Formuła 1 w Eleven       REKLAMA        KONTAKT        150 zł na OC/AC!      F1 MOŻESZ OBSTAWIAĆ NA EFORTUNA.PL     F1 TV PRO    SIMRACE

logo-powrot-roberta

MENU:

Kubica DTM Lausitzring 2

Menadżer ORLEN Team ART: „To intensywna, ale pozytywna współpraca”. Kubica o zderzeniu z Schererem



Poprawa tempa w kwalifikacjach – to według Roberta Kubicy i menadżera jego zespołu klucz do lepszych wyników ORLEN Team ART w DTM. Jak Pierre-Alain Bouhet opisuje pracę w ekipie Polaka?

„Robert Kubica zawsze idzie pełnym gazem, również poza kokpitem. Podobnie jak on, cały zespół jest skupiony i chcemy wspólnego sukcesu. Robert motywuje wszystkich w zespole i siebie samego do osiągnięcia tego celu. To intensywna, ale pozytywna współpraca. Zrobiliśmy krok naprzód, szczególnie w wyścigu. Teraz musimy poprawić się w kwalifikacjach ponieważ wyższe pozycje startowe są bardzo ważne w bardzo bliskiej rywalizacji w DTM. Nasz zespół pozostanie na Lausitzring do przyszłego weekendu i chcemy wykorzystać ten czas by dokonać kolejnych poprawek” – powiedział Pierre-Alain Bouhet, menadżer zespołu ORLEN Team ART.

Na podobne kwestie zwraca uwagę Robert:



„Poświęcamy sporo czasu analizując wszystko i próbując zrozumieć, czemu auto nie działa tak jakbyśmy chcieli. Otrzymujemy również ważne wsparcie bezpośrednio od BMW, ale koniec końców wszystko jest w naszych rękach. Oczywiście nie mamy doświadczenia, ale wykorzystujemy wszystkie nasze opcje by wszystko po trochu poprawiać, dostosowywać lepiej samochód do obecnej sytuacji, optymalizować pit-stopy i moją jazdę. W DTM jest wiele zmiennych, a wszystko jest bardzo czułe na zmiany. Okno w którym samochód i opony pracują prawidłowo jest bardzo wąskie i nie jesteśmy w nim jeszcze. U innych kierowców też czasem widzimy, że są z przodu jednego dnia, a nie radzą sobie kolejnego. Następnym krokiem będzie poprawienie się w kwalifikacjach ponieważ wtedy będziemy mieli większe szanse w wyścigach. By to osiągnąć, musimy wyciskać więcej z opon, które obecnie nie dostarczają wystarczająco przyczepności” – mówi Kubica.

„Mam sporo szacunku do DTM. To profesjonaliści zarządzający świetnymi samochodami wyścigowymi. Tym bardziej boli mnie, że nie możemy jeszcze w pełni wydobyć potencjału całego pakietu. Wiedzieliśmy jednak wcześniej, że będzie nas czekało sporo nauki – i zespół i mnie” – dodaje.

GALERIA Z DTM LAUSITZRING

 

Robert skomentował też zderzenie z Fabio Schererem?

„Widziałem Fabio Scherera we wstecznym lusterku. Jego atak zaskoczył mnie, jednak byłem za daleko by mogło mu się udać. Na szczęście, samochód był w porządku o tym zderzeniu. Mimo wszystko było to irytujące, bo zepchnęło mnie daleko z tyłu”.

Jak Robert radził sobie z temperaturami przekraczającymi 30 stopni na zewnątrz?

„W niedzielę było całkiem gorąco, ale nie przeszkadzało mi to w kokpicie – nawet nie otwierałem wylotów powietrza” – dodał.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Przedsezonowe testy F1 Barcelona

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Prolog WEC - Sebring

Dni
Godzin
Minut
Sekund

10 lutego – Aston Martin
11 lutego – McLaren
14 lutego – AlphaTauri
17 lutego – Ferrari
18 lutego – Mercedes
21 lutego – Alpine

Bądź na bieżąco

Popularne tagi