KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Formuła 2 i Formuła 3: Grand Prix Siedemdziesięciolecia



Zapraszam do przeczytania podsumowania rywalizacji w Formule 2 i Formule 3 podczas Grand Prix 70-lecia F1.
Formuła 3

W sobotę powitał nas słoneczny, upalny poranek. Kierowcy F3 rywalizowali na dystansie 20 okrążeń. Z pole position ruszał Logan Sargeant – Amerykanin wygrał kwalifikacje 2 raz z rzędu. Dopiero 11 startował aktualny lider mistrzostw Oliver Piastri.

Tuż po starcie, Sargeant obronił swoją pozycję. Odjechał rywalom. O 2 miejsce walczyli Liam Lawson z teamu Hitech i Jake Hughes (HWA). Po wygranej walce o 4 miejsce z Clementem Novalakidm (BUZZ Carlin) , Lawsona niepokoił Frederick Vesti (PREMA). Za ich plecami toczyła się zacięta rywalizacja o pozycje 6-8. David Beckmann, Theo Pourcherie, Oscar Piastri i Bent Viscaal wielokrotnie zamieniali się pozycjami, ale ostatecznie to właśnie w takiej kolejności dojechali do mety.

Wyścig wygrał Logan Sargeant. Na podium znaleźli się także Jake Hughes i Liam Lawson. Punkty za najszybsze okrążenie trafiły do Sargeant’a.

Niedzielny „sprint” odbywał się w nieco bardziej „angielskich” warunkach pogodowych. Nie było wprawdzie wilgotno, ale niebo pokrywały kłębiaste chmury. Z pole position, startował dość niespodziewanie Ben Barniecat (BUZZ Carlin) Wyścig, po raz pierwszy w F3 zwyciężył Holender Bent Viscaal (MP Motorsport), który na ostatnim okrążeniu, zachowując swoje opony w nieco lepszej kondycji, wyprzedził Niemca – Lirim’a Zendellego (Trident).



„Świeżo upieczony” lider mistrzostw, a zarazem zwycięzca sobotniego „feature race” Logan Sargeant, po torze podróżował ze zmiennym szczęściem. W niedzielę, już na początku musiał wycofać się z wyścigu po kontakcie z Cameronem Das’em (BUZZ Carlin).

W Formule 2, w sobotę, z pierwszej linii startowali Callum Iliott z UNI Virtuosi i Christian Lundgaard z ART. Za nimi ustawili się Jack Aitken (Carlin) i Dan Ticktum (DAMS).Dopiero Z 11 pola ruszał dotychczasowy lider mistrzostw – Rosjanin Robert Shwartzman (PREMA). Wartym odnotowania wydarzeniem piątku, poza wygraną przez Ilotta „czasówką”, była też awaria i pożar w samochodzie Marino Sato. Na szczęście nikt nie ucierpiał
Po starcie, na 2 miejsce awansował Ticktum. Pozycję stracił Lundgaard, który nie wstrzelił się w procedurę startową. Błąd przy wyjściu na prostą Hangar popełnił kierowca DAMS – Ticktum i spadł aż na 4 miejsce. Mającego problemy z autem Brytyjczyka wyprzedzili po chwili też m. in. Mick Schumacher, Robert Shawartzman czy Nikita Mazepin.

Na 7 okrążeniu zaczęły się zjazdy do mechaników.

Na prowadzenie wyszli kierowcy, którzy wystartowali na twardych oponach: Schumacher, Mazepin, Shwartzman czy Zhou.

Po zmianie opon niesamowite tempo utrzymywał Callum Ilott. Jechał o ponad sekundę szybciej od Schumachera na okrążeniu i odrabiał pozycje do liderów. To wlasnie Niemiec zjechał do pit stopu pierwszy z prowadzących, ale wrócił na tor dopiero jako 12. Dwa okrążenia po nim zjechali Zhou i Shwartzman. Na 23 kółku zjechał Mazepin, ale wyjechał jednak za Schumacherem. Na pozycję lidera wrócił Callum Ilott. Mazepin wykorzystał przewagę świeższych opon i wyprzedził Micka Schumachera, jednak jego pościg za czołówką zakończył na się „tylko” na 4 miejscu. Dopiero 8 był Robert Shwartzman.

Zwycięstwo i awans na pozycję lidera mistrzostw F2 dowiózł Callum Ilott. Podium uzupełnili Christian Lundgaard i Jack Aitken.

W niedzielnym wyścigu sprinterskim triumfował Japończyk Yuki Tsunoda z teamu Carlin. Dalej uplasowali się Mick Schumacher (PREMA) i Jack Aitken (Campos).

Tsunoda swoje zwycięstwo, poza bezbędną i cierpliwą jazdą, zawdzięcza w dużej mierze Schumacherowi i Shwartzmanowi. Kolegzy z zespołu PREMA obstawiali niemal cały wyścig pozycje 1-2. Na ostatnim okrążeniu doszło między nimi do kontaktu, co sprawiło, że obu wyprzedził Tsunoda, Schumacher dowiózł do mety 2 pozycję, a Shwartzmana, który wypadł z czołowej dziesiątki, kosztowało zdobycie jakichkolwiek punktów.
Dalsze (od 4 w dół) pozycje zajęli Louis Delatraz (Charouz), Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi) czy Dan Ticktum.
Kolejne zawody F2 i F3 już od najbliższego piątku na torz Circuit de Barcelona-Catalunya w hiszpańskim Montmelo.

Piotr Ciesielski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi