KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Kilka kroków za”, ale nadal w sekundzie



Chyba jest lepiej… Choć przejechał dziś najmniej okrążeń, to zanotował solidny czas, który może dawać lekki optymizm na przyszłość. Może jeszcze nie najbliższą, ale to już coś.

Robert Kubica rozpoczął pierwszy pełny weekend wyścigowy DTM – z treningami w piątek podczas których można było lepiej poznać tor i spróbować ustawić auto.

W pierwszym treningu Robert ustawił się do wyjazdu jako pierwszy i przez długi czas nie odwiedzał alei serwisowej. Chodziło przede wszystkim o poznanie toru, a potem wyczucie, gdzie można poprawić auto. Po swoim pierwszym przejeździe zgłaszał inżynierowi przez radio, że balans jest słaby, ale nie tragiczny i że nieco się ślizga.

Kolejne przejazdy Kubicy były raczej krótkie, często odwiedzał aleję serwisową i dokonywał zmiany ustawień w garażu. Sesję zakończył z 14. czasem, tracąc 1,1 sekundy do Nico Mullera. Przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich – 21.



Wyniki 1 treningu DTM Lausitzring

Powtórkę 1. treningu obejrzycie tutaj:

W drugim treningu sytuacja wyglądała podobnie – znów wyjechał jako pierwszy, przejechał dość długi stint i następnie zjechał do boksów na dość długo. Potem wyjechał jeszcze tylko raz. Przez radio zgłaszał inżynierowi, że zachowanie auta nadal nie jest idealne, ale poprawiło się na wejściach w zakręty.

Ostatecznie w drugiej czasówce – trwającej tylko 30 minut – zaliczył 16 okrążeń – ponownie najmniej ze stawki. Uzyskał czas 1:16.738, który dał mu 13. miejsce. Co ważne, strata do lidera wynosiła już tylko 0,9 sekundy.

wyniki 2 treningu dtm

Powtórkę drugiego treningu obejrzycie tutaj:

Czasy

 

Przyjrzyjmy się zatem danym z dzisiejszych treningów.



Sektory

Czasy sektorów pokazują, że Kubica jechał dziś bardzo równo i tracił mniej więcej tyle samo w każdej z sekcji – od 0,2 do 0,4 sekundy.

Rekord 1. sektora: 25,749
Kubica: 26,116

Rekord 2. sektora: 19,208
Kubica: 19,464

Rekord 3. sektora: 30,776
Kubica: 31,097

Składając najlepsze sektory Kubicy w całość miałby czas 1:16.677, a zatem 61 tysięcznych lepiej i nadal byłby 13.

Prędkości

Różnica pomiędzy najszybszym Mullerem a najwolniejszym Kubicą wyniosła dziś 6 km/h.

Mulller 272 km/h
Rast 272
Rockenfeller 271
Eng 270
Habsburg 270
Frijns 270
Scherer 270
Newey 269
Green 269
Van der Linde 269
Duval 270
Aberdein 268
Glock 267
Wittmann 267
Auer 267
Kubica 266

Przebiegi

Robert pokonał dziś zdecydowanie najmniej okrążeń jednak wiązało się to z chęcią odpowiedniego wyczucia auta, szczególnie przed kwalifikacjami. Oto przebiegi kierowców dziś:
Muller 51
Rockenfeller 50
Green 48
Habsburg 48
Van der Linde 48
Frijns 48
Rast 48
Duval 48
Scherer 48
Newey 48
Eng 46
Aberdein 46
Wittmann 43
Auer 40
Glock 39
Kubica 37

Wypowiedzi



Robert Kubica był jednym z trzech kierowców uczestniczących w konferencji prasowej przed wyścigami na Lausitzring.

Zapytany o naukę, jaką wywiózł ze Spa, Kubica odparł: „Kiedy jesteś debiutantem w serii, uczysz się bardzo dużo podczas weekendów wyścigowych. Weekend na Spa był dla mnie trudny, ale wiele się nauczyliśmy. Ten tor jest zupełnie inny, muszę nauczyć się zdradliwych jego sekcji, szczególnie tych wyboistych. Mocno pracujemy, ale będzie to duże wyzwanie”.

Na stwierdzenie, że to jego „domowa runda” stwierdził: „To najbliższy Polsce więc można nazwać to moim domowym wyścigiem, choć nie jestem Niemcem więc nie tak na 100%. DTM zawsze była mocna jeżeli chodzi o kibiców, ale w tym roku nie jest to możliwe ze względu na bezpieczeństwo kibiców. Zdrowie jest najważniejsze. To mój pierwszy raz tu więc byłoby miło mieć tu kibiców, ale musimy żyć w takich okolicznościach jakie mamy. Organizatorzy robią świetną pracę przy organizacji wyścigów”.

Co ciekawe, „kibiców” na trybunach nie zabrakło bowiem na końcu prostej startowej zawisła „Sektorówka” a zatem flaga „Forza Robert” stworzona z ze zdjęć ponad 6000 kibiców Roberta Kubicy.

Jakie cele ma Kubica na weekend na Lausitzring?

„Trudno jest ustawiać sobie cele. Musimy po prostu wykorzystać jak najlepiej pakiet który mamy. Celem jest nauczenie się jak najszybciej jak najwięcej i znalezienie sposobu na dogonienie rywali, co nie będzie łatwo bo jako nowy zespół jesteśmy zawsze kilka kroków za innymi” – powiedział Robert.

Dość ciekawe było pytanie „z sali”, a zatem sprzed komputera jednego z dziennikarzy. Spytał on wprost Kubicę – odnosząc się do niedawnych słów Timo Scheidera – czemu Polak nie wybrał Audi zamiast BMW.

„Zawsze jest kilka powodów, nigdy nie ma jednego. Znam BMW z moich dawnych powodów, znam tam wiele osób i mam wielki szacunek. Nie jestem bardzo sentymentalnym gościem, ale zawsze była to firma, która umożliwiła mi karierę w F1. Nie wybrałem ich jednak tylko z tego powodu. Cieszę się, że reprezentuję BMW jako ORLEN Team ART, oczywiście jako prywatny zespół, ale BMW pomaga nam. Oczywiście nasz rywal, drugi producent jest bardziej konkurencyjny. My musimy pracować ciężko i musimy wyjść z tego trudnego momentu” – powiedział dyplomatycznie Kubica.

W garażu ORLEN Team ART obecny był Cezary Gutowski, który przekazuje nieco więcej swoich odczuć w poście poniżej:

Na jutro

 

Przed nami jutro pierwsza runda na Lausitzring. Treningu już nie będzie, a kierowcy przystąpią do kwalifikacji o godz. 10:45. Potrwają one 30 minut.



O godz. 13:33 rozpocznie się pierwszy wyścig. Obie te sesje będą transmitowane na żywo w Eleven Sports 1. Sam wyścig będzie można obejrzeć również w Polsat Super.

Seria DTM ponownie przygotowała możliwość oglądania onboardu Roberta Kubicy w DTM Grid – oczywiście dla tych przebywających w lokalizacjach obsługiwanych przez tę aplikację.

Relacja live z jutrzejszych zmagań rozpocznie się około godziny 9:45. Zapraszam już teraz.

Mini Galeria



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi