Jak wyglądają pełne dane wyścigowe Grand Prix Wielkiej Brytanii? Kto uzyskiwał najwyższe prędkości i którego zespołu mechanicy wykonali najlepszą robotę podczas pit-stopów? Zapraszam na podsumowanie statystyczne GP Wielkiej Brytanii.
Wyniki wyścigu
Best lapy
Oczywiście tę klasyfikację zaburza Max Verstappen, który zjechał po dodatkowy komplet opon w końcówce. Jednak pozostali kierowcy byli na bardzo podobnych strategiach – twardych oponach po zmianie podczas neutralizacji – można więc porównać tempo niektórych ekip. Zaskakująco dobrze wygląda tempo Renault.
Prędkości
Najwyższą miał Lance Stroll, ale nie ustępowało mu mocno kilku kierowców, m.in. George Russell, który zanotował 5. wynik. Najmniejsze mieli kierowcy, którzy nie mieli wielu okazji do używania DRS-u oraz łapania slip-streamu za innymi autami.
Sektory
Widać, że bolidy Renault mocno prezentowały się w 1. i 3. sektorze.
Zjazdy do boksów
Pierwszy standardowy pit-stop wykonał Daniel Ricciardo na 12. okrążeniu. Wówczas wizytę zaliczyło 9 zawodników, a chwilę później jeszcze 6. Najkrótszy łączny czas wizyty w alei serwisowej miał Max Verstappen.
Pit-stopy
Tym razem najszybszą ekipą podczas postojów okazała się Alfa Romeo Racing ORLEN. Czas identyczny jak mechaników Red Bulla. Brawa dla nich, choć same czasy nie były rewelacyjne.
Strategie
Tylko Romain Grosjean i Alex Albon nie zjechali na 12. okrążeniu po drugiej neutralizacji. Do drugiego postoju zmuszonych było 2 kierowców.
Opony
Przebiegi poszczególnych i czasy uzyskiwane na mieszankach są bardzo standardowe.
Performance
Na koniec zobaczcie wykresy performance z Grand Prix Wielkiej Brytanii.