KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Menadżer ORLEN Team ART: „To intensywna, ale pozytywna współpraca”. Kubica o zderzeniu z Schererem



Poprawa tempa w kwalifikacjach – to według Roberta Kubicy i menadżera jego zespołu klucz do lepszych wyników ORLEN Team ART w DTM. Jak Pierre-Alain Bouhet opisuje pracę w ekipie Polaka?

„Robert Kubica zawsze idzie pełnym gazem, również poza kokpitem. Podobnie jak on, cały zespół jest skupiony i chcemy wspólnego sukcesu. Robert motywuje wszystkich w zespole i siebie samego do osiągnięcia tego celu. To intensywna, ale pozytywna współpraca. Zrobiliśmy krok naprzód, szczególnie w wyścigu. Teraz musimy poprawić się w kwalifikacjach ponieważ wyższe pozycje startowe są bardzo ważne w bardzo bliskiej rywalizacji w DTM. Nasz zespół pozostanie na Lausitzring do przyszłego weekendu i chcemy wykorzystać ten czas by dokonać kolejnych poprawek” – powiedział Pierre-Alain Bouhet, menadżer zespołu ORLEN Team ART.

Na podobne kwestie zwraca uwagę Robert:



„Poświęcamy sporo czasu analizując wszystko i próbując zrozumieć, czemu auto nie działa tak jakbyśmy chcieli. Otrzymujemy również ważne wsparcie bezpośrednio od BMW, ale koniec końców wszystko jest w naszych rękach. Oczywiście nie mamy doświadczenia, ale wykorzystujemy wszystkie nasze opcje by wszystko po trochu poprawiać, dostosowywać lepiej samochód do obecnej sytuacji, optymalizować pit-stopy i moją jazdę. W DTM jest wiele zmiennych, a wszystko jest bardzo czułe na zmiany. Okno w którym samochód i opony pracują prawidłowo jest bardzo wąskie i nie jesteśmy w nim jeszcze. U innych kierowców też czasem widzimy, że są z przodu jednego dnia, a nie radzą sobie kolejnego. Następnym krokiem będzie poprawienie się w kwalifikacjach ponieważ wtedy będziemy mieli większe szanse w wyścigach. By to osiągnąć, musimy wyciskać więcej z opon, które obecnie nie dostarczają wystarczająco przyczepności” – mówi Kubica.

„Mam sporo szacunku do DTM. To profesjonaliści zarządzający świetnymi samochodami wyścigowymi. Tym bardziej boli mnie, że nie możemy jeszcze w pełni wydobyć potencjału całego pakietu. Wiedzieliśmy jednak wcześniej, że będzie nas czekało sporo nauki – i zespół i mnie” – dodaje.

GALERIA Z DTM LAUSITZRING

 

Robert skomentował też zderzenie z Fabio Schererem?

„Widziałem Fabio Scherera we wstecznym lusterku. Jego atak zaskoczył mnie, jednak byłem za daleko by mogło mu się udać. Na szczęście, samochód był w porządku o tym zderzeniu. Mimo wszystko było to irytujące, bo zepchnęło mnie daleko z tyłu”.

Jak Robert radził sobie z temperaturami przekraczającymi 30 stopni na zewnątrz?

„W niedzielę było całkiem gorąco, ale nie przeszkadzało mi to w kokpicie – nawet nie otwierałem wylotów powietrza” – dodał.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi