Śmieszek, gaduła i dowcipniś? Niekoniecznie. Po Grand Prix Austrii, w którym zajął 3. miejsce, zdecydowaliście w blogowej ankiecie, że to właśnie z jego jazdy po Red Bull Ringu mam przygotować „stenogram”. Oto i on!
Przed startem Lando tradycyjnie dostaje informację o oponach oraz odliczanie przed wyścigiem. Widać, jak mocno skupia się tuż przed startem, jak jest „podminowany”.
Lando zalicza mocny start, przez chwilę walczył z Maxem Verstappenem, ale nie był w stanie utrzymać się przed Holendrem. Pod koniec pierwszego kółka otrzymuje komunikat „Scenario 8”, a na początku trzeciego o dostępności systemu DRS.
Na 5. okrążeniu Norris jest informowany o kierowcach, któzy są za nim, ale po chwili wyprzedza go Hamilton.
„OK Lando, ustabilizujmy się teraz” – mówi inżynier, po czym Lando dostaje polecenie zmiany ustawień.
Norris odzywa się dopiero około 10 okrążenia, informując o stanie opon, które według nieco nieco się pregrzewają. Dostaje polecenie zmiany ustawień „Opony są ważniejsze niż Perez. Uważaj na opony na wejściach w zakręty 1. i 3. Nadal jesteś od niego szybszy, idzie ci bardzo dobrze” – słyszy od inżyniera.
„Spróbuj troszeczkę lift and coast w zakręcie trzecim” – słyszy niedługo potem Norris. Proszony jest również o zmianę ustawień. Kilka okrążeń później, pytany o opony, Lando mówi, że są w niezłym stanie.
„Lando, 4 sekundy za Perezem jest Leclerc i jest znacznie szybszy” 0 informuje inżynier Brytyjczyka. Lando odpowiada, że Perez nadal jedzie powyżej ich oczekiwań. „Nadal myślimy o planie A + 2” – Lando potwierdza tę strategię.
„Perez wykonuje teraz okrążenia na naładowanie baterii, potem będzie cię atakował, to jest jego strategia” – słyszy Norris i jest proszony o zmianę ustawień.
Na kolejnych kółkach Lando jest informowany o przewadze nad innymi kierowcami. Zapytany o balans odpowiada krótko: „Jest dobry”.
„Lando, robisz znakomitą robotę, myślimy nad wydłużeniem stintu”. „Zgadzam się” – taką wymianę mamy około 20 okrążenia. Kierowca McLarena jest informowany o przewadze nad rywalami i otwartym oknie samochodu bezpieczeństwa.
Norris pyta, jakim tempem może jechać i otrzymuje odpowiedź, że „pełnym”. „Nie chcemy teraz żadnych błędów. Robisz fantastyczną robotę, musisz utrzymać miejsce”. Chwilę później na tor wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, a Lando jest ścigany do boksów. Pit-stop nie jest bezproblemowy, Lando traci na nim kilka sekund do rywali. Jest proszony o chłodzenie samochodu i zmianę ustawień. Inżynier przekazuje sporo instrukcji Norrisowi na temat dogrzewania opon i utrzymywania temperatury hamulców. Informuje go też o jego sytuacji w wyścigu.
Po restarcie Norris jest proszony by uciekł Perezowi zanim ten będzie mógł użyć systemu DRS. Nie udaje się to i Meksykanin wyprzedza Norrisa.
Lando trzyma za sobą Leclerca i po kilku okrążeniach totalnej ciszy słyszy: „Lando, nadal plan A, maksymalne tempo. Strata do Pereza to 2,9”.
„Strata to 3,1, trzymajmy tempo” – słyszy Norris, jednak odpowiada dość zrezygnowany, że Perez ma bardzo dobre tempo.
„Możemy cisnąć w szybkich zakrętach, ciśnij” – to kolejny komunikat po długiej przerwie. „Tak, naprawdę cisnę” – odpowiada Anglik.
Po wyjeździe drugiego samochodu bezpieczeństwa, Norris dostaje sugestię zjechania do boksów i potwierdza. Norris dostaje tradycyjne polecenia związane z procedurą samochodu bezpieczeństwa.
„Perez nie zjeżdżał, a Albon zmienił na softy?” – pyta Norris i dostaje potwierdzenie. „Możemy jechać do końca z tej pozycji. Rozgrzej trochę przednie hamulce” – mówi inżynier.
Norris słabo wznawia wyścig i jest daleko za Albonem. Za chwilę następuje druga neutralizacja. Norris dostaje instrukcje dotyczące neutralizacji i opis tego, co stało się z Raikkonenem. Norris dostaje też informację, że samochód bezpieczeństwa będzie przejeżdżał przez boksy.
„Myślimy, że co przed tobą zostaną na torze więc śledź ich” – słyszy Norris. Jest też informowany o zamianie pozycji między Albonem i Perezem.
Norris znów zostaje nieco podczas restartu, próbuje gonić, ale zalicza dwa uślizgi. Później atakuje Pereza po zewnętrznej, ale nieskutecznie.
„Na pojedynczym okrążeniu możesz użyć Scenario 7 jeżeli potrzebujesz” – mówi inżynier. Po chwili jednak Lando zostaje wyprzedzony przez Leclerca. Gdy Leclerc wyprzedza Pereza, Norris przyblokowuje opony i wypada poza tor. Wraca na swojej pozycji, ale potem ponownie popełnia błąd i atakuje go Sainz. Norrisowi udaje się zatrzymać miejsce i powoli odrabia do Pereza.
„Dawaj, po prostu bądź świadomy, bądź świadomy. Zostały 3 okrążenia” – mówi inżynier Norrisa.
„Lando, Perez ma 5 sekund kary, Perez ma 5 sekund kary” – słyszy Norris i po chwili zabiera się za wyprzedzanie kierowcy Racing Point. Norris ma wewnętrzną, a Perez zachowuje się, jakby nie zauważył manewru i skręca prosto na Lando.
„Po prostu skręcił na mnie, co on chciał zrobić?!” – krzyczy Norris przez radio.
„Scenario 7, Yellow G2. 2 okrążenia do końca. Hamilton jest 6,5 przed tobą, on również ma karę 5 sekund” – mówi inżynier.
„Zostań przy Scenario 7 aż do zakrętu 3. Naciśnij teraz overtake i po zakręcie 3. Po zakręcie 8 naciśnij i przytrzymaj overtake przez 5 sekund. Daj wszystko, również w ostatnim zakręcie overtake” – mówi na ostatnim okrążeniu inżynier. Norris przekracza linię mety. Resztę zobaczycie poniżej:
„Musiałem wyprzedzić Pereza, nie widziałem co on robi. Cudownie być w tym miejscu” – mówi Norris. Dostaje polecenie przepuszczenia wszystkich i stanięcia na polach startowych. Dowiaduje się także, że wykręcił najlepsze okrążenie wyścigu.
Poniżej zobaczycie inne ciekawe wypowiedzi radiowe kierowców z GP Austrii:
La última vuelta de Norris que le valió un podio y un punto extra. Ejecución perfecta. Tensión, concentración y mucho temple desde boxes. @LandoNorris last lap that worth a podium and an extra point. Perfect execution. Tension and concentration. pic.twitter.com/7fVXptB9L0
— Pistolero10 (@pistolero100917) July 6, 2020