Młoda, ale raczej doświadczona ekipa współpracuje z Robertem Kubicą przy projekcie ORLEN Team ART w DTM. Są tacy, którzy mieli okazję bliżej poznać F1, kilku pracowało w ekipach WEC. Poznajcie członków „naszego” zespołu w DTM.
Menadżerem operacyjnym ekipy jest David Bacquet, który był mocno zaangażowany w poprzedni projekt ART w DTM. W latach 2015 – 2016 był on głównym mechanikiem ART-Mercedes.
Menadżerem zespołu jest Pierre-Alain Bouhet. To bardzo ciekawa i doświadczona postać. Absolwent inżynierii mechanicznej rozpoczął swoją karierę w motorsporcie jako inżynier w WEC. Pomiędzy 2011 a 2014 rokiem był inżynierem Oak Racing, z którym to zespołem odnosił zwycięstwa w kategorii LMP2, również w 24h LeMans. Od 2015 roku był track-events coordinator Renault Sport, zarządzając wydarzeniami podczas weekendów wyścigowych takich serii jak World Series by Renault.
Inżynierem zajmującym się danymi jest Sebastien Couzian, również inżynier mechaniczny, który kończył Uniwersytet w Marsylii. Co ciekawe, przez miesiąc po zakończeniu studiów odbywał praktyki… w Red Bull Racing, a że działo się to w 2013 roku, mógł przyglądać się pracy mistrzowskiej ekipy F1. W 2018 roku był na stażu w ekipie Prema Powerteam, zajmując się analizą danych w Formule 4 – niemieckiej i włoskiej. W ubiegłym roku współpracował z Renault, a od tego sezonu pracuje w ART, teoretycznie będąc na stażu.
Inżynierem wyścigowym jest Jonathan Moury, który w motorsporcie działa od 2006 roku. Zaczynał jako inżynier pomocniczy w Pi Research, firmie dostarczającej wsparcie techniczne do takich serii jak A1GP, FIA GP, WTCC czy BTCC. Następnie był inżynierem danych w DS Motorsport, a następnie przez 7 lat – do 2009 do 2016 roku pracował we Flex Automotive, będąc choćby menadżerem zespołu Premy w GP2. W 2010 roku założył M2 Competitnion, gdzie jest też głównym inżynierem. Zespół ten rywalizuje choćby w Formule Renault. Prowadzi go on… ze swoją żoną, Elise.
Inżynierem do spraw wydajności jest Ronan Perlemoine. Z ART współpracuje od 2014 roku, ale w międzyczasie pracował też w Formule Student. Od 2017 roku był zaangażowany w projekt SMP Racing w LMP1 i osiągnął w tej ekipie kilka sukcesów, zajmując się m.in. symulacją czasów okrążeń, dynamiką pojazdu, zarządzaniem systemami czy monitoringiem telemetrii.
Garażem zarządza Laurent Jandot, z którym Robert Kubica może porozmawiać o kolarstwie, bo Francuz również sporo jeździ, tyle że raczej na rowerze górskim.
Choć zupełnie na to nie wygląda, to w ART pracuje już ponad 19 lat – mowa o Sandrine Foix, zajmującej się w zespole Roberta logistyką. W 1999 ukończyła ona Uniwersytet w Orleanie i pierwotnie zajmowała się działaniami w Formule 3. Oczywiście prowadzi ona również inne operacje ART, m.in. w Formule 2.
Strona internetowa zespołu wymienia tylko kilku mechaników pracujących z Kubicą. Z Arthurem Chrismentem Polak może porozmawiać o rajdach, w których Francuz amatorsko startuje. Corentin Menard pracuje w ART od 2 lat, a wcześniej był mechanikiem w dobrze znanym Kubicy PH Sport. Oprócz nich przy aucie Kubicy pracują też Thomas Paroux, Thibaut Guigner czy Ludovic Lemoine.
Za malowanie samochodu odpowiada Jerome Chauvin, który przygotowuje oklejenia wszystkich aut ART.