STELLANTIS pochodzi od łacińskiego czasownika „stello”, oznaczającego „rozjaśniać gwiazdami”. Z tej nazwy czerpie inspirację nowe i ambitne połączenie legendarnych marek motoryzacyjnych i silnych kultur korporacyjnych, które razem tworzą jednego z nowych liderów w nadchodzącej erze mobilności, zachowując jednocześnie wszystkie swoje wyjątkowe wartości, jak i cenne elementy składowe.
Części STELLANTIS połączy skala prawdziwie globalnego biznesu, opartego na głębokim talencie, know-how i zasobach zdolnych do zapewnienia zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności w nadchodzących dziesięcioleciach. Łacińskie korzenie w nazwie są hołdem dla bogatej historii dwóch spółek założycielskich, a odwołanie się do astronomii oddaje prawdziwego ducha optymizmu, energii i odnowy, który napędza tę zmieniającą branżę fuzję.
Proces tworzenia nowej nazwy rozpoczął się wkrótce po ogłoszeniu Umowy o połączeniu (Combination Agreement), a kierownictwo wyższego szczebla obu spółek, przy wsparciu Publicis Group, było aktywnie zaangażowane w cały proces.
Nazwa STELLANTIS będzie używana wyłącznie na poziomie Grupy, jako marka korporacyjna (Corporate Brand). Kolejnym krokiem w tym procesie będzie prezentacja logo, które wraz z nazwą będą stanowić identyfikację nowej Grupy. Nazwy i logo marek wchodzących w skład Grupy STELLANTIS pozostaną niezmienione.
Jak wcześniej podano, przewiduje się, że zakończenie fuzji nastąpi w pierwszym kwartale 2021 r., z zastrzeżeniem zwyczajowych warunków domknięcia fuzji, w tym uzyskania zgody akcjonariuszy obu spółek na ich Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu oraz spełnienia wymogów antymonopolowych i innych wymogów regulacyjnych.