KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Zakład BMW Group w Monachium przygotowuje się do w pełni elektrycznej przyszłości



Zakład BMW Group w Monachium przygotowuje się do produkcji w pełni elektrycznego BMW i4. W związku z tym, produkcja pojazdów zostanie tego lata wstrzymana na sześć tygodni. Samochody nie będą produkowane pomiędzy końcem zmiany popołudniowej w dniu 23 lipca a początkiem zmiany porannej w dniu 7 września. Zakład w Monachium wykorzysta tę przerwę produkcyjną na liczne prace strukturalne i adaptacyjne, przygotowujące do przyszłorocznej, seryjnej produkcji elektrycznego BMW i4.

– Przygotowujemy zakład w Monachium na przyszłość. Po zakończeniu prac adaptacyjnych będziemy mogli na tej samej linii produkować pojazdy z silnikami wysokoprężnymi, benzynowymi, hybrydowymi, oraz w pełni elektryczne – BMW i4. Dzięki temu będziemy w stanie elastycznie reagować na zapotrzebowanie ze strony klientów – mówi kierownik zakładu Robert Engelhorn.



Integracja BMW i4 z istniejącym systemem produkcyjnym jest wymagającym zadaniem dla fabryki w Monachium. Ze względu na akumulator wysokonapięciowy koncepcja karoserii BMW i4 różni się od tej stosowanej w modelach pojazdów produkowanych dotychczas w zakładzie w Monachium, niemniej jednak, około 90 procent istniejących instalacji produkcyjnych (w dziale budowy karoserii) można zintegrować i włączyć do produkcji. Ze względu na umiejscowienie akumulatora wysokonapięciowego, tylko 10 procent instalacji (szczególnie instalacje wykorzystywane do produkcji zabudowy tylnej), nie nadaje się do integracji.

Akumulator wysokonapięciowy BMW i4 jest instalowany od dołu. Z tego względu w dziale montażu produkcyjnego budowany jest nowy, oddzielny dział montażu akumulatorów. – Szczególnym wyzwaniem w przypadku wszystkich prac związanych z adaptacją i instalacją w zakładzie w Monachium są ograniczone przestrzenie. W ciągu sześciu tygodni trzeba zdemontować na ograniczonej przestrzeni stare instalacje oraz zainstalować i uruchomić nowe. Wymaga to doskonałego planowania i wysokiego poziomu kreatywności – podkreśla Robert Engelhorn.

Oprócz montażu nowych instalacji konieczna jest zmiana oprzyrządowania istniejących instalacji produkcyjnych, aby BMW serii 3 Limuzyna, BMW serii 3 Touring, obydwa zarówno z silnikami spalinowymi, jak i napędem hybrydowym, nowe BMW M3 oraz w pełni elektryczne BMW i4 mogły być produkowane na tej samej linii.

Przerwa w produkcji była planowana i przygotowywana od początku 2019 roku. Do optymalizacji przyszłych procesów w dziale montażu wstępnego i końcowego skrzyni biegów wykorzystano na dużą skalę rzeczywistość wirtualną (VR). Projekt pilotażowy VR oferuje możliwość wcześniejszego zapoznania się z zaplanowanymi strukturami i procesami, zwiększenia dokładności planowania we wczesnej fazie projektu oraz skrócenia czasu planowania.



Pracownicy mogą przygotować się do nowego miejsca pracy w strefie szkoleń VR. Korzystając z okularów VR, pracownicy mają wgląd w nowe środowisko pracy i zaplanowane procesy robocze. Pracownicy zgłaszają przy tym często propozycje ulepszeń. Dzięki tym sugestiom nowe etapy robocze można zoptymalizować na wczesnym etapie i dostosować odpowiednio wdrożenie.

Od 28 sierpnia nastąpi ponowne napełnianie systemów do ponownego uruchomienia po przerwie w produkcji, tak aby wraz z początkiem zmiany porannej w dniu 7 września pojazdy mogły ponownie zjechać z linii montażowych głównego zakładu w Monachium.

Inne działy zakładu w Monachium, np. dział budowy silników, będą nadal pracować w pełnym zakresie, aby zapewnić dostawy dla globalnej sieci produkcyjnej.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi