Nurburgring czeka! Jak będzie się nim jeździło autami DTM? Zapraszam do sprawdzenia w ramach 5. rundy naszej ligi Assetto Corsa.
Tor do pobrania link
SERWERY (aktywne 24/7):
powrotroberta.pl LIGA I serwer A
link CM (bez hasła)
statystyki: https://cutt.ly/S-T-A-T-S-A
powrotroberta.pl LIGA I serwer B
link CM (bez hasła)
statystyki: https://cutt.ly/S-T-A-T-S-B
powrotroberta.pl LIGA I serwer C
link CM (bez hasła)
statystyki: https://cutt.ly/S-T-A-T-S-C
Prekwalifikacje sobota godz. 20:00 – 21:00 (60 min).
Wyścig serwery A,B,C niedziela godz. 20:00 – 21:30 (50 min trening, 10 min kwalifikacje, 30 min wyścig).
KONFIGURACJA SERWERÓW:
1. Automatyczne tymczasowe wyrzucenie z serwera po uderzeniu 5 różnych samochodów na odległości 1 km.
2. Fixed setup, dozwolona tylko zmiana ilości paliwa.
3. Na wybranych torach (w tym Spa) działa DRS -> skonfiguruj klawisz do jego aktywacji.
4. Do sesji praktyki i kwalifikacji można dołączyć w każdym momencie.
5. Do sesji wyścigu można dołączyć tylko przed jego startem, gdy wyścig się rozpocznie, nie jest to możliwe.
6. Walidacja czasów okrążeń jest prowadzona przez pTracker/sTracker.
Liczą się tylko okrążenia poprawnie zwalidowane (zielony okrągły wskaźnik w pTracker).
Ścięcie zakrętu, uderzenie w element otoczenia lub w inny samochód powoduje niezaliczenie czasu okrążenia.
ZASADY:
1. Zachowuj się kulturalnie na torze i na czacie.
2. Obowiązkowe aplikacje do zainstalowania: pTracker oraz helicorsa lub car radar.
3. Za nieprzestrzeganie zasad organizator pozostawia sobie prawo do wyrzucenia uczestnika z ligi.
HARMONOGRAM LIGI (8 rund):
1-2 sierpnia – Norisring
8-9 sierpnia – Spa
15-16 sierpnia – Lausitzring
22-23 sierpnia – Assen
29-30 sierpnia – Nurburgring GP
5-6 września – Nurburgring Sprint
12-13 września – Zolder
19-20 września – Hockenheim
PODZIAŁ NA SERWERY I KLASYFIKACJA W RUNDACH:
W każdej rundzie przystępujemy do sobotnich prekwalifikacji na 3 serwerach, na podstawie uzyskanych czasów dzielimy stawkę po równo na X serwerów (w zależności od ilości uczestników prekwalifikacji i długości toru, np. 40 uczestników 2 serwery po 20 uczestników), jednak nie więcej niż 24 ze względu na ograniczenia serwerów. Osoby, które nie brały udziału w prekwalifikacjach automatycznie zostają przydzielone na wyścig do najniższego pustego serwera, czyli na przykładzie powyżej do serwera C, bo stawka z prekwalifikacji została rozdzielona na serwery A, B i C. Wygrany z niższego serwera nie przechodzi do wyścigu na wyższym serwerze.
Najwyższe miejsca zajmują uczestnicy, którzy ukończyli wyścig na serwerze A, następnie na B i kolejno C.
Ci co nie ukończyli wyścigu (DNF) są klasyfikowani za uczestnikami, którzy ukończyli wyścig na serwerze C wedle wysokości przydziału do serwera, czyli najpierw Ci, co nie ukończyli wyścigu A, potem Ci co nie ukończyli B, następnie C, z uwzględnieniem kolejności wycofania się z danego wyścigu (czyli tak jak pokazuje serwer z wynikami – sTracker).
CYKL SERWERÓW, HASŁA I SAMOCHODY:
- W sobotę serwery są ustawiane na prekwalifikacje (sesje practice). Hasła do prekwalifikacji przesyłane są mejlem do wszystkich uczestników ligi.
- Tuż przed 20 w sobotę następuje restart wszystkich serwerów – wymagane jest ponowne połączenie z serwerem.
- Po prekwalifikacjach, w sobotę lub niedzielę serwery są konfigurowane na wyścigi (sesje practice/qualification/race), hasła do poszczególnych serwerów są przesyłane mejlem do odpowiednich grup, dodatkowo do wszystkich uczestników jest przesyłane hasło do najniższego serwera, na którym docelowo ścigają się Ci, co nie brali udziału w prekwalifikacjach.
- Tuż przed 20 w niedzielę następuje restart wszystkich serwerów – wymagane jest ponowne połączenie z serwerem.
- Po zakończonej rundzie wgrywany jest kolejny tor na serwery i wszystkie są konfigurowane na długie sesje practice, z wyjątkiem jednego gdzie jest ustawiany wyścig (sesje practice/qualification/race), na każdym serwerze ustawiane jest standardowe hasło:robertapowrot. Ćwiczymy kolejny tor, a na jednym serwerze można się zgadać i pojechać próbny wyścig.
- Patrz punkt 1.
Każdy serwer zawsze dysponuje 8 samochodami danej marki (8 x Audi, 8 x BMW, 8 x Mercedes), nie ma sztywnego przydziału samochodu do uczestnika ligi – można wybrać samochód tylko z dostępnej puli na czas łączenia się z serwerem. Oznacza to, że nie zawsze można pojechać tą marką samochodu, którą się chce. Trenujcie w tygodniu wszystkimi samochodami, aby nie zostać zaskoczonym.
PUNKTACJA:
Miejsce | Punkty | Miejsce | Punkty | Miejsce | Punkty | Miejsce | Punkty |
1 | 100 | 5 | 78 | 9 | 64 | 13 | 56 |
2 | 92 | 6 | 74 | 10 | 62 | 14 | 54 |
3 | 86 | 7 | 70 | 11 | 60 | 15 | 52 |
4 | 82 | 8 | 66 | 12 | 58 | 16 | 51 |
Każde kolejne miejsce o jeden punkt mniej w stosunku do poprzedniego, punktują wszyscy, którzy brali udział w wyścigu.
Dodatkowe punkty przyznawane są za pierwsze 3 miejsca w kwalifikacjach najwyższego serwera (6-4-2 pkt), najszybsze okrążenie wyścigu (3 pkt) oraz największy awans na serwerze A (3 pkt).
Do klasyfikacji generalnej ligi pod uwagę będzie branych 6 najlepszych punktowo rund każdego zawodnika.
Jeżeli ktoś chciałby jeszcze przystąpić do rywalizacji, to tutaj znajdzie przewodnik link.