KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

„90% tracę na prostych. Chłopaki z BMW na moich ustawieniach by nie ujechali”



Robert Kubica i jego zespół szukają przyczyn gorszej wydajności pakietu ORLEN Team ART. Polski kierowca w rozmowie z Cezarym Gutowskim przyznał, że są dwa duże obszary, które trzeba poprawić, a wtedy – jak mówi Robert – strata nie będzie duża.

W swoim vlogu po rywalizacji na Lausitzring, Cezary Gutowski zamieścił wypowiedzi Roberta. Polak zapytany o postęp, odpowiada:

„Jakiś postęp jest, ale tak naprawdę jest on w tym, że teraz jest już jasne, gdzie jest strefa, w której coś nie działa. Przyczyny nie znamy i odczucia od poprzedniego weekendu są takie same. Ustawienia auta w porównaniu do innych aut BMW są zupełnie inne w niektórych zakresach i jest to dziwne. Jak ustawimy nasze auto tak jak inne BMW to się to nie trzyma kupy, a jakby ustawić tamte auta tak jak moje to chłopaki by nie mogły ujechać” – mówi Kubica.



Robert regularnie notuje najsłabsze prędkości maksymalane i zwraca na to uwagę mówiąc, że przyspieszenie jego auta jest bardzo słabe na tle rywali.

„Można powiedzieć, że 90% lub nawet cała strata dziś w kwalifikacjach pochodziła z odcinków prostych i to nie dlatego, że otwieram gaz za późno czy coś. Po prostu brakuje nam przyspieszenia. Musimy ustawić auto w zupełnie innym oknie żeby to działało, ale potem i tak w wyścigu nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Na jednym kółku, na nowych oponach da się jeszcze coś z tym zrobić bo na nich przyczepność jest większa, ale potem wszystko to odpada” – mówi.

Jednocześnie był on dość zadowolony ze swojej pracy za kółkiem w piątek i niedzielę.

„Mam nadzieję, że teraz już nie ma żadnych wątpliwości, że coś gdzieś jest nie tak. I piątkowe okrążenie i w dzisiejszych kwalifikacjach okrążenia nie były złe jak na to, czym dysponuję. A gdybyśmy wzięli pod uwagę tylko zakręty, to obraz byłby znacznie lepszy. No ale musiałbym w nich pojechać 0,6 sekundy lepiej od innych żeby może być z przodu”.

Robert zdradził, że mocno ogranicza go mniej pomiarów, dokonywana w aucie DTM: „Utrudnieniem jest też to, że dostępne dane są ograniczone. Tu w DTM nie mamy nawet czujnika wysokości auta” – mówi.

Robert na koniec rozmowy powiedział, że pomiędzy Lausitzring a Spa odbędzie sesje w symulatorach – DTM i F1. O tym Kubica nie powiedział, ale bardzo możliwe jest, że zobaczymy go również w pierwszym treningu przed GP Belgii.

Całych jego wypowiedzi wysłuchacie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi