.
Robert wykorzystywał jednak przygody rywali i piął się w klasyfikacji. Fabio Scherer, który wypadł na początku, dość szybko dojechał do Kubicy i naciskał Polaka. Niestety, na dohamowaniu do pierwszego zakrętu przesadził i uderzył w lewy tył auta Kubicy, który po tym obrócił się.
Warto zwrócić uwagę na pracę rąk Kubicy, który sprawnym manewrowaniem kierownicą sprawił, że auto wykonało pełny obrót. Był już zatem ustawiony przodem do kierunku jazdy, niestety samochód zgasł.
That’s a spin for Robert #Kubica in race 1 at the @Lausitzring.#WeLoveDTM #DTMoments #FeelTheRoar #DTM2020 pic.twitter.com/0QuWqhW8sL
— DTM (@DTM) August 15, 2020
Postój kosztował Kubicę ponad 11 sekund. Robert nie odezwał się w żaden sposób po tym incydencie.
Kubica jechał dalej, długo nie zjeżdżając na zmianę opon. Tempo było niezłe, biorąc pod uwagę jego auto, ale pod koniec opony traciły już przyczepność.
Gdy z rywalizacji odpadł Loic Duval, Robert dostaje informację o podwójnych żółtych flagach w pierwszym sektorze. „Jesteś wirutalnie na 14. miejscu, zostało 19 okrążeń” – mówi inżynier.
Na kolejnym kółku inżynier mówi o możliwości samochodu bezpieczeństwa i prosi Kubicę o zjechanie do boksów. Dzieje się to po przejechaniu 26 kółek. Na wjeździe do alei serwisowej Robertowi są przypominane procedury oraz dostaje informację, że tor będzie czysty po jego postoju.
Zmiana opon przebiega dość bezproblemowo, jednak nie jest szybka – trwała 8-9 sekund. Nie był to jednak najwolniejszy pit-stop wyścigu.
Gdy Robert rusza ze stanowiska, dostaje jednak informację o tym, że będzie walczył z tymi jadącymi z tyłu.
Kubica przejeżdża jedno kółko, na którego końcu otrzymuje informację o wprowadzeniu w sektorze 1 slow zone. Jadąc z prędkością 80 km/h w pierwszym sektorze, Kubica robi czas około 10 – 11 sekund gorszy od standardowego tempa. A zatem gdyby zdecydowano się na zjazd okrążenie później, być może udałoby się oszczędzić kilka sekund nad rywalami.
Kubica jedzie później bardzo szybko, w pewnym momencie tylko Nico Muller był szybszym kierowcą od niego, a do choćby Lucasa Auera Robert odrabiał po 2 sekundy na kółku. Dość powiedzieć, że wyjeżdżając z boksów tracił do kierowcy fabrycznego BMW, Lucasa Auera 26 sekund. Na mecie było to niecałe 10 sekund.
Pod koniec wyścigu znów pojawiły się problemy z trzymaniem opon, ale i tak tempo Kubicy było dobre.
„Bez spinu ukończylibyśmy na 11. miejscu” – powiedział na mecie inżynier do Kubicy. Pochwalił go za tempo pod koniec wyścigu i podziękował za jazdę. Przypomniał również procedury, poprosił o wyłączenie DRS-u i zbieranie fragmentów opon. Robert nie musiał oszczędzać paliwa. Robert tylko potwierdził.
Wypowiedzi
„Już podczas moich pierwszych testów z BMW w DTM, na torze Jerez jeszcze podczas mojego pierwszego przejazdu, gdy pierwszy raz jechałem tym autem, byłem bardziej konkurencyjny, niż na Spa i tu. Musimy się zastanowić nad pewnymi kwestiami i definitywnie musimy się poprawić. Ogólnie, brakuje nam wydajności całego pakietu” – cytuje na swoim profilu na Facebooku Cezary Gutowski.
„Strata powyżej sekundy na tak krótkim torze jest zdwcydowanie zbyt duża” RK
— Cezary Gutowski (@CezaryGutowski) August 15, 2020
Dane wyścigu
Najlepsze czasy
Zmiany pozycji
Wszystkie okrążenia Kubicy
Czasy sektorów
Prędkości
Analiza stintów
Klasyfikacja generalna po dzisiejszym wyścigu
Klasyfikacja zespołów
Klasyfikacja producentów