Po piątkowych sesjach treningowych Mercedes potwierdził, że w swoich samochodach będzie stosował system DAS. Red Bull po zakończeniu treningów oprotestował innowację zespołu z Brackley.
Oglądając przejazdy z piątkowych jazd z kamery pokładowej kierowców Mercedesa widzieliśmy jak Lewis Hamilton i Valtteri Bottas korzystali z systemu Dual Axis Steering. DAS polega na zmianie zbieżności przednich kół, w efekcie można lepiej zarządzać pracą przednich opon.
W piątek wieczorem Red Bull Racing złożył oficjalny protest. który dotyczy naruszenia regulaminu technicznego, a dokładniej art. 3.8 oraz art. 10.2.3, który mówi, że „nie można dokonać regulacji żadnego układu zawieszenia, gdy samochód jest w ruchu”.
Sędziowie w sobotę rano stwierdzili, że DAS nie narusza żadnych przepisów związanych z układem zawieszenia, tylko jest częścią układu kierowniczego, co daje zielone światło na legalne wykorzystywanie systemu podczas weekendów wyścigowych.
Christian Horner sugerował, że Red Bull, też pracuje nad podobnym systemem. Teraz, gdy potwierdzono, że można z niego korzystać, niewykluczone, że przed końcem sezonu ekipa z Milton Keynes wprowadzi DAS do swoich bolidów.
Jakub Andrusiewicz