KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Kubica Węgry 2020

Tak wyglądał pierwszy trening z perspektywy Kubicy



Zdradliwe warunki na torze, spokojna jazda i praca dla zespołu. Robert Kubica ma za sobą kolejny w tym sezonie pierwszy trening Formuły 1. Jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem wyścigowym? Sprawdźcie.

„Stenogram”

 

Robert wyjechał na samym początku sesji na okrążenie instalacyjne na oponach twardych. Podczas niego wykonano tradycyjne sprawdzenie radia. Polak po nim miał wjechać do alei serwisowej i zatrzymać się na stanowisku postojowym.

Kubica w tym pierwszym wyjeździe jechał z zamontowanymi „rusztowanami” z czujnikami do pomiaru przepływu powietrza podczas jazdy, dlatego nie został wepchnięty do boksów, a jedynie obniżono mu ustawienia przedniego skrzydła i wyjechał na drugie kółko instalacyjne. Po nim zjechał do boksów, gdzie przesiedział najdłużej ze wszystkich – ponad 25 minut.

Długa przerwa mogła wynikać z problemu technicznego, ale też zdejmowania czujników z auta. Zapewne wypowiedzi zespołu po zakończeniu dnia wiele nam w tej kwestii wyjaśnią.



Robert wrócił na tor, a wyjeżdżając dostał sporo komunikatów dotyczących kierowców, których musi przepuścić. Jechał bardzo powoli przed pierwszym zakrętem, patrząc w lusterka. Gdy tylko dodał gazu skręcając, auto obróciło się. Kubica nie chciał niszczyć opon więc po przepuszczeniu Latifiego przejechał trochę po trawie i wrócił do jazdy.

„Robert, wszystko w porządku?”
„Wszystko OK, obróciłem się tylko, patrzyłem w lusterka” – odparł Polak. Następnie bardzo zachowawczo przejechał kolejne zakręty. Dostawał też kolejne informacje o zbliżających się kierowcach.

„Mode race kiedy będziesz gotów” – powiedział inżynier. Kubica przejeżdża samotne 3 okrążenia, a następnie musi przepuścić szybsze auta. Potem zalicza jeszcze jedno szybsze kółko i początek kolejnego i zjedża do boksów.

Po oddaniu pierwszego kompletu opon, Kubica wraca na tor na nowych oponach pośrednich. Polak dostaje instrukcje dotyczące innych kierowców na torze.

Robert zaczyna od szybkiego kółka, wykręcając swój najlepszy czas w 1. sektorze podczas tej sesji. Po nim inżynier mówi: „Mode charge, sugerujemy sigle press charge. Potrzebujemy pełnego gazu by naładować baterię. Robert w porównaniu do Antonio tracimy przyczepność w zakrętach 6, 7 i dwóch ostatnich” – słyszy Kubica od inżyniera.

Na kolejnym kółku Kubica nie poprawia swoich czasów. Po jego zakończeniu jest proszony o Mode charge i zmianę ustawień na sock 6. „Potrzebujemy trochę więcej pełnego gazu” – mówi inżynier. Robert przepuszcza dwóch kierowców i zaczyna kolejne szybkie okrążenie, ale na nim również nie poprawia czasu.

Po kolejnym Mode charge i zmianie Sock na 3, Kubica nie poprawia się w 1. sektorze, ale uzyskuje swoje najlepsze wyniki w 2. i 3. partii toru.

Kubica jest proszony o zmianę ustawień na mode 6 oraz jazdę na 5. biegu przez chwilę. Potem zjeżdża do boksów. Podczas wpychania do garażu, inżynier mówi: „Robert, zanim poproszę cię o komentarz, czy możesz spróbować kilku opcji, o których rozmawialiśmy, bo to zajmie chwilę”. „Jasne” – odpowiada Polak.



Robert wyjeżdża na kilka okrążeń na używanych pośrednich oponach w końcówce sesji, ale na żadnym z kółek nie poprawił nawet czasu sektora. Ponownie jechał kółka „na przemian” – szybkie z wolnymi. „Ponownie potrzebujemy silnego ładowania” – słyszy Robert na pierwszym z wolniejszych kółek. Swoje drugie szybkie okrążenie przerwał, gdyż tuż za nim był jeden z Mercedesów, który doganiał Polaka.

Kubica został zapytany dwukrotnie o warunki na torze i opady: „Krople pojawiają się we wszystkich sektorach, ale to level 0”. Kubica następnie jedzie od razu szybkie okrążenie, potem robi sobie kółko przerwy i ponownie jedzie szybkie okrążenie, po którym zjeżdża do boksów.

Wyniki

 

Wyniki 1 treningu Grand Prix Węgier 2020

Sektory

 

Kubica był minimalnie szybszy od Giovinazziego w 1. sektorze, ale w kolejnych tracił bardzo dużo, szczególnie w drugim.

czasy sektorów GP Węgier 2020 Fp1

Czasy

 

Poniżej zestawienie wszystkich czasów Roberta Kubicy i Antonio Giovinazziego z dzisiejszego pierwszego treningu.



czasy Kubica i Giovinazzi

Tak przedstawia się zestawienie prędkości maksymalnych:
Pérez 309 km/h
Leclerc 308
Bot 307
Str 306
Vers 306
Kvy 305
Ham 304
Lat 303
Sai 302
Gio 301
Mag 301
Vet 301
Nor 301
Gro 301
Rus 301
Ric 300
Kub 299
Oco 296
Alb 295

Wrażenia

 

Ponownie – porównując z ubiegłorocznym Williamsem – widać było dużą stabilność prowadzenia auta. Kontr było niewiele, ale trzeba też przyznać, że Robert bardzo unikał tarek, szczególnie na wejściach w zakręty. Atakował je bardzo spokojnie, nie podejmując zbędnego ryzyka.

Nie jechał na najbardziej przyczepnej mieszance, a tor był zimny i nienagumowany. Wielu kierowców skarżyło się na blistering. Nawet, gdy musiał oszczędzać bolid w ubiegłym roku, nie mając części zapasowych, jechał agresywniej niż dziś, co pokazuje, że priorytety były zupełnie inne.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi