Toyota zajęła pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej w najnowszym raporcie „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2020”. W badaniu międzynarodowej firmy badawczej Kantar, Toyota została liderem producentów samochodów po raz 8. z rzędu i 13. od początku istnienia tego badania.
Wartość marki Toyota wyniosła w tym roku 28,38 miliardów dolarów, jak wynika z oceny firmy Kantar. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajmuje 48. miejsce i jest pierwszą z zaledwie 3 marek motoryzacyjnych w Top 100 rankingu BrandZ™.
Fundamentem dominującej pozycji marki Toyota w branży motoryzacyjnej jest zaangażowanie w rozwój niskoemisyjnych napędów. Ma to szczególnie istotne znaczenie w czasach walki z globalnym ociepleniem, która przejawia się m.in. wprowadzaniem coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin dla nowych samochodów. Toyota dysponuje najbardziej zaawansowanymi technologiami niskoemisyjnych napędów, zarówno w dziedzinie pełnych hybryd i hybryd plug-in, jak i elektrycznych napędów na wodór. Dzięki temu nie tylko na bieżąco spełnia normy Unii Europejskiej i regulatorów w pozostałych regionach świata, ale wyznacza standardy w dziedzinie zaawansowania technicznego oraz skuteczności w redukcji zużycia paliw i energii przez samochody.
Jednocześnie firma prowadzi intensywne inwestycje w technologie autonomicznego prowadzenia, systemów bezpieczeństwa, usług internetowych i łączenia aut w sieci, robotyki oraz współdzielenia pojazdów. Siła marki wynika także z utrzymującej się od dekad renomy Toyoty jako producenta bardzo wysokiej jakości samochodów o bardzo wysokiej trwałości i niezawodności.
Toyota jest największym producentem hybryd, który od ponad 20 lat rozwija tę technologię – do dziś dostarczyła klientom ponad 15 milionów hybryd. Jednocześnie marka rozpoczęła realizację ambitnego programu wprowadzenia do sprzedaży 10 modeli elektrycznych na baterie do 2025 roku, a równolegle rozwija samochody elektryczne na wodór.
Raport „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” powstaje na podstawie wielu różnych wskaźników, takich jak wyniki finansowe marek, badania opinii publicznej, bieżące działania firm oraz plany na przyszłość. Bardzo istotnym czynnikiem jest zaangażowanie w ochronę środowiska i rozwijanie proekologicznych technologii.