formula 2 silverstone

Formuła 2 i Formuła 3: Grand Prix Siedemdziesięciolecia



Zapraszam do przeczytania podsumowania rywalizacji w Formule 2 i Formule 3 podczas Grand Prix 70-lecia F1.
Formuła 3

W sobotę powitał nas słoneczny, upalny poranek. Kierowcy F3 rywalizowali na dystansie 20 okrążeń. Z pole position ruszał Logan Sargeant – Amerykanin wygrał kwalifikacje 2 raz z rzędu. Dopiero 11 startował aktualny lider mistrzostw Oliver Piastri.

Tuż po starcie, Sargeant obronił swoją pozycję. Odjechał rywalom. O 2 miejsce walczyli Liam Lawson z teamu Hitech i Jake Hughes (HWA). Po wygranej walce o 4 miejsce z Clementem Novalakidm (BUZZ Carlin) , Lawsona niepokoił Frederick Vesti (PREMA). Za ich plecami toczyła się zacięta rywalizacja o pozycje 6-8. David Beckmann, Theo Pourcherie, Oscar Piastri i Bent Viscaal wielokrotnie zamieniali się pozycjami, ale ostatecznie to właśnie w takiej kolejności dojechali do mety.

Wyścig wygrał Logan Sargeant. Na podium znaleźli się także Jake Hughes i Liam Lawson. Punkty za najszybsze okrążenie trafiły do Sargeant’a.

Niedzielny „sprint” odbywał się w nieco bardziej „angielskich” warunkach pogodowych. Nie było wprawdzie wilgotno, ale niebo pokrywały kłębiaste chmury. Z pole position, startował dość niespodziewanie Ben Barniecat (BUZZ Carlin) Wyścig, po raz pierwszy w F3 zwyciężył Holender Bent Viscaal (MP Motorsport), który na ostatnim okrążeniu, zachowując swoje opony w nieco lepszej kondycji, wyprzedził Niemca – Lirim’a Zendellego (Trident).



„Świeżo upieczony” lider mistrzostw, a zarazem zwycięzca sobotniego „feature race” Logan Sargeant, po torze podróżował ze zmiennym szczęściem. W niedzielę, już na początku musiał wycofać się z wyścigu po kontakcie z Cameronem Das’em (BUZZ Carlin).

W Formule 2, w sobotę, z pierwszej linii startowali Callum Iliott z UNI Virtuosi i Christian Lundgaard z ART. Za nimi ustawili się Jack Aitken (Carlin) i Dan Ticktum (DAMS).Dopiero Z 11 pola ruszał dotychczasowy lider mistrzostw – Rosjanin Robert Shwartzman (PREMA). Wartym odnotowania wydarzeniem piątku, poza wygraną przez Ilotta „czasówką”, była też awaria i pożar w samochodzie Marino Sato. Na szczęście nikt nie ucierpiał
Po starcie, na 2 miejsce awansował Ticktum. Pozycję stracił Lundgaard, który nie wstrzelił się w procedurę startową. Błąd przy wyjściu na prostą Hangar popełnił kierowca DAMS – Ticktum i spadł aż na 4 miejsce. Mającego problemy z autem Brytyjczyka wyprzedzili po chwili też m. in. Mick Schumacher, Robert Shawartzman czy Nikita Mazepin.

Na 7 okrążeniu zaczęły się zjazdy do mechaników.

Na prowadzenie wyszli kierowcy, którzy wystartowali na twardych oponach: Schumacher, Mazepin, Shwartzman czy Zhou.

Po zmianie opon niesamowite tempo utrzymywał Callum Ilott. Jechał o ponad sekundę szybciej od Schumachera na okrążeniu i odrabiał pozycje do liderów. To wlasnie Niemiec zjechał do pit stopu pierwszy z prowadzących, ale wrócił na tor dopiero jako 12. Dwa okrążenia po nim zjechali Zhou i Shwartzman. Na 23 kółku zjechał Mazepin, ale wyjechał jednak za Schumacherem. Na pozycję lidera wrócił Callum Ilott. Mazepin wykorzystał przewagę świeższych opon i wyprzedził Micka Schumachera, jednak jego pościg za czołówką zakończył na się „tylko” na 4 miejscu. Dopiero 8 był Robert Shwartzman.

Zwycięstwo i awans na pozycję lidera mistrzostw F2 dowiózł Callum Ilott. Podium uzupełnili Christian Lundgaard i Jack Aitken.

W niedzielnym wyścigu sprinterskim triumfował Japończyk Yuki Tsunoda z teamu Carlin. Dalej uplasowali się Mick Schumacher (PREMA) i Jack Aitken (Campos).

Tsunoda swoje zwycięstwo, poza bezbędną i cierpliwą jazdą, zawdzięcza w dużej mierze Schumacherowi i Shwartzmanowi. Kolegzy z zespołu PREMA obstawiali niemal cały wyścig pozycje 1-2. Na ostatnim okrążeniu doszło między nimi do kontaktu, co sprawiło, że obu wyprzedził Tsunoda, Schumacher dowiózł do mety 2 pozycję, a Shwartzmana, który wypadł z czołowej dziesiątki, kosztowało zdobycie jakichkolwiek punktów.
Dalsze (od 4 w dół) pozycje zajęli Louis Delatraz (Charouz), Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi) czy Dan Ticktum.
Kolejne zawody F2 i F3 już od najbliższego piątku na torz Circuit de Barcelona-Catalunya w hiszpańskim Montmelo.

Piotr Ciesielski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 18 września

Urodził się Marc Surer (90 startów, 1 najszybsze okrążenie).

„Oczywiście wolałbym być tam [w F1 – przyp. MC], ale takie jest życie i trzeba się z tym pogodzić. Nadal muszę pokonać wiele ograniczeń aby móc komfortowo usiąść w samochodzie na torze i nie mam tu na myśli tylko samochodu F1. Potrzeba trochę szczęścia i nie wszystko zależy ode mnie. Może to zabrzmieć źle, ale nadzieja umiera ostatnia. Wiara nic nie kosztuje. Nadal wierzę, ale nie bujam w obłokach, twardo stąpam po ziemi. To nie tak, że będę czuł się nikim jeżeli nie wrócę do F1. Nie o nią tu chodzi, ale o mnie” – odpowiada Robert na pytanie o powrót do F1.

Nico Rosberg w swoim 200. starcie w F1 odnosi 22 zwycięstwo. Było to też 200. GP dla zespołu Toro Rosso.

Przedstawiciel zespołu Racing Point, Stephen Curnow gości w siedzibie PKN Orlen. Tematem rozmów oczywiście przyszłość Roberta Kubicy.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

Grand Prix Niemiec

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy wyścig DTM

Zolder

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

25-27 września:

godz. 10:00 – Pierwszy trening
godz. 14:00 – Drugi trening
godz. 11:00 – Trzeci trening
godz. 14:00 – Kwalifikacje
godz. 13:10 – Wyścig

godz. 13:00 – 1. trening
godz. 16:30 – 2. trening

godz. 10:40 – 1. Kwalifikacje
godz. 13:33 – 1. wyścig

godz. 10:30 – 2. kwalifikacje
godz. 13:33 – 2. wyścig

Popularne tagi