KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

Okrążenie życia, walka i sporo ciszy – jedziemy GP Austrii z Lando Norrisem



Śmieszek, gaduła i dowcipniś? Niekoniecznie. Po Grand Prix Austrii, w którym zajął 3. miejsce, zdecydowaliście w blogowej ankiecie, że to właśnie z jego jazdy po Red Bull Ringu mam przygotować „stenogram”. Oto i on!

Przed startem Lando tradycyjnie dostaje informację o oponach oraz odliczanie przed wyścigiem. Widać, jak mocno skupia się tuż przed startem, jak jest „podminowany”.

Lando zalicza mocny start, przez chwilę walczył z Maxem Verstappenem, ale nie był w stanie utrzymać się przed Holendrem. Pod koniec pierwszego kółka otrzymuje komunikat „Scenario 8”, a na początku trzeciego o dostępności systemu DRS.

Na 5. okrążeniu Norris jest informowany o kierowcach, któzy są za nim, ale po chwili wyprzedza go Hamilton.

„OK Lando, ustabilizujmy się teraz” – mówi inżynier, po czym Lando dostaje polecenie zmiany ustawień.

Norris odzywa się dopiero około 10 okrążenia, informując o stanie opon, które według nieco nieco się pregrzewają. Dostaje polecenie zmiany ustawień „Opony są ważniejsze niż Perez. Uważaj na opony na wejściach w zakręty 1. i 3. Nadal jesteś od niego szybszy, idzie ci bardzo dobrze” – słyszy od inżyniera.



„Spróbuj troszeczkę lift and coast w zakręcie trzecim” – słyszy niedługo potem Norris. Proszony jest również o zmianę ustawień. Kilka okrążeń później, pytany o opony, Lando mówi, że są w niezłym stanie.

„Lando, 4 sekundy za Perezem jest Leclerc i jest znacznie szybszy” 0 informuje inżynier Brytyjczyka. Lando odpowiada, że Perez nadal jedzie powyżej ich oczekiwań. „Nadal myślimy o planie A + 2” – Lando potwierdza tę strategię.

„Perez wykonuje teraz okrążenia na naładowanie baterii, potem będzie cię atakował, to jest jego strategia” – słyszy Norris i jest proszony o zmianę ustawień.

Na kolejnych kółkach Lando jest informowany o przewadze nad innymi kierowcami. Zapytany o balans odpowiada krótko: „Jest dobry”.

„Lando, robisz znakomitą robotę, myślimy nad wydłużeniem stintu”. „Zgadzam się” – taką wymianę mamy około 20 okrążenia. Kierowca McLarena jest informowany o przewadze nad rywalami i otwartym oknie samochodu bezpieczeństwa.

Norris pyta, jakim tempem może jechać i otrzymuje odpowiedź, że „pełnym”. „Nie chcemy teraz żadnych błędów. Robisz fantastyczną robotę, musisz utrzymać miejsce”. Chwilę później na tor wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, a Lando jest ścigany do boksów. Pit-stop nie jest bezproblemowy, Lando traci na nim kilka sekund do rywali. Jest proszony o chłodzenie samochodu i zmianę ustawień. Inżynier przekazuje sporo instrukcji Norrisowi na temat dogrzewania opon i utrzymywania temperatury hamulców. Informuje go też o jego sytuacji w wyścigu.

Po restarcie Norris jest proszony by uciekł Perezowi zanim ten będzie mógł użyć systemu DRS. Nie udaje się to i Meksykanin wyprzedza Norrisa.

Lando trzyma za sobą Leclerca i po kilku okrążeniach totalnej ciszy słyszy: „Lando, nadal plan A, maksymalne tempo. Strata do Pereza to 2,9”.

„Strata to 3,1, trzymajmy tempo” – słyszy Norris, jednak odpowiada dość zrezygnowany, że Perez ma bardzo dobre tempo.

„Możemy cisnąć w szybkich zakrętach, ciśnij” – to kolejny komunikat po długiej przerwie. „Tak, naprawdę cisnę” – odpowiada Anglik.

Po wyjeździe drugiego samochodu bezpieczeństwa, Norris dostaje sugestię zjechania do boksów i potwierdza. Norris dostaje tradycyjne polecenia związane z procedurą samochodu bezpieczeństwa.

„Perez nie zjeżdżał, a Albon zmienił na softy?” – pyta Norris i dostaje potwierdzenie. „Możemy jechać do końca z tej pozycji. Rozgrzej trochę przednie hamulce” – mówi inżynier.

Norris słabo wznawia wyścig i jest daleko za Albonem. Za chwilę następuje druga neutralizacja. Norris dostaje instrukcje dotyczące neutralizacji i opis tego, co stało się z Raikkonenem. Norris dostaje też informację, że samochód bezpieczeństwa będzie przejeżdżał przez boksy.

„Myślimy, że co przed tobą zostaną na torze więc śledź ich” – słyszy Norris. Jest też informowany o zamianie pozycji między Albonem i Perezem.

Norris znów zostaje nieco podczas restartu, próbuje gonić, ale zalicza dwa uślizgi. Później atakuje Pereza po zewnętrznej, ale nieskutecznie.

„Na pojedynczym okrążeniu możesz użyć Scenario 7 jeżeli potrzebujesz” – mówi inżynier. Po chwili jednak Lando zostaje wyprzedzony przez Leclerca. Gdy Leclerc wyprzedza Pereza, Norris przyblokowuje opony i wypada poza tor. Wraca na swojej pozycji, ale potem ponownie popełnia błąd i atakuje go Sainz. Norrisowi udaje się zatrzymać miejsce i powoli odrabia do Pereza.



„Dawaj, po prostu bądź świadomy, bądź świadomy. Zostały 3 okrążenia” – mówi inżynier Norrisa.

„Lando, Perez ma 5 sekund kary, Perez ma 5 sekund kary” – słyszy Norris i po chwili zabiera się za wyprzedzanie kierowcy Racing Point. Norris ma wewnętrzną, a Perez zachowuje się, jakby nie zauważył manewru i skręca prosto na Lando.

„Po prostu skręcił na mnie, co on chciał zrobić?!” – krzyczy Norris przez radio.

„Scenario 7, Yellow G2. 2 okrążenia do końca. Hamilton jest 6,5 przed tobą, on również ma karę 5 sekund” – mówi inżynier.

„Zostań przy Scenario 7 aż do zakrętu 3. Naciśnij teraz overtake i po zakręcie 3. Po zakręcie 8 naciśnij i przytrzymaj overtake przez 5 sekund. Daj wszystko, również w ostatnim zakręcie overtake” – mówi na ostatnim okrążeniu inżynier. Norris przekracza linię mety. Resztę zobaczycie poniżej:

„Musiałem wyprzedzić Pereza, nie widziałem co on robi. Cudownie być w tym miejscu” – mówi Norris. Dostaje polecenie przepuszczenia wszystkich i stanięcia na polach startowych. Dowiaduje się także, że wykręcił najlepsze okrążenie wyścigu.

Poniżej zobaczycie inne ciekawe wypowiedzi radiowe kierowców z GP Austrii:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 29 listopada
godz. 14:30 – Trening
godz. 18:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 30 listopada
godz. 15:00 – Sprint
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 1 grudnia
godz. 17:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi