KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

race grand prix węgier 2020

Wypowiedzi wszystkich kierowców po GP Węgier 2020



Mercedes

 

Lewis Hamilton: „Cóż za niesamowity wyścig. Szczerze mówiąc, był to jeden z moich ulubionych wyścigów. Pomimo, że byłem sam przez większość wyścigu, to było zupełnie inne wyzwanie i mocno naciskałem – szczególnie na ostatnim najszybszym okrążeniu. Chcę złożyć ogromne gratulacje wszystkim z zespołu, którzy zostali w domu, w fabryce w Brackley i w HPP w Brixworth, wykonali tak fantastyczną pracę, rozwijając i ulepszając samochód w tym roku. Zespół nadal mnie zadziwia. Uwielbiam z nimi pracować i jestem wdzięczny, że mogę dla nich występować w takie weekendy. Mieliśmy dzisiaj świetne tempo, genialne pit stopy, fantastyczną strategię, a potem, kiedy zarządzałem oponami Medium przez długi, długi czas, aż do końcu, gdzie był to idealny czas, aby zmienić opony na nowe i zdobyć ten dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie . Wszystko było w punkt przez cały weekend, więc musimy starać się to utrzymać. Nie mogę się już doczekać Silverstone, choć tęsknię za energią fanów, więc mam nadzieję, że uda mi się tam wystąpić, ponieważ wiem, że będą mnie dopingować z domu.”

Valtteri Bottas: „To był ciężki wyścig. Oczywiście, startując jako drugi na starcie, twoim celem jest wygranie wyścigu, ale miałem zły start i straciłem kilka pozycji. Zareagowałem na lampkę na desce rozdzielczej, która zgasła zamiast świateł startowych , co oznaczało, że samochód wjechał w anti-stall (zapobieganie zgaśnięciu silnika na starcie) i musiałem ponownie wystartować. Straciłem tam trochę miejsc, co sprawiło, że wyścig był dla mnie bardzo trudny, ponieważ walczyłem do samego końca. Byłem bardzo blisko Maxa, więc zdecydowanie warto było podjąć ryzyko późnego zjazdu na pit stop, ponieważ dało mi to różnicę w żywotności opon. Ale dzisiaj nie udało mi się go prześcignąć. Mimo to zdobyłem niezłą liczbę punktów i jest wiele do nauczenia się z tego weekendu, jadąc do Silverstone.”

Toto Wolff: „Wynik P1 i P3 jest naprawdę satysfakcjonujący, zwłaszcza na torze, który nie zawsze był naszym faworytem w przeszłości. Świetny wynik dla zespołu! Lewis miał naprawdę dobry start w tych trudnych warunkach i potem była już tylko kontrola wyścigu, zarządzanie tempem i radzenie sobie z prognozami pogody. Valtteri miał trudny start i to spowodowało, że znalazł się w środku pola, ale dobrze walczył, aby ukończyć na P3. Opuszczamy Hungaroring. Na trzy wyścigi mamy trzy zwycięstwa i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy. Samochód wydaje się być w dobrym miejscu, ale aby go utrzymać, wiemy, że musimy ciężko pracować i zwiększać osiągi. Teraz patrzymy w przyszłość. Silverstone za dwa tygodnie i nie możemy się doczekać, aby powrócić do rywalizacji.”



Red Bull

 

Max Verstappen: „To podium jest zdecydowanie poświęcone moim mechanikom. Myślałem, że wyścig się skończył, zanim jeszcze się zaczął. Zahamowałem, zablokowałem koło, zwolniłem hamulce i spróbowałem ponownie zahamować, ale na okrążeniu wyjazdowym uderzyłem prosto w ścianę. Nie mogłem w to uwierzyć, ale udało mi się wycofać ze ściany i dostać się na grid. Jako zespół nigdy się nie poddajemy, a mechanicy wykonali niesamowitą robotę, aby naprawić samochód tak szybko. Nie sądzę, aby ktokolwiek mógł uwierzyć, że im się to uda, ale wszyscy byli bardzo spokojni. Tor był nadal dość mokry, ale miałem dobry start. Miałem inny plan na zakręt 1, ale po wewnętrznej stronie był korek, więc pomyślałem, że pójdę na zewnątrz, gdzie wiedziałem, że jest bardziej mokra nawierzchni, ale zadziałało. Na pewno wyścig mógłby wyglądać zupełnie inaczej, gdybym utknął na siódmym miejscu na kilka okrążeń. Następnie wykonaliśmy wszystkie właściwe strategie, a ja musiałem tylko zarządzać oponami, być tak konsekwentnym, jak to tylko możliwe. Zajęcie drugiego miejsca, między dwoma dominującymi Mercedesami, to niewiarygodny wynik i nie spodziewaliśmy się tego wczoraj po kwalifikacjach i tak trudnym weekendzie. Chcemy spróbować zmniejszyć dystans do Mercedesa, oni są w tej chwili naprawdę dominujący, więc bardzo trudno będzie ich pokonać, ale nie przestaniemy próbować.”

Alex Albon: “To był dobry wyścig i świetnie się bawiłem. Gdybyś powiedział mi, że po wczorajszym dniu będę na P5, wziąłbym to w ciemno. Dzisiaj nie było łatwo, zaczynając od P13, ale mieliśmy dobry start i udało się przejechać przez korek na początku. Nie jest łatwo wyprzedzać na tym torze, więc musieliśmy wykonać kilka dużych ruchów, aby ominąć innych. Każdy ruch, który wykonujesz, jest tutaj zawsze na granicy, ale nam się udało i lubię bitwy, bo fajnie jest dać pokaz. Kiedy walczymy, zwykle wchodzimy na szczyt, a samochód dobrze hamował. Straciliśmy dziś sporo czasu w korku za Ferrari, w przeciwnym razie myślę, że bylibyśmy bliżej, ale samochód był naprawdę dobry, a kiedy byliśmy w strefie DRS byliśmy szybcy i bardzo konkurencyjni. Cieszę się z wyniku i są to dobre punkty dla zespołu po tak trudnym dniu wczorajszym. Dzisiejszy dzień jest trochę zaskoczeniem, dlaczego nasze tempo wyścigowe jest o wiele lepsze niż nasze tempo kwalifikacyjne, więc musimy to zrozumieć, ale jest to pozytywne i oznacza, że ​​niektóre rzeczy w samochodzie działają ”

Christian Horner: “Mechanicy wykonali dzisiaj niesamowitą robotę i Max zawdzięcza im ten wynik. Naprawienie jego samochodu w 20 minut na starcie jest niesamowite i można było zobaczyć, jak spływa z nich pot. Chłopaki wykonali niesamowitą robotę, zwłaszcza biorąc pod uwagę liczbę zmian specyfikacji, które mieliśmy w ten weekend, a także łamanie godziny nocnej w piątek wieczór. Oczywiście wczoraj byliśmy trochę daleko na linach w kwalifikacjach, więc odskoczyć i podzielić Mercedesy tutaj jest świetne. Max świetnie zarządzał oponami, a Alex też pojechał świetny wyścig. Samochód jest w lepszej kondycji tempa wyścigowego i strategicznie też jesteśmy bystrzy, ale mamy aktualizacje, które nie zachowują się zgodnie z oczekiwaniami w porównaniu z testami przedsezonowymi, więc musimy przejrzeć wszystkie zebrane przez nas dane i zrozumieć je wcześniej niż na Silverstone.”

Racing Point

 

Sergio Perez: “Jest mi wstyd z powodu mojego startu. Miałem duże problemy w pierwszej fazie, ze względu na uślizgi i to kosztowało nas wiele pozycji. Odzyskiwanie pozycji na Hungaroringu jest zawsze trudne, ale staraliśmy się jak najlepiej i miałem kilka dobrych bitew. Miałem tam też kilka przygód i wyjeżdżałem szeroko. Naprawdę miałem szczęście, że nie dotknąłem ściany. Kiedy dostałem trochę czystego powietrza, mogłem pokazać tempo samochodu, ale czas stracony na pierwszym okrążeniu był kosztowny. Najważniejsze, że zdobyliśmy dużo punktów dla zespołu i jesteśmy teraz tuż za trzecim miejscem w Mistrzostwach Konstruktorów.”

Lance Stroll: „Jestem naprawdę zadowolony z P4. To dobry wynik i muszę podziękować zespołowi za tak świetną pracę dzisiaj i przez cały weekend. Fajnie było walczyć z Maxem na początku wyścigu i startować z P2 w zmiennych warunkach. Właściwie zakończyliśmy samotny wyścig do P4, ale najważniejsze jest to, że udało mi się zdobyć dobrą liczbę punktów dla zespołu, podobnie jak Checo. To był bardzo złożony wyścig. Nie mogę się doczekać, kiedy przeanalizujemy wyścig i dowiemy się, co możemy poprawić. Mieliśmy już trzy wyścigi i we wszystkich wyglądaliśmy silnie. Myślę, że podium było dziś blisko, ponieważ stoczyliśmy dobrą bitwę z Bottasem i być może mogliśmy zrobić coś inaczej, ale zawsze można tak mówić po wyścigu. To rywalizacja i musimy się zadowolić czwartym miejscem”

Otmar Szafnauer: „Ulewne deszcze przed startem z pewnością zmieniły charakter wyścigu i sprawiły, że wszyscy stawili przed trudniejszymi wyzwaniami. Lance miał dobry start, awansując na drugie miejsce, ale Sergio miał kiepski start i spadł na siódme miejsce. Tor był prawie natychmiast gotowy na suche opony i myślę, że zjechaliśmy w odpowiednim momencie – na pewno w synchronizacji z samochodami, którymi się ścigaliśmy. Gdy wyścig się ustabilizował, Lance walczył o miejsce na podium, ale trudno było powstrzymać Mercedesa. Ostateczne czwarte miejsce Lance’a to doskonały wynik. Siódme miejsce Checo było następstwem słabego startu i większość popołudnia spędził na torze z Vettelem i Albonem. Trudno było podążać za samochodami, nie mówiąc już o wyprzedzaniu – nawet z przewagą tempa. Zdobyte 18 punktów ugruntowało nasze czwarte miejsce w mistrzostwach. Ten wynik jest ważną nagrodą za wysiłki całego zespołu – tutaj w Budapeszcie.”

Ferrari

 

Sebastian Vettel: „To był lepszy wyścig w porównaniu z moim pierwszym wyścigiem w Austrii. Jednak na wcześniejszym etapie, mogliśmy poradzić sobie trochę lepiej, gdybyśmy zaryzykowali i zmienili na suche opony na 3. okrążeniu zamiast 4. Niestety straciłem dużo czasu i musiałem pozwolić innym samochodom zjechać z alei, zanim mogłem zostać zwolniony z pitu, ale ostatecznie piąte miejsce lub szóste był najlepszym wynikiem, jaki mogliśmy zdobyć. Pod koniec walczyłem z oponami i nawet gdybym bardzo chciał stoczyć więcej walki, niewiele mogłem zrobić, aby utrzymać Alexa Albona za sobą. Nie jesteśmy tam, gdzie chcemy być, ale przynajmniej zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy dzisiaj.”

Charles Leclerc: „To był bardzo skomplikowany wyścig. Nie jestem pewien, co się stało, ponieważ nie wprowadziliśmy zmian w bolidzie, ale było niezwykle ciężko jechać. Balans był o wiele gorszy niż w piątek i sobotę, kiedy właściwie było lepiej niż oczekiwano. Po prostu, nie wyglądał jak ten sam samochód co wcześniej. Musimy przyjrzeć się temu dokładniej, aby spróbować zrozumieć, ponieważ bardzo się męczyłem. Zatrzymaliśmy się na miękkiej mieszance trochę dłużej niż inni i może było to trochę zbyt optymistyczne. Z perspektywy czasu softy nie był najlepszym wyborem. Potem nasze tempo było zbyt wolne. Przed nami dużo pracy.”

Mattia Binotto: „Niezwykle rozczarowująca niedziela, a wynik jest bardzo trudny do przełknięcia. W kwalifikacjach wyciągnęliśmy jak najwięcej z bolidów, ale w wyścigu tak nie było. Bycie zdublowanym jest bardzo bolesne dla my i naszych kibiców. Teraz wracamy do domu po tej bardzo długiej podróży i musimy spróbować wszystkiego, co w naszej mocy, aby poprawić jak najwięcej w każdym obszarze. Każdy będzie musiał przeanalizować swoją pracę i mieć odwagę, aby zmienić kurs, jeśli to konieczne, ponieważ obecna dynamika jest niedopuszczalna. Nie ma innego rozwiązania tego problem.”



Renault

 

Esteban Ocon: „Od początku był to ciężki weekend. Oczywiście nie jesteśmy z tego zadowoleni i nie był to dzisiaj świetny wynik. Wszyscy jesteśmy rozczarowani i stąd możemy wrócić tylko silniejsi. Musimy wyciągnąć wnioski, iść naprzód i wrócić jako mocniejszy zespół. Podczas wyścigu dużo się działo, ale nie zrobiliśmy postępu w żadnym z kierunków. Musimy to przejrzeć i ciężko pracować razem, aby uniknąć tego rodzaju rezultatów. Pierwsze dwa wyścigi były przyzwoite, ale na ten nie było wystarczających ulepszeń.”

Daniel Ricciardo: „To był dość pracowity wyścig i ogólnie jestem zadowolony z tego, jak poszło. Dałem z siebie wszystko i czułem, że dzisiaj możemy więcej osiągnąć. Nasz start był dobry i wszyscy dookoła nas, dość wcześnie wybrali slicki. Pokazaliśmy dobre tempo w środku stawki i prawie złapaliśmy szóstkę miejsce na mecie. Ósme to wszystko, co mogliśmy osiągnąć dzisiaj. Jak dotąd mieliśmy ósmą lokatę w każdym wyścigu. Nie jest źle, ale czuję, że możemy uzyskać większą prędkość od tych pierwszych trzech wyścigów. Nie jesteśmy daleko, żeby znaleźć się w pierwszej szóstce, ale to przyjdzie i wiemy, że większe punkty są tuż za rogiem.”

Cyril Abiteboul: „To trzeci wyścig z rzędu, w którym zakończyliśmy wyścig na ósmym miejscu. Biorąc pod uwagę konkurencyjność innych, prawdopodobnie właśnie tutaj znajduje się nasz samochód. Dobrze było zobaczyć oba samochody na mecie, ponieważ zrobiliśmy wiele, aby przezwyciężyć problemy z niezawodnością, które wystąpiły w pierwszych dwóch wyścigów. Ten weekend skupił się na wyborze opon i spojrzeniu na radar pogodowy. Oba samochody po raz kolejny pokazały bardzo przyzwoite tempo w strefie wolnego powietrza, ale delta tempa nie była wystarczająca, aby awansować wyżej. Esteban jest wyraźnie rozczarowany weekendem i wykorzystamy ten wolny czas. Mamy teraz zadanie, aby przeanalizować dane i poprawić się na następny wyścig.”

Haas

 

Romain Grosjean: „To był dobry ruch ze strony zespołu. Przez radio powiedziałem, że jest za sucho na przejściowe (zielone) opony, więc zaryzykowaliśmy. Pierwsze kilka okrążeń było trochę przerażające, ale potem wszystko działało naprawdę dobrze. Tempo było dobre. Zacząłem mieć problemy z lewą oponą. W każdym razie szło dobrze, a potem niestety – i muszę to sprawdzić, Albon wykonał dość późny ruch na zakręcie nr 1, uderzył moje przednie skrzydło i uszkodził je. Po tym miałem znacznie mniejsze osiągi w samochodzie. Próbowaliśmy to rozwiązać, ale nie udawało się tego zsynchronizować, po prostu nie byliśmy w wstanie utrzymać się w strefie punktów.”

Kevin Magnussen: „Jestem taki szczęśliwy. Zespół wykonał niesamowitą decyzję przed rozpoczęciem wyścigu – na okrążeniu formującym, aby użyć slicków. To było dla nich wyzwanie, aby mi zaufać i wystawić mnie na suche opony, w trudnych warunkach. Było to dość ryzykowne, ale udało się. Tempo było i startując z alei serwisowej, po kilku okrążeniach byłem na P3. Wiedziałem, że to nie będzie nasze ostatnie miejsce, ale bycie tam w wyścigu było niesamowite. Po prostu starałem się tego trzymać, jak tylko mogłem. Pracowałem z zespołem nad tym, gdzie realnie będziemy się znajdować. Ostatecznie wylądowałem na P9 – trzymałem się go i otworzyliśmy lukę przed Ferrari, a następnie trzymaliśmy się z daleka od McLarena. To pokazuje, jaki dobry samochód mieliśmy w wyścigu. Udowodniliśmy dziś, że zespół wykonał niesamowitą robotę, chociaż kwalifikację były dla nas trudne.”

Guenther Steiner: „To był wspaniały wynik dla dzisiejszego zespołu, który zajął dziewiąte miejsce i zdobył kilka punktów. To fantastyczne, ponieważ w tej chwili nie jesteśmy w stanie tego zrobić w normalnych okolicznościach. Wezwanie na początku wyścigu było decyzją, która do tego doprowadziła. Kevin (Magnussen) wykonał fantastyczną pracę w wyścigu, Romain (Grosjean) miał kilka innych problemów, również z oponami. Podziękowania dla całego zespołu za ciężką pracę i ciągłe naciskanie – nigdy się nie poddają i nigdy się nie poddamy.”

McLaren

 

Carlos Sainz: „Ogólnie ciężki dzień. Byłem bardzo zadowolony ze startu, który pozostawił nas w mocnej pozycji przed pierwszym pit stopem, jednak straciliśmy kilka pozycji podczas postoju na pit stopie z powodu dużego natężenia ruchu w alei, co moim zdaniem sporo nas kosztowało w ogólnym wyniku. Udało mi się wywalczyć punkt, więc cieszę się z tego, ale zdecydowanie nie jest to najlepsza niedziela, ponieważ czuję, że zasłużyliśmy na trochę więcej. Nie mogę się doczekać poprawy balansu samochodu i powrotu silniejszego na Silverstone. Dziękuję całemu zespołowi za wysiłek podczas trzech pierwszych wyścigów. Naciskajmy dalej!”



Lando Norris: „Trudny rezultat. Nie powiedziałbym, że był to ciężki wyścig. Najtrudniejszy był mój start, miałem dobrą pozycję ale w drugiej fazie miałem duży uślizg i wszystko poszło nie tak. To był błąd, który popełniłem. Nie miałem za dużo startów na mokrej nawierzchni i jeszcze nie udało mi się wystartować dobrze, w takich warunkach. Przez resztę wyścigu próbowałem jeszcze powrócić. To jest trudny tor do wyprzedzania, nie mogłem zrobić zbyt wiele więcej. Myślę, że tempo było dobre, a samochód był całkiem niezły. Wielkie podziękowania dla wszystkich członków zespołu, którzy ciężko pracowali, aby ustawić Carlosa i mnie na jak najlepszych pozycjach w tych trzech pierwszych wyścigach. Nie mogę się doczekać kolejnego wyścigu na moim domowym torze przez następne dwa Grand Prix.”

Andrea Stella: „Przede wszystkim wielkie podziękowania dla całego zespołu wyścigowego za ukończenie naszego pierwszych trzech wyścigów w 2020 roku. Naprawdę daliśmy sobie radę jako zespół i wracamy do Wielkiej Brytanii z 40 punktami w Mistrzostwach Świata Konstruktorów. Niestety, po dwóch bardzo dobrych weekendach nasz wyścig na Węgrzech od początku był zagrożony. Lando miał problemy po starcie, gdzie stracił wiele pozycji, ale walczył dalej i wrócił na P13. Z Carlosem mieliśmy pecha. Stracił kilka pozycji po swoim pit stopie, gdy pas był zablokowany przez inne samochody, nie pozwalając mu opuścić boksu. Powrót na P10 wymagał od niego wielkiej jazdy. Obaj kierowcy walczyli znakomicie, dając z siebie wszystko do końca i nie poddając się.”

AlphaTauri

 

Pierre Gasly: „To był dla nas bardzo trudny weekend. Z jakiegoś powodu borykaliśmy się przez cały czas, z kilkoma problemami tu i tam. Dzisiaj mieliśmy problem z napędem i od początku wyścigu miałem problemy ze zmianą biegów, które próbowaliśmy naprawić na torze, ale nie mogliśmy, więc musieliśmy po prostu wycofać samochód. To wielka szkoda, ale w ten weekend mieliśmy pecha. Mamy teraz kilka dni na przygotowanie się do Silverstone i mam nadzieję na lepszy weekend.”

Daniil Kvyat: „Byłem zadowolony z dzisiejszego tempa wyścigu, wyprzedziłem kilka samochodów już na pierwszym okrążeniu i wykonałem bardzo dobry sprawdzian, aby jechać slickami we właściwym czasie. Po postojach wylądowałem za samochodami, które wyprzedziłem już na pierwszych okrążeniach. Muszę odtworzyć wyścig, aby lepiej go zrozumieć, ponieważ czułem, że jest szansa na zakończenie dzisiejszego wyścigu w punktach, a na koniec tylko P12 nie jest zbyt satysfakcjonującym miejscem. Nadal pracuję nad zrozumieniem samochodu z moimi inżynierami i wiele się nauczyliśmy podczas ostatnich trzech wyścigów. Każde okrążenie jest ważne i spróbujemy różnych rozwiązań, aby bardziej dopasować samochód do mojego stylu jazdy na torze Silverstone.”

Williams

 

George Russell: „Po pierwsze, mieliśmy zły start na mokrej nawierzchni i było to bardzo trudne. Myślę, że wszyscy od wewnętrznej walczyli z miernym skutkiem. Od tego czasu nasze tempo wyścigowe było naprawdę słabe, po prostu musimy zrozumieć, co się dzieje. W zeszłym roku było odwrotnie, nasze tempo wyścigowe było lepsze niż tempo kwalifikacyjne. Teraz jesteśmy dość szybcy w sobotę, a w niedzielę zbyt dużo walczymy (z samochodem). Jeśli jednak spojrzymy na wszystko i zobaczymy kroki, które wykonaliśmy, zwłaszcza w soboty to jesteśmy względnie zadowoleni. Jest wiele pozytywów, musimy tylko skorygować negatywy i nieco poprawić nasze tempo samochodu”.

Nicholas Latifi: „Mieliśmy dobry start i pierwsze okrążenie, a potem wszystko się nie udawało wraz z pit stopem. Niestety może się to zdarzyć w ruchliwej alei serwisowej. Doznałem sporej szkody wyjeżdżając z pit stopu, uderzając w samochód, który nadjeżdżał. Przebiłem oponę i uszkodziłem podłogę, więc później samo utrzymanie samochodu na torze przez cały wyścig było trudne. Dzisiaj tak nie miało to wyglądać, mieliśmy ogromnego pecha, ale wciąż są plusy do wyciągnięcia z wczoraj. Musimy się zresetować, przechodząc na Silverstone.”

Dave Robson: „To był trudny dzień dla całego zespołu. George miał słaby start i walczył o powrót w mieszanych warunkach. Tymczasem Nicholas bardzo dobrze wystartował i zrobił spore postępy podczas pierwszego okrążenia. Niestety, jego wyścig się skomplikował po przebiciu opony podczas kolizji przy wyjeździe z boksu. Warunki nie były łatwe, a na suchych oponach trudno się prowadziło, co zmuszało do użycia różnych strategii. To był dzień, w którym sprawy mogą Ci pozwolić na więcej albo obrócić się przeciwko Tobie. Dzisiaj nie był nasz dzień, jednak musimy przyjrzeć się wyścigowemu tempu samochodu i zastanowić, jak możemy lepiej wykorzystać dobre wyniki w kwalifikacjach”.

lucky7luke



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum