KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Formuła 2 i Formuła 3: Grand Prix Siedemdziesięciolecia



Zapraszam do przeczytania podsumowania rywalizacji w Formule 2 i Formule 3 podczas Grand Prix 70-lecia F1.
Formuła 3

W sobotę powitał nas słoneczny, upalny poranek. Kierowcy F3 rywalizowali na dystansie 20 okrążeń. Z pole position ruszał Logan Sargeant – Amerykanin wygrał kwalifikacje 2 raz z rzędu. Dopiero 11 startował aktualny lider mistrzostw Oliver Piastri.

Tuż po starcie, Sargeant obronił swoją pozycję. Odjechał rywalom. O 2 miejsce walczyli Liam Lawson z teamu Hitech i Jake Hughes (HWA). Po wygranej walce o 4 miejsce z Clementem Novalakidm (BUZZ Carlin) , Lawsona niepokoił Frederick Vesti (PREMA). Za ich plecami toczyła się zacięta rywalizacja o pozycje 6-8. David Beckmann, Theo Pourcherie, Oscar Piastri i Bent Viscaal wielokrotnie zamieniali się pozycjami, ale ostatecznie to właśnie w takiej kolejności dojechali do mety.

Wyścig wygrał Logan Sargeant. Na podium znaleźli się także Jake Hughes i Liam Lawson. Punkty za najszybsze okrążenie trafiły do Sargeant’a.

Niedzielny „sprint” odbywał się w nieco bardziej „angielskich” warunkach pogodowych. Nie było wprawdzie wilgotno, ale niebo pokrywały kłębiaste chmury. Z pole position, startował dość niespodziewanie Ben Barniecat (BUZZ Carlin) Wyścig, po raz pierwszy w F3 zwyciężył Holender Bent Viscaal (MP Motorsport), który na ostatnim okrążeniu, zachowując swoje opony w nieco lepszej kondycji, wyprzedził Niemca – Lirim’a Zendellego (Trident).



„Świeżo upieczony” lider mistrzostw, a zarazem zwycięzca sobotniego „feature race” Logan Sargeant, po torze podróżował ze zmiennym szczęściem. W niedzielę, już na początku musiał wycofać się z wyścigu po kontakcie z Cameronem Das’em (BUZZ Carlin).

W Formule 2, w sobotę, z pierwszej linii startowali Callum Iliott z UNI Virtuosi i Christian Lundgaard z ART. Za nimi ustawili się Jack Aitken (Carlin) i Dan Ticktum (DAMS).Dopiero Z 11 pola ruszał dotychczasowy lider mistrzostw – Rosjanin Robert Shwartzman (PREMA). Wartym odnotowania wydarzeniem piątku, poza wygraną przez Ilotta „czasówką”, była też awaria i pożar w samochodzie Marino Sato. Na szczęście nikt nie ucierpiał
Po starcie, na 2 miejsce awansował Ticktum. Pozycję stracił Lundgaard, który nie wstrzelił się w procedurę startową. Błąd przy wyjściu na prostą Hangar popełnił kierowca DAMS – Ticktum i spadł aż na 4 miejsce. Mającego problemy z autem Brytyjczyka wyprzedzili po chwili też m. in. Mick Schumacher, Robert Shawartzman czy Nikita Mazepin.

Na 7 okrążeniu zaczęły się zjazdy do mechaników.

Na prowadzenie wyszli kierowcy, którzy wystartowali na twardych oponach: Schumacher, Mazepin, Shwartzman czy Zhou.

Po zmianie opon niesamowite tempo utrzymywał Callum Ilott. Jechał o ponad sekundę szybciej od Schumachera na okrążeniu i odrabiał pozycje do liderów. To wlasnie Niemiec zjechał do pit stopu pierwszy z prowadzących, ale wrócił na tor dopiero jako 12. Dwa okrążenia po nim zjechali Zhou i Shwartzman. Na 23 kółku zjechał Mazepin, ale wyjechał jednak za Schumacherem. Na pozycję lidera wrócił Callum Ilott. Mazepin wykorzystał przewagę świeższych opon i wyprzedził Micka Schumachera, jednak jego pościg za czołówką zakończył na się „tylko” na 4 miejscu. Dopiero 8 był Robert Shwartzman.

Zwycięstwo i awans na pozycję lidera mistrzostw F2 dowiózł Callum Ilott. Podium uzupełnili Christian Lundgaard i Jack Aitken.

W niedzielnym wyścigu sprinterskim triumfował Japończyk Yuki Tsunoda z teamu Carlin. Dalej uplasowali się Mick Schumacher (PREMA) i Jack Aitken (Campos).

Tsunoda swoje zwycięstwo, poza bezbędną i cierpliwą jazdą, zawdzięcza w dużej mierze Schumacherowi i Shwartzmanowi. Kolegzy z zespołu PREMA obstawiali niemal cały wyścig pozycje 1-2. Na ostatnim okrążeniu doszło między nimi do kontaktu, co sprawiło, że obu wyprzedził Tsunoda, Schumacher dowiózł do mety 2 pozycję, a Shwartzmana, który wypadł z czołowej dziesiątki, kosztowało zdobycie jakichkolwiek punktów.
Dalsze (od 4 w dół) pozycje zajęli Louis Delatraz (Charouz), Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi) czy Dan Ticktum.
Kolejne zawody F2 i F3 już od najbliższego piątku na torz Circuit de Barcelona-Catalunya w hiszpańskim Montmelo.

Piotr Ciesielski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi