KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
orlen team art motorhome

13-tka Kubicy – o ORLEN Team ART



Młoda, ale raczej doświadczona ekipa współpracuje z Robertem Kubicą przy projekcie ORLEN Team ART w DTM. Są tacy, którzy mieli okazję bliżej poznać F1, kilku pracowało w ekipach WEC. Poznajcie członków „naszego” zespołu w DTM.

Menadżerem operacyjnym ekipy jest David Bacquet, który był mocno zaangażowany w poprzedni projekt ART w DTM. W latach 2015 – 2016 był on głównym mechanikiem ART-Mercedes.

Menadżerem zespołu jest Pierre-Alain Bouhet. To bardzo ciekawa i doświadczona postać. Absolwent inżynierii mechanicznej rozpoczął swoją karierę w motorsporcie jako inżynier w WEC. Pomiędzy 2011 a 2014 rokiem był inżynierem Oak Racing, z którym to zespołem odnosił zwycięstwa w kategorii LMP2, również w 24h LeMans. Od 2015 roku był track-events coordinator Renault Sport, zarządzając wydarzeniami podczas weekendów wyścigowych takich serii jak World Series by Renault.



Inżynierem zajmującym się danymi jest Sebastien Couzian, również inżynier mechaniczny, który kończył Uniwersytet w Marsylii. Co ciekawe, przez miesiąc po zakończeniu studiów odbywał praktyki… w Red Bull Racing, a że działo się to w 2013 roku, mógł przyglądać się pracy mistrzowskiej ekipy F1. W 2018 roku był na stażu w ekipie Prema Powerteam, zajmując się analizą danych w Formule 4 – niemieckiej i włoskiej. W ubiegłym roku współpracował z Renault, a od tego sezonu pracuje w ART, teoretycznie będąc na stażu.

Inżynierem wyścigowym jest Jonathan Moury, który w motorsporcie działa od 2006 roku. Zaczynał jako inżynier pomocniczy w Pi Research, firmie dostarczającej wsparcie techniczne do takich serii jak A1GP, FIA GP, WTCC czy BTCC. Następnie był inżynierem danych w DS Motorsport, a następnie przez 7 lat – do 2009 do 2016 roku pracował we Flex Automotive, będąc choćby menadżerem zespołu Premy w GP2. W 2010 roku założył M2 Competitnion, gdzie jest też głównym inżynierem. Zespół ten rywalizuje choćby w Formule Renault. Prowadzi go on… ze swoją żoną, Elise.

Inżynierem do spraw wydajności jest Ronan Perlemoine. Z ART współpracuje od 2014 roku, ale w międzyczasie pracował też w Formule Student. Od 2017 roku był zaangażowany w projekt SMP Racing w LMP1 i osiągnął w tej ekipie kilka sukcesów, zajmując się m.in. symulacją czasów okrążeń, dynamiką pojazdu, zarządzaniem systemami czy monitoringiem telemetrii.



Garażem zarządza Laurent Jandot, z którym Robert Kubica może porozmawiać o kolarstwie, bo Francuz również sporo jeździ, tyle że raczej na rowerze górskim.

Choć zupełnie na to nie wygląda, to w ART pracuje już ponad 19 lat – mowa o Sandrine Foix, zajmującej się w zespole Roberta logistyką. W 1999 ukończyła ona Uniwersytet w Orleanie i pierwotnie zajmowała się działaniami w Formule 3. Oczywiście prowadzi ona również inne operacje ART, m.in. w Formule 2.

skład ORLEN Team ART

Strona internetowa zespołu wymienia tylko kilku mechaników pracujących z Kubicą. Z Arthurem Chrismentem Polak może porozmawiać o rajdach, w których Francuz amatorsko startuje. Corentin Menard pracuje w ART od 2 lat, a wcześniej był mechanikiem w dobrze znanym Kubicy PH Sport. Oprócz nich przy aucie Kubicy pracują też Thomas Paroux, Thibaut Guigner czy Ludovic Lemoine.

Za malowanie samochodu odpowiada Jerome Chauvin, który przygotowuje oklejenia wszystkich aut ART.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi