KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Punkty były realne? podsumowanie 1. wyścigu na Lausitzring



Niektórzy są rozczarowani, szczególnie sam zainteresowany, ale zbierając wszystkie dane wyścigowe w całość, pierwszy wyścig DTM na Lausitzring nie był dla Roberta Kubicy tak nieudany, jak może się wydawać. Zapraszam na pełne podsumowanie dzisiejszej rywalizacji z komunikacją radiową Kubicy.

Ustawienie na starcie

ustawienie na starcie dtm lausitz

Wyniki

wyniki 1 wyscigu DTM Lausitzring

Najciekawsze momenty



Przebieg wyścigu

 

To był bardzo cichy wyścig z perspektywy Roberta. Na 5 minut przed startem dostał informację o tym, a wcześniej było tylko sprawdzenie radia.

Robert nie zaliczył rewelacyjnego startu, ruszył podobnie jak rywale i został na 16. miejscu. W pierwszym zakręcie poszedł po zewnętrznej co umożliwiło mu atak na Lucasa Auera. W drugim zakręcie został jednak nieco zepchnięty, musiał zwolnić i spadł znów na ostatnią pozycję.

Gdy stawka toczyła ze sobą walkę, Kubica był w stanie jechać za nimi, jednak gdy sytuacja się ustabilizowała, Robert zaczął sporo tracić, przede wszystkim na prostych.

Robert wykorzystywał jednak przygody rywali i piął się w klasyfikacji. Fabio Scherer, który wypadł na początku, dość szybko dojechał do Kubicy i naciskał Polaka. Niestety, na dohamowaniu do pierwszego zakrętu przesadził i uderzył w lewy tył auta Kubicy, który po tym obrócił się.

Warto zwrócić uwagę na pracę rąk Kubicy, który sprawnym manewrowaniem kierownicą sprawił, że auto wykonało pełny obrót. Był już zatem ustawiony przodem do kierunku jazdy, niestety samochód zgasł.



Postój kosztował Kubicę ponad 11 sekund. Robert nie odezwał się w żaden sposób po tym incydencie.

Kubica jechał dalej, długo nie zjeżdżając na zmianę opon. Tempo było niezłe, biorąc pod uwagę jego auto, ale pod koniec opony traciły już przyczepność.

Gdy z rywalizacji odpadł Loic Duval, Robert dostaje informację o podwójnych żółtych flagach w pierwszym sektorze. „Jesteś wirutalnie na 14. miejscu, zostało 19 okrążeń” – mówi inżynier.

Na kolejnym kółku inżynier mówi o możliwości samochodu bezpieczeństwa i prosi Kubicę o zjechanie do boksów. Dzieje się to po przejechaniu 26 kółek. Na wjeździe do alei serwisowej Robertowi są przypominane procedury oraz dostaje informację, że tor będzie czysty po jego postoju.

Zmiana opon przebiega dość bezproblemowo, jednak nie jest szybka – trwała 8-9 sekund. Nie był to jednak najwolniejszy pit-stop wyścigu.

pit stopy lausitz dtm1

Gdy Robert rusza ze stanowiska, dostaje jednak informację o tym, że będzie walczył z tymi jadącymi z tyłu.

Kubica przejeżdża jedno kółko, na którego końcu otrzymuje informację o wprowadzeniu w sektorze 1 slow zone. Jadąc z prędkością 80 km/h w pierwszym sektorze, Kubica robi czas około 10 – 11 sekund gorszy od standardowego tempa. A zatem gdyby zdecydowano się na zjazd okrążenie później, być może udałoby się oszczędzić kilka sekund nad rywalami.

Kubica jedzie później bardzo szybko, w pewnym momencie tylko Nico Muller był szybszym kierowcą od niego, a do choćby Lucasa Auera Robert odrabiał po 2 sekundy na kółku. Dość powiedzieć, że wyjeżdżając z boksów tracił do kierowcy fabrycznego BMW, Lucasa Auera 26 sekund. Na mecie było to niecałe 10 sekund.

Pod koniec wyścigu znów pojawiły się problemy z trzymaniem opon, ale i tak tempo Kubicy było dobre.



„Bez spinu ukończylibyśmy na 11. miejscu” – powiedział na mecie inżynier do Kubicy. Pochwalił go za tempo pod koniec wyścigu i podziękował za jazdę. Przypomniał również procedury, poprosił o wyłączenie DRS-u i zbieranie fragmentów opon. Robert nie musiał oszczędzać paliwa. Robert tylko potwierdził.

Wypowiedzi

 

„Już podczas moich pierwszych testów z BMW w DTM, na torze Jerez jeszcze podczas mojego pierwszego przejazdu, gdy pierwszy raz jechałem tym autem, byłem bardziej konkurencyjny, niż na Spa i tu. Musimy się zastanowić nad pewnymi kwestiami i definitywnie musimy się poprawić. Ogólnie, brakuje nam wydajności całego pakietu” – cytuje na swoim profilu na Facebooku Cezary Gutowski.

Dane wyścigu

 

Najlepsze czasy



najlepsze czasy lausitz 1 wyscig

Zmiany pozycji

zmiany pozycji wyscig 1 Lausitzring dtm

Wszystkie okrążenia Kubicy

wszystkie czasy Kubicy dtm lausitz 1

Czasy sektorów

sektory 1 lausitz

Prędkości

najwyższe predkosci dtm wyscig 1 lausitzring

Analiza stintów

analiza stintów dtm lausitz 1

Klasyfikacja generalna po dzisiejszym wyścigu

klasyfikacja dtm po 1 lausitzring

Klasyfikacja zespołów

klasyfikacja zespołów lausitz 1

Klasyfikacja producentów

producenci lausitz 1



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi