KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 2

Pierwszy trening Kubicy – czego się spodziewać?



Będzie pokaz mocy czy praca dla zespołu? Robert Kubica po raz pierwszy od 9,5 roku wyjedzie na tor podczas weekendu wyścigowego Formuły 1 innym bolidem niż Williams. A to w ostatnich latach kolosalna różnica. Jak może przebiegać ten trening? Postanowiłem spróbować to przewidzieć. Oczywiście nieskutecznie.

Doświadczenie Kubicy

 

Jak mogliście wyczytać w prezentowanym w ubiegłym tygodniu tekście o występach Roberta Kubicy na Red Bull Ring, doświadczenie Polaka na tym torze nie jest duże. Bolidami F1 jeździł tu w roku 2018 (37 okrążeń w 1. treningu z Williamsem) oraz w 2019 roku – pełny weekend wyścigowy, podczas którego przejechał 168 kółek. Łącznie ma ich zatem na Red Bull Ringu 205.



Pełne zestawienie startów Kubicy w Austrii zobaczycie tutaj.

Przed tygodniem

 

Postanowiłem przyjrzeć się temu, co przed tygodniem w pierwszym treningu robili kierowcy Alfa Romeo Racing Orlen, by złapać ogląd na czekające Kubicę jutro zadania. Niestety, nie jest to porównanie w pełni miarodajne bowiem tor był nieco wilgotny podczas FP1 6 dni temu.

Nie wiadomo też, jak fakt rozgrywania podwójnego weekendu wyścigowego na tym samym torze, wpłynie na harmonogram zespołów podczas poszczególnych treningów. Warto jednak zaznaczyć, że Alfa była dość zadowolona ze swojego tempa w wyścigu, a Kimi Raikkonen powiedział dziś, że tym, nad czym muszą popracować jest tempo kwalifikacyjne.

Antonio Giovinazzi wyjechał na tor na początku sesji i było to okrążenie instalacyjne na twardych oponach. Następnie wrócił do boksów na 25 minut i wyjechał na 2 okrążenia na oponach przejściowych.

Dłuższy przejazd zaliczył w 45 minucie. Wyjechał na 7 okrążeń na oponie twardej – zaczął od 3 dość szybkich okrążeń, następnie przejechał 3 wolniejsze i jedno szybsze. Po kolejnej wizycie w boksach, trwającej 20 minut, Antonio wyjechał na 11-okrążeniowy stint na oponie pośredniej. Giovinazzi jechał w podobnym schemacie, jak rok temu w Williamsie jeździł Kubica – jedno okrążenie szybkie i jedno jako cool down lap z ładowaniem baterii. Włoch był regularny podczas tego przejazdu, a jego najlepszym czasem było 1:06.360. Podczas swojej jazdy Antonio nie narzekał na auto, był stale informowany przez inżyniera o pozycji innych kierowców na torze.



Poniżej wszystkie okrążenia Giovinazziego sprzed tygodnia:

Giovinazzi okrążenia

Nieco inaczej przebiegał trening Kimiego Raikkonena. Fin również wyjechał dość szybko na okrążenie instalacyjne na twardych oponach, a potem na 1 okrążenie na oponach przejściowych. Po 5 minutach wrócił jednak na tor i zaliczył dłuższy i mocno szarpany przejazd składający się z 10 okrążeń na oponie twardej.

Kimi wrócił do garażu i na swoim pierwszym kółku na oponach pośrednich wykręcił swój najlepszy czas sesji 1:06.365. Po zaliczeniu dwóch wolnych okrążeń pojechał jeszcze jedno szybkie, uzyskując czas 1:06.635. Po nim zjechał do boksów, gdzie spędził 8 minut i ponownie wyjechał na tor na oponach pośrednich. Tu schemat miał wyglądać podobnie – jedno szybkie kółko i jedno wolne, przy czym cool-down lapy Kimiego były o 10 sekund szybsze niż Giovinazziego.

Kimi bardzo narzekał na zachowanie auta – najpierw na podsterowność, a następnie na duże wibracje. Ostatecznie przejechał 28 okrążeń.

Kimi Raikkonen ARRO

Poniżej mała tabela podsumowująca, która może przydać się na jutro:

KierowcaRK 2018RK 2019AG 2020 FP1KR 2020 FP1AG 2020 QKR 2020 Q
Czas1:07.4241:07.6651:06.3601:06.3651:05.1751:05.224
Okrążenia37282428xx
Miejsce202014151819

A jutro

 

Mimo wszystko jutro podczas przejazdów Roberta Kubicy spodziewałbym się podobnego scenariusza, choć nie zdziwię się, jeżeli Polak mimo wszystko pojawi się na oponach miękkich. Wszystko będzie zależało od tego, na jaki temat opinię Kubicy będzie chciała poznać Alfa.

Nie sądzę, aby Robert miał robić jakąś pokazówkę czy porównanie tempa z którymkolwiek zawodnikiem. Nie będzie to miarodajne i raczej nikomu się nie przysłuży. Pamiętamy ubiegłoroczne treningi Nicholasa Latifi w Williamsie i krótkie stinty na miękkiej mieszance. W przypadku Kubicy nigdy tego nie było i zawsze liczyło się zebranie danych. Z drugiej jednak strony swoją szansę w Barcelonie na najlepszej mieszance dostał i wykorzystał ją, uzyskując najlepszy czas ARRO w Barcelonie.

Najważniejsze, żeby nie padało. I nie wiało. Bo wiatr najgorszy. Nawet jak jest zimno, a nie ma wiatru, to jest ciepło.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi