KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

„Fu**ing unlucky”, ciśnięcie i pogoń za Albonem – jedziemy GP Belgii z Pierrem Gaslym



Pierre Gasly był jednym z tych zawodników, którzy podczas GP Belgii nie mogli narzekać na nudę. Nie było oszczędzania opon, było ciśnięcie i wyprzedzanie kolejnych rywali. Przeczytajcie komunikację radiową Francuza, zakończoną emocjonalnym momentem.

Przed startem padło jedynie pytanie o to, ile czasu zostało do okrążenia rozgrzewkowego. Pierre zalicza niezły start, choć znacznie gorszy niż np. Charles Leclerc, który zyskał kilka miejsc w pierwszym okrążeniu. Pod jego koniec inżynier mówi do Gasly`iego: „Entry 7 avaible, jesteśmy zadowoleni z offsetu”.

Pierwszy manewr wyprzedzania, Gasly wykonuje na Strollu i trzeba przyznać, to było jedno z lepszych wyprzedzań w tym roku. Francuz musiał być bardzo odważny.



„Tak mamy się ścigać! Piekielnie próbował mnie docisnąć” – powiedział Gasly po tej walce. „Dobra robota, DRS będzie dostępny na następnym kółku” – odpowiedział inżynier.

Po wyprzedzeniu Leclerca – bardzo łatwym – inżynier mówi do Gasly`iego: „Świetna robota Pierre, entry 7, opony wyglądają dobrze”.

Na 5. okrążeniu Gasly jest chwalony za dobre przejechanie pierwszego zakrętu, dostaje też informacje o tempie rywali. Po kolejnym kółku ton inżyniera się zmienia: „Czas okrążenia został skasowany za przekroczenie limitów toru, musisz uważać”.

„Rozważ wciśnięcie i przytrzymanie overtake dla nieco większej mocy, rozważ też entry 8” – brzmi kolejnykomunikat inżyniera.

Na 7. okrążeniu Gasly jest proszony o informację o oponach, a sam dostaje informacje dotyczące tempa rywali, są też mu proponowane kolejne zmiany ustawień. „Rozważ mode 9, a potem idziemy wszystkim co mamy” – mówi inżynier.

Po powrocie do Mode 7, wyjeżdża samochód bezpieczeństwa. Inżynier prosi Gasly`iego o przestawienie na mode 14. „So fuckin unlucky” – mówi Pierre, który startował przecież na twardych oponach. Inżynier ostrzega go przed szczątkami bolidów na całym torze.



„Na którym jesteśmy teraz miejscu?” – pyta kierowca. „P8. Podążaj za samochodami przed tobą, Shape 5 i rozgrzewaj opony. Za nami jest Perez, on też nie zjeżdżał. Wiesz jaki jest nasz cel na wyścig. Oni wszyscy będą mieli problemy pod koniec” – mówi inżynier. Na następnym kółku przypomina Francuzowi, że tor nadal jest czyszczony i żeby podążał za samochodami przed nim.

Na jedno okrążenie za samochodem bezpieczeństwa następuje zmiana ustawień w bolidzie Gasly`iego, po czym inżynier mówi: „Oni wszyscy będą już jechać do końca więc będą musieli mocno oszczędzać opony. Trzymaj się blisko liderów, spróbujemy to wykorzystać” – dodaje inżynier i prosi kierowcę o trzymanie delty. Przed restartem nastąpi jeszcze kilka zmian ustawień, a inżynier przypomni kierowcy AlphaTauri o tym, że będzie miał zimne opony przy restarcie.

Gdy następuje wznowienie, inżynier mówi: „Masz jedno wciśnięcie overtake jeżeli będziesz potrzebował. Samochody z tyłu walczą, to dobrze dla nas, skup się na tempie.”

Gasly jest proszony o przestawienie ustawień silnika na 12 pozycję 6 „dla osiągów”.

„Perez jest 1,5 sekundy z tyłu, Ricciardo bardzo blisko niego. Robisz bardzo dobrą robotę, skup się na tempie, Perez robi dla nas dobrą robotę” – mówi inżynier.

Próbował on też uzyskać opinię Gasly`iego na temat zjazdu do boksów, ale kierowca nie odezwał się.

„Daj znać czy będziemy w stanie przytrzymać tych z tyłu czy może tracimy za za dużo czasu. Leclerc zjeżdża drugi raz i będziemy przed nim. Raczej nie dojedzie na tych oponach do końca” – mówi inżynier, ale chwilę później zapada decyzja o zjeździe do boksów i inżynier poleca Gasly`iemu ciśnięcie.

Pit-stop przebiega bezproblemowo. Gdy Gasly wyjeżdża, inżynier mówi: „Będziesz walczył z nimi do flagi, żaden z nich nie ma DRS-u”. Zaczyna się odzyskiwanie pozycji przez Francuza. Gdy wyprzedzi Latifiego, inżynier mówi: „Dobra robota, robisz dobrą pracę, następny jest Magnussen.” Chwilę później kierowca jest chwalony za wykonywaną pracę. „Naciskaj, złapiemy ich” – mówi inżynier.



Po kilku okrążeniach, inżynier dodaje: „Vettel przed tobą ma naprawdę duże problemy, nie ma też DRS-u”. Pierre bardzo szybko dochodzi kierowcę Ferrari i bez trudu go wyprzedza. „Dobra robota Pierre, jesteśmy szybsi niż Perez przed nami. Danil jest 3,5 sekundy przed nami, ale ma problemy” – mówi inżynier.

Przed Gasly`m dochodzi do zmian w układzie stawki. „Teraz przed nami Raikkonen, Perez przechodzi dalej” – mówi inżynier i pyta Francuza o stan opon. „Wszystko OK” – odpowiada Gasly.

Raikkonena udaje się wyprzedzić dość szybko, a inżynier chwali Gasly`iego: „Dobra robota, następny jest Perez. Obecnie jesteśmy na 11. miejscu”.

Gasly jest informowany, że do końca pozostaje 10 okrążeń, a on jedzie sekundę szybciej niż Kvyat. Dostaje też polecenie zmiany ustawień i kolejne pochwały.

Perez wyprzedza Kvyata i teraz to jego partner z zespołu jest tuż przed nim. „Będzie zamiana kierowców, zamiana kierowców. Zrobimy ją jak to tylko będzie możliwe, przepuści cię w zakręcie 12” – mówi inżynier. Tak się jednak nie dzieje, ale inżynier ponownie podkreśla – „będzie zamiana kierowców, przepuści cię”. Kvyat czyni to tuż przed końcem okrążenia i teraz zaczyna się pogoń kierowcy AlphaTauri za Sergio Perezem.

„Jedźmy, dopadnijmy go. Nie będziesz miał teraz DRS-u”. Na 7 okrążeń przed końcem Gasly nie może zbliżyć się wystarczająco do Pereza i narzeka na brak mocy. W odpowiedzi jest proszony o zmianę ustawień: „Engine 12, pozycja 7. Perez jest 1,5 sekundy z przodu, na poprzednim okrążeniu straciliśmy do niego tylko w pierwszym zakręcie” – mówi inżynier i po chwili informuje, że przed Perezem jedzie Stroll, który jest 1,5 sekundy wolniejszy na okrążeniu.

Po kolejnej zmianie ustawień, znów jest informacja o fatalnym tempie Strolla. Po wyprzedzeniu Pereza Gasly jest chwalony, a inżynier mówi: „OK, skup się, Stroll przed tobą jest bardzo wolny, jest 4 sekundy z przodu. Możemy też dopaść Albona – ma duże problemy z oponami”.

Strolla udaje się wyprzedzić na przedostatnim okrążeniu. Na ostatnim Gasly dostaje komunikat: „Wciśnij i przytrzymaj Overtake, Albon jedzie bardzo powoli z przodu, zobaczymy co z tego będzie”.

Nie udaje się już zbliżyć do kierowcy Red Bulla, a po przekroczeniu linii mety inżynier mówi: „Fail 84, fail 84, którszy zjazd do boksów. Co za jazda Pierre, co za powrót, niesamowity, bardzo dobra jazda. Wiemy, że było pechowo, ale świety wyścig”.

„Dzięki wszystkim, to był ważny wyścig dla mnie, mam nadzieję, że Anthoine również się podobało, tak jak mi” – mówi łamiącym się głosem Francuz.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi