Czas na liczbowe podsumowanie rywalizacji w ramach Grand Prix Belgii na torze Spa. Ile na pit-stopach stracił Charles Leclerc? Kto był najszybszy w poszczególnych sektorach i jakie były strategie podczas tego wyścigu?
Best lapy
Żaden z kierowców nie zjeżdżał po nowe opony by uzyskać najlepszy czas okrążenia. Daniel Ricciardo na przedostatnim kółku dostał informację, jaki jest najlepszy czas wyścigu. Gdy zorientował się, że to tylko pół sekundy lepszy czas niż jego najlepsze osiągnięcie, postanowił zaatakować i udało się. Rywale z czołówki nie mieli już opon by w końcówce bić najlepsze czasy. Interesująca jest różnica między kierowcami Ferrari w najlepszym czasie okrążenia, wynosząca 2,1 sekundy, jednak trzeba pamiętać, że Charles Leclerc jechał na dwie zmiany opon.
Sektory
Dość dziwnie patrzy się na zestawienie najlepszych czasów sektorów, w którym na czele w żadnej partii toru nie ma bolidów Mercedesa lub Red Bulla. W pierwszym sektorze co ciekawe, Bottas i Hamilton mają jedne z najgorszych czasów. Każdy sektor miał innego „zwycięzcę”.
Prędkości
Najwyższe – podobnie jak przez cały weekend – notowali kierowcy AlphaTauri, niewiele niżej były Renault. Lewis Hamilton nie dublował nikogo w tym wyścigu, nie miał zatem możliwości użycia systemu DRS, dlatego jego najwyższa prędkość jest bardzo „skromna”.
Pit-stopy
Jako pierwszy do boksów zawitał Leclerc i jego postój przebiegł fatalnie. W tym samym momencie zjeżdżali Raikkonen, Grosjean, Magnussen i Latifi i ich zmiany były bardzo udane. Łącznie w całym wyścigu mieliśmy tylko 20 wizyt w boksach.
Zmiany opon
Na czoło wrócił Williams, choć trzeba przyznać, że zmiany opon podczas GP Belgii nie należały do najszybszych – zapewne za sprawą dośc małej ilości czasu, jaką miały ekipy na przygotowanie się do nich. Alfa tym razem z szóstym czasem, a na samym dole dwukrotnie zmiany opon u Charlesa Leclerca, który na postojach stracił około 10 sekund.
Strategie
Trzech kierowców pojechało na dwie zmiany opon, ale raczej nie była to właściwa strategia, patrząc choćby na pozycję w stosunku do ich partnerów zespołowych.
Opony
Wszystkie mieszanki były w użyciu przez kierowców, a najgorsze czasy były uzyskiwane na miękkiej mieszance – najlepsze na twardej, choć to zależy oczywiście od momentu ich użycia.
Performance
No to czas jeszcze na wskaźnik „performance”, dostępny w live timingu F1, który ma nam dać obraz zachowania kierowcy podczas wyścigu poprzez analizę m.in. wciskania pedału gazu i hamulca czy przeciążeń na hamowaniach i w zakrętach.