KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Ostatnia prosta na drodze do pole position: nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé na torze wyścigowym



Testy dynamiki jazdy nowych samochodów sportowych w warunkach wyścigowych są okazją do sprawdzenia zestrojenia układu napędowego i jezdnego – na pierwszym miejscu typowe dla M połączenie dynamiki, zwinności i precyzji.

BMW M GmbH przygotowuje nową generację dwóch kultowych modeli sportowych. Wraz z jazdami próbnymi w warunkach torowych proces przygotowania do produkcji seryjnej nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,9-10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 249-239 g/km, wartości tymczasowe) wchodzi w decydującą fazę. Nowo opracowane sześciocylindrowe silniki rzędowe o znacznie większej mocy w porównaniu z poprzednimi modelami i specyficzna dla M konstrukcja układu jezdnego po raz kolejny wyznaczają standardy w segmencie wysokowydajnych limuzyn i coupé w klasie średniej premium. Szeroko zakrojone innowacje w zakresie układu napędowego, jezdnego, kierowniczego i hamulcowego wymagają starannych testów na drogach publicznych, w centrach testowych BMW Group w Miramas na południu Francji i w Arjeplog w Szwecji, a także na różnych torach wyścigowych.

Tradycyjnie wyznacznikiem idealnego zestrojenia napędu i zawieszenia jest pętla północna toru Nürburgring. Ponieważ jednak właściwości BMW M muszą przekonywać nie tylko tam, ale i na wielu innych profilach trasy, inżynierowie testowi stale rozszerzają program testowy o kolejne tory. Jazdy konfiguracyjne zakamuflowanymi prototypami nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé obejmują obecne również Sachsenring.

Na kilka miesięcy przed światową premierą, która nastąpi w połowie września 2020 r., potencjał dynamiki jazdy nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé jest już wyraźnie określony. Ich właściwości jezdne wyróżnia fenomenalna zwinność, nieprzeciętna dynamika i precyzyjne prowadzenie nawet w najbardziej sportowych sytuacjach. Również typowy dla M balans pomiędzy doskonałymi osiągami i nieograniczoną przydatnością do codziennego użytku osiąga tu nowym poziom. „Wraz z każdym samochodem BMW M wprowadzamy na drogi technologie wyścigowe,” mówi Markus Flasch, prezes zarządu BMW M GmbH. „Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé realizują tę zasadę w szczególnie intensywny sposób. Oba modele wpisują się bez wątpienia w tradycję tego najbardziej udanego samochodu turystycznego na świecie. A wyniki jazd konfiguracyjnych pokazują nam, że nowa generacja modeli po raz kolejny wyraźnie przewyższa swoich poprzedników pod względem osiągów”.



Nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé, podobnie jak wszystkie obecne modele BMW M GmbH, oferowane są w dwóch poziomach mocy: oprócz wersji 353 kW (480 KM) z 6-biegową skrzynią manualną oferowany jest model Competition o mocy 375 kW (510 KM) z 8-biegowa skrzynią M Steptronic z układem Drivelogic. „Dla klientów preferujących purystyczne wrażenia z jazdy i szczególnie intensywną interakcję z samochodem warianty ze skrzynią manualną stanowią wyjątkową ofertę w tym segmencie pojazdów,” wyjaśnia Dirk Häcker, kierownik działu rozwoju samochodów M i BMW Individual. „W modelach Competition nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé dążymy z kolei do uzyskania maksymalnej dynamiki w oddawaniu mocy i przenoszeniu napędu – początkowo z klasycznym napędem na tylne koła, a później w połączeniu z najnowszą wersją naszego napędu na wszystkie koła M xDrive”.

Sześciocylindrowe silniki rzędowe nowych wysokowydajnych samochodów sportowych wytwarzają moc o 36 kW (49 KM) i 44 kW (60 KM) (modele Competiton) wyższą niż w poprzednich modelach i maksymalny moment obrotowy do 650 Nm. Dzięki technologii M TwinPower Turbo i wysokoobrotowej koncepcji imponuje również charakterystyką mocy wywodzącą się bezpośrednio z motorsportu. Silnik reagujący wyjątkowo spontanicznie w całym zakresie obrotów jest stosowany również w BMW M4 GT3, które od sezonu 2022 będzie nowym topowym modelem BMW M GmbH w klienckim motorsporcie.

Obecnie inżynierowie ds. rozwoju i badań w BMW M GmbH pracują w ramach skrupulatnych testów nad tym, aby specyficzne dla M elementy zawieszenia były tak precyzyjnie dopasowane do charakterystyki pracy silnika, by nowe BMW M3 Limuzyna i nowe BMW M4 Coupé miały zagwarantowane pole position w swoim segmencie. Idealne warunki do tego oferuje tor Sachsenring o długości około 3670 m, znany od wielu lat jako miejsce rozgrywek rund niemieckiej serii wyścigów DTM. Jego wymagający profil z wąskimi ciasnymi zakrętami, długimi prostymi i odcinkiem zjazdowym przed zakrętem Queckenberg pozwala zoptymalizować wzdłużną i boczną dynamikę jazdy nowego BMW M3 Limuzyna i nowego BMW M4 Coupé.

Źródło: BMW Press Club



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi