Wiele podobnych strategii podczas Grand Prix Styrii sprawia, że możemy porównać dane z wyścigu o Grand Prix Styrii i dowiedzieć się więcej o tempie poszczególnych zespołów i kierowców.
Wyniki
Punkty za tę rundę zostały przyznane i są oficjalne, niezależnie od protestu Renault wobec Racing Point.
Best lapy
Maxovi Verstappenowi przez tłok na torze zabrakło aż pół sekundy do Carlosa Sainza. Ci dwaj kierowcy zjeżdżali jednak na zmianę opon na miękkie w końcówce wyścigu na miękkie. Gdyby to odrzucić, najlepszym czasem dysponuje Lewis Hamilton, a czwartym wynikiem – niemal identycznym jak Lando Norrisa, dysponuje Sergio Perez. Na drugim biegunie – biorąc pod uwagę tych, którzy dojechali do mety – byli kierowcy Williamsa.
Sektory
Zaskakuje drugi czas Daniela Ricciardo w pierwszym sektorze, jednak była to dość specyficzna partia toru, w której ważna jest prędkość maksymalna bolidu.
Prędkości
Co ciekawe, drugą prędkość maksymalną miał w tym wyścigu Antonio Giovinazzi i była ona o 7 km większa niż w przypadku Kimiego Raikkonena.
Zmiany opon
Ta klasyfikacja zakończyła się totalną dominacją… Red Bulla. Trzy najszybsze czasy należą do nich, a najlepszy jest pierwszym tegorocznym poniżej 2 sekund.
Szybko było też dziś w Mercedesie, a 5. najszybszą zmianę opon – tak jak przed tygodniem – zaliczyła Alfa Romeo (przed tygodniem nieuznany w „oficjalnej” klasyfikacji).
Wizyty w boksach
Najkrótsza była ta Maxa Verstappena – pierwszy standardowy pit-stop dziś i jedyny poniżej 21 sekund.
Strategie
3 kierowców spośród tych, którzy dojechali do mety zastosowało strategię 2 postojów na zmianę opon, ale 2 z nich tylko po to, by uzyskać najlepszy czas okrążenia. Ostatecznie udało się to Sainzowi. Wszyscy pozostali pojechali na jeden postój. W przypadku Gasly`iego, mającego problemy z autem, strategia raczej nie okazała się skuteczna. Dziwi strategia Williamsa w przypadku Latifiego. Ekipa po 32 okrążeniach na oponie pośredniej ściągnęła go by potem przejechał 37 kółek na oponie miękkiej – teoretycznie mniej wytrzymałej.
Opony
W wyścigu mieliśmy w użyciu wszystkie 3 mieszanki. Co ciekawe, najdłuższe stinty na oponach miękkich i pośrednich ponownie były dłuższe niż najdłuższy stint na oponach twardych.
Performance
Na koniec tradycyjnie zestawienie wykresów performance pomiędzy członkami zespołów.