KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Sławomir Kidziński, jacek79100

Harmonogram

blank

Wyniki

3. rundy blogowych lig iRacing



Już dziś rozegrane zostaną prekwalifikacje do trzeciej z 7 rund blogowych lig na platformie iRacing. Ścigać będziemy się Mazdami MX5 oraz bolidami F3.

Mazdy

 

Przypominam kalendarz Ligi Mazdy:

RundaDataTorFinały B i poniżejFinał A
129 wrześniaOkayama International Circuit - Full Coursegodz. 20:00godz. 21:00
213 październikaSummit Point Raceway - Summit Point Racewaygodz. 20:00godz. 21:00
327 październikaCharlotte Motor Speedway - Rovalgodz. 20:00godz. 21:00
410 listopadaOkayama Shortgodz. 20:00godz. 21:00
524 listopadaOulton Park Fostersgodz. 20:00godz. 21:00
68 grudniaWeatherTech Raceway at Laguna Seca - Full Coursegodz. 20:00godz. 21:00
722 grudniaTsukuba Circuit - 2000 Fullgodz. 20:00godz. 21:00

Ponownie pod uwagę będzie branych 5 najlepszych punktowo rund każdego zawodnika.



Wyścigi będą dostępne dla licencji Rookie, D i C. W poniedziałki będą odbywać się prekwalifikacje. Ich terminy godzinowe będą tak ułożone, by można było wziąć udział w obu ligach na iRacing. Dołączyć można będzie do tylko jednego, dowolnego treningu, w którym można będzie przejechać maksymalnie 20 okrążeń (20 incydentów). Czasy z tych sesji posłużą przyporządkowaniu do poszczególnych finałów. Przed każdą rundą będę informował, ile osób będzie jeździć w finałach.

W każdym finale odbędzie się 20-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 30-minutowy wyścig.

Zwycięzca finału B będzie przechodził do Finału A.

Wybrane finały będą streamowane na blogowym Twitchu.

Prekwalifikacje (poniedziałek godz. 20,21 i 22)

 

Do prekwalifikacji może przystąpić KAŻDY. W poniedziałek w lobby zostaną stworzone 3 sesje Open Practice, trwające godzinę. Jedna o godz. 20, jedna o 21 i jedna o godz. 22. Przystąpić będzie można tylko do jednej z nich i będzie można wykonać w niej 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing).

Jeździć będziemy oczywiście na torze, na którym rozgrywany jest obecnie Mazda Cup, a zatem Okayama Short.

Maksymalna liczba incydentów w tej sesji będzie określona na 20. Po jej osiągnięciu, zawodnik automatycznie spada do finału niżej niż wskazywał na to jego czas kwalifikacji.

Prekwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do wtorkowego wyścigu. To, jaka będzie ich liczebność, będzie zależało od tego, ile osób przystąpi co kwalifikacji, jednak maksymalnie będzie to 25 osób na wyścig. Jeżeli np. przystąpi 60 osób, to podzielimy się na 3 grupy po 20 osób. Wówczas osoba, która miała w kwalifikacjach 41. czas (zakładając brak kar) będzie jechała w finale C, a zatem wiadomo już, że zajmie w całej rundzie miejsce od 41. do 60.

Liczba Finałów w zależności od liczby osób, które przystąpią do kwalifikacji:

0-30 – 1 Finał
31-54 – 2 Finały
55 – 75 – 3 Finały
76 – 100 – 4 Finały
101 – powyżej – 5 Finałów

Ważna przy tej formie kwalifikacji będzie strategia. Warto monitorować sytuację na torze, sprawdzać orientacyjnie ile osób jeździ i starać się zrobić dla siebie miejsce. Jeżeli już po pierwszych kółkach będziecie zadowoleni ze swojego czasu, możecie nie robić kolejnych i po prostu opuścić sesję.

Hasło do prekwalifikacji to: kwale3mazda

Przypominam, że do rundy mogą przystąpić tylko osoby z licencjami Rookie, D i C.

Dublowanie

Przypominam – w iRacing obowiązuje zasada, że to dublujący (szybszy) ma zadbać o bezpieczne dublowanie. Dublowany powinien jechać swoją linią, ewentualnie nieco zwolnić na prostych żeby puścić szybszych.

Warunki

Podczas dzisiejszej sesji będą takie, jak w Mazda Cup. Pora dnia: Afternoon. Dziś będzie nielimitowana liczba fast repairs. Obowiązuje Fixed Setup – basic.

F3

 

Liga bolidami F3 odbywa się na podobnych zasadach jak liga Mazdami. Kalendarz został tak dopasowany, aby jak najbardziej pokrywał się z wyścigami F3 w iRacing oraz aby ci, którzy nie chcą wydawać pieniędzy na nowe tory, nie musieli tego robić. Wystarczy im zakup bolidu F3 za $12.



Poniżej kalendarz:

RundaDataTorFinały B i poniżejFinał A
122 wrześniaOkayama Full Course - darmowygodz. 20:00godz. 21:00
26 październikaOulton Park - darmowygodz. 20:00godz. 21:00
320 październikaMonza - GPgodz. 20:00godz. 21:00
43 listopadaCharlotte Roval - darmowygodz. 20:00godz. 21:00
517 listopadaSummit Point - darmowygodz. 20:00godz. 21:00
61 grudniaInterlagos - 7 dni po oficjalnej lidze iRacinggodz. 20:00godz. 21:00
715 grudniaSpa - 7 dni po oficjalnej lidze iRacinggodz. 20:00godz. 21:00

Pod uwagę będzie branych 5 najlepszych punktowo rund każdego zawodnika.

Wyścigi będą dostępne dla wszystkich licencji bez ograniczenia iRating.

W każdym finale odbędzie się 20-minutowy trening, 10-minutowe kwalifikacje (3 okrążenia) i 30-minutowy wyścig.

Zwycięzca finału B będzie przechodził do Finału A.

Wybrane finały będą streamowane na blogowym Twitchu.

Kwalifikacje (poniedziałek godz. 20,21 i 22)

 

Do kwalifikacji może przystąpić KAŻDY. W poniedziałek w lobby zostaną stworzone 3 sesje Open Practice, trwające godzinę. Jedna o godz. 20, jedna o 21 i jedna o godz. 22. Przystąpić będzie można tylko do jednej z nich i będzie można wykonać w niej 20 okrążeń (nieważne czy mierzonych czy nie – liczy się to, co w wynikach i panelu kierowcy pokazuje iRacing).

Jeździć będziemy na Lime Rock Park Chicanes.

Maksymalna liczba incydentów w tej sesji będzie określona na 20. Po jej osiągnięciu, zawodnik automatycznie spada do finału niżej niż wskazywał na to jego czas kwalifikacji.

Hasło do prekwalifikacji to: kwale3f3

Kwalifikacje służą podzieleniu nas na grupy do środowych wyścigów. To, jaka będzie ich liczebność, będzie zależało od tego, ile osób przystąpi co kwalifikacji. W oficjalnych wyścigach iRacing jeździ po 30 osób i myślę, że u nas ta liczba będzie od 25 do 30 właśnie.

Dublowanie

Przypominam – w iRacing obowiązuje zasada, że to dublujący (szybszy) ma zadbać o bezpieczne dublowanie. Dublowany powinien jechać swoją linią, ewentualnie nieco zwolnić na prostych żeby puścić szybszych.

Warunki

Podczas dzisiejszej sesji będą one standardowe jeżeli chodzi o temperatury. Pora dnia: Afternoon. Dziś będzie nielimitowana liczba fast repairs. W środę się to zmieni. Obowiązuje Fixed Setup – formula_sprint_fixed.



Nagrody

 

Miło mi poinformować, że sponsorami nagród w blogowej lidze iRacing będzie producent wyścigowych skarpet nie do pary Formula Racing – Many Morings – sponsora tej i naszych przyszłych lig iRacing. Więcej o nich przeczytacie tutaj.

Many mornings baner

Sponsorem nagród będą również zakłady bukmacherskie Fortuna.

blank

Najlepsi będą mogli także zgarnąć blogowe gadżety.

Jak zacząć?

 

Kosztem udziału w naszej lidze będzie jedynie wykupienie 3-miesięcznej subskrypcji w iRacing za około 6 dolarów. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć tu: https://www.iracing.com/membership/?refid=-1

Następnie trzeba wybrać 3-miesięczną subskrypcję i albo kliknąć “back” albo przejść do płatności i tam będzie miejsce na wpisanie kodu “PRHotlaps” (bez cudzysłowu). Cena powinna Wam się obniżyć do $4,88 a ostatecznie wyjdzie $5,88 czyli $27 mniej niż normalna cena za 3 miesiące.

Będziecie też mieli pole “Referred by: (email)” i będzie mi miło, jeżeli podacie tam mój e-mail: donmateo21@wp.pl – nie jest to konieczne do uzyskania zniżki, ale nic nie tracicie, a być może ja będę mógł przygotować Wam kolejne wyścigi.

Gdy już wykupicie subskrypcję, otrzymacie dostęp do podstawowych zasobów iRacing – 18 samochodów i 18 torów. Na początek przygody bez problemu Wam to wystarczy. Więcej poniżej:

Przed rozpoczęciem gry warto poczytać o prawidłowej pozycji za kierownicą i obliczyć tzw. Field of View (FOV) czyli pole widzenia. Pisali i mówili o tym mądrzejsi ode mnie – choćby tu.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 czerwca
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 22 czerwca
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 23 czerwca
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Sao Paulo

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi