KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Rajdowy Puchar Abartha 2020: Abarth 124 rally odpala swoje silniki podczas Rally di Roma Capitale



Rajdowy Puchar Abartha 2020 rozpocznie się w piątek 24 lipca w Castel Sant’Angelo od Rally di Roma Capitale, pierwszego wyścigu Rajdowych Mistrzostw Europy FIA 2020.

W Rajdowym Pucharze Abartha 2020 – jednomarkowych mistrzostwach zarezerwowanych dla zespołów ścigających się samochodami Abarth 124 – będą w tym roku startowały trzy załogi. Do polskiego zespołu Dariusza Polońskiego i Łukasza Sitka (Team Rallytechnology), który brał udział w edycji 2019, dołączą Włosi Roberto Gobbin i Alessandro Cervi z Winners Rally Team oraz młody kierowca Andrea Mabellini, startujący w parze z Nicolą Areną z Napoca Rally Team.

Drugi rok z rzędu Rajdowy Puchar Abartha odbędzie się w ramach prestiżowych Mistrzostw Europy ERC, z dużą pulą nagród o łącznej wartości 30 000 euro za każdy z pięciu wyścigów oraz nagrodą główną w tej samej wysokości dla zwycięzcy mistrzostw. Ostateczna klasyfikacja Rajdowego Pucharu Abartha zostanie ustalona w oparciu o cztery najlepsze wyniki. Zasady są dostępne tutaj.



Zawodnicy

Dariusz Poloński (kierowca) – Łukasz Sitek (drugi kierowca) –Team Rallytechnology
Polski kierowca drugi sezon zasiada za kierownicą Abarth 124 rally w zespole Rallytechnology. W zeszłym roku aż do samego końca rywalizował z Włochem Andreą Nucitą w Rajdowym Pucharze Abartha, wygrywając Rally di Roma Capitale i zdobywając pozycję w klasyfikacji ERC2.

„Mój pierwszy sezon w spiderze z logo Skorpiona pomógł mi nauczyć się, jak najlepiej wykorzystać ogromną moc i właściwości jezdne tego samochodu. W tym roku czuję się pewniej, również dlatego, że w zeszłym roku ścigałem się w czterech z pięciu wyścigów i zapamiętałem najtrudniejsze miejsca”.

Roberto Gobbin (Driver) – Alessandro Cervi (Co-driver) – Winner Rally Team
Roberto Gobbin jest oddanym wielbicielem Abartha, który zadebiutował w 1980 roku za kierownicą Autobianchi A112 Abarth 70Hp. Następnie wziął udział w kilku wyścigach za kierownicą Fiata Panda Rally, a tuż przed wyjazdem do Rzymu na wyścig poznał Luciano Trombotto, zdobywcę tytułu mistrza Fiatem 124 Spider w latach 60. i 70. oraz krajana (obaj pochodzą z Pinerolo koło Turynu), który złożył autograf na błotniku jego samochodu wyścigowego.

Na co dzień Gobbin jest dealerem Fiata i Abartha i jest bardzo dumny, że może reprezentować markę w swojej pasji i rywalizować w tak prestiżowych mistrzostwach, prowadząc Abartha 124 rally.
Załoga jest wspierana przez zespół Winner Rally Team, który w zeszłym roku wygrał FIA R-GT Cup z Enrico Brazzolim.
„To mój pierwszy raz w tak ważnych i trudnych mistrzostwach i dam z siebie wszystko, ponieważ dla mnie, Włocha, ściganie się włoskim samochodem na szczeblu międzynarodowym jest spełnieniem marzeń po wielu latach”.

Andrea Mabellini (kierowca) – Nicola Arena (drugi kierowca) – Napoca Rally Team
Andrea Mabellini, 20 letni kierowca, jest najmłodszym uczestnikiem wyścigu w Rajdowym Pucharze Abartha.
Mabellini ma doświadczenie zarówno na torze, jak i w rajdach samochodowych. W 2017 roku zadebiutował na torze w Pucharze Abartha za kierownicą Abarth 695 Assetto Corse, a w 2018 roku od razu zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej za bardziej doświadczonym Cosimo Barberinim.
Swoje doświadczenia wyścigowe rozpoczął w 2017 roku za kierownicą Abartha 124 rally, zdobywając prestiżowe drugie miejsce w rankingu R-GT w Rajdzie Monza. W kolejnych dwóch sezonach startował w kilkunastu wyścigach za kierownicą samochodów klasy R5.



„Jest to dla mnie ważny sezon, a moim celem jest rozwój i doskonalenie. W Rajdzie Monza za kierownicą Abartha 124 rally świetnie się bawiłem, a teraz, kiedy trasy są zdecydowanie trudniejsze, chcę pokazać cały swój talent.”

Rajdowy Puchar Abartha
W każdym wyścigu zwycięzcy przekazywana jest nagroda w wysokości 12 000 euro, 10 000 euro dostaje zdobywca drugiego miejsca, a 8 000 euro wędruje do zdobywcy trzeciego miejsca. Na koniec sezonu zwycięzca mistrzostw otrzymuje 30 000 euro. Do końcowego rankingu mistrzostw wliczane są cztery wyniki.
Abarth będzie wspierał uczestników Rajdowego Pucharu Abartha poprzez serwis części zamiennych, konsultacje techniczne na miejscu oraz strefę dla gości.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi