KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Oficjalnie: Fernando Alonso wraca do Formuły 1!



To zdecydowanie jeden z największych hitów transferowych ostatnich lat. Fernando Alonso, który w 2018 roku odszedł z F1, wraca teraz do tej serii z zespołem Renault. Co to oznacza dla F1?

Teraz mogę napisać to już oficjalnie – Fernando Alonso wraca do Formuły 1. Dla nas, kibiców, to świetna informacja, zapewniająca mnóstwo emocji i przywracająca Formule 1 bardzo barwną postać tej serii. Nieoficjalnie mówi się, że jest to kontrakt na 2 lata z opcją przedłużenia o kolejny rok.

 

„Podpisanie umowy z Fernando Alonso jest częścią planu Grupy Renault na powrót do czołówki. Jego obecność w naszym zespole jest ogromnym wkładem w podniesienie poziomu sportowego oraz marki, jaką jest sam w sobie. Powiązania jego z zespołem i naszymi kibicami sprawiają, że to naturalny wybór dla nas. Jego doświadczenie i determinacja pozwolą nam dać z siebie wszystko i wykrzesać z ekipy to, co potrzebne jest w obecnej F1. Przyniesie on do naszego zespołu kulturę wspólnego ścigania i stawiania czoła wyzwaniom. Wspólnie z Estebanem jego misją będzie pomóc Renault przygotować się do sezonu 2022 w najlepszy możliwy sposób” – powiedział szef zespołu Cyril Abiteboul.

„Renault jest moją rodziną, moimi najlepszymi wspomnieniami z Formuły 1 i moich dwóch tytułów mistrzowskich. To źródło dumy i ogromnych emocji, że wracam do zespołu, który dał mi szansę rozpoczęcia mojej kariery i który teraz daje mi możliwość powrotu na najwyższy poziom. Mam swoje zasady i ambicje związane z tym projektem. Ich postęp podczas tej zimy daje nadzieje na sezon 2022 i będę dzielił się moim doświadczeniem wyścigowym ze wszystkimi – od inżynierów po mechaników i moich kolegów. Zespół chce wrócić na podium równie mocno co ja” – dodał Fernando Alonso.

Ostatnia szansa Renault

 

Według mnie przyjście Alonso do Renault będzie oznaczało albo odżycie tej ekipy w F1 albo jej koniec. Alonso – kierowca o statusie gwiazdy i łatce chimerycznego i wymagającego może być ostatnią szansą dla wykładającego ogromne pieniądze na F1 – bez większego efektu – Renault.



Jeżeli z Alonso – pod jego naciskiem i przy jego wymaganiach – nie będą w stanie walczyć o podia, to chyba znów zrobią sobie przerwę od F1.

Na zakontraktowaniu Alonso z pewnością zyskają medialnie, co przełoży się na ekwiwalent reklamowy – pytanie, czy pokryje on gażę Hiszpana. Po odejściu Ricciardo nie mieli zresztą wyjścia. Musieli wziąć gwiazdę. Jakiś junior sprawiłby, że ostatecznie straciliby miano aspirujących do walki o podium i przepadliby w czeluściach środka stawki.

Ostatnia szansa Alonso

 

Takim ruchem Fernando Alonso daje pstryczka w nos wielu seriom wyścigowym, w których po zakończeniu jazdy w F1 uczestniczył. Widać bowiem, że nawet jemu – tak wymęczonemu przez okres jazdy w McLarenie – brakowało tego motorsportowego topu. On tym ruchem nic nie ryzykuje. Status wielkiej gwiazdy, talentu i mistrza świata ze zbyt małą liczną tytułów mógłby mu odebrać jedynie przegrany pojedynek z jednym z czołowych kierowców w topowej ekipie. W Renault Alonso nie powinien mieć problemów z Estebanem Oconem, a gorsze wyniki zawsze będzie można zrzucić na „GP2 engine”.

O kim mowa?

 

Fernando Alonso to dwukrotny mistrz świata – 2005 i 2006 (oba tytuły z Renault). W latach 2010, 2012 i 2013 zdobywał wicemistrzostwo świata. Na koncie ma 312 startów w F1, 32 zwycięstw, 22 pole position, 23 najszybsze okrążenia wyścigu i 97 podiów. Alonso był mistrzem WEC, wygrywał 24h Le Mans czy 24h Daytona.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi