KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

nowy fiat 500

Nowy Fiat 500 debiutuje na Kwirynale i w Palazzo Chigi



John Elkann, Pietro Gorlier i Olivier François prezentują najwyższym władzom Włoch nową 500, zeroemisyjny samochód FCA.

W piątek 3 lipca, nowy Fiat 500 miał swój debiut na szczeblu instytucjonalnym Włoch. Najpierw w Palazzo del Quirinale, gdzie John Elkann, prezes FCA, Pietro Gorlier, dyrektor operacyjny FCA na region EMEA oraz Olivier François, prezes Fiat Brand Global, zaprezentowali prezydentowi Republiki Włoskiej, Sergio Mattarelli, ten całkowicie elektryczny samochód koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Następnie zarząd FCA udał się do Palazzo Chigi, by zaprezentować nową 500 Giuseppe Conte, premierowi Włoch.

Na Kwirynale samochód został zaprezentowany na dziedzińcu Pałacu Prezydenckiego. John Elkann, Pietro Gorlier i Olivier François wyjaśnili prezydentowi Mattarelli, dlaczego trzecia generacja Fiata 500 stanowi w pełni włoską odpowiedź na zrównoważoną mobilność jutra.

Nowy Fiat 500 BEV został wymyślony, zaprojektowany i skonstruowany w Turynie. Jest to prawdziwy produkt „Made at Fiat” i „Made in Turin”.To kolejny doskonały przykład kreatywności i innowacyjności, z których Koncern i miasto, w którym ponad 120 lat temu powstał Fiat, są dumne. Świadczą o tym również wszystkie inicjatywy e-Mobility, podjęte w zakładzie Mirafiori. Należą do nich m.in. projekt pilotażowy Vehicle-to-Grid (V2G), który, po jego całkowitym zakończeniu, będzie największym tego typu zakładem na świecie. Do końca 2021 roku infrastruktura będzie w stanie służyć podłączeniu nawet 700 samochodów elektrycznych i świadczyć usługi ultraszybkiej sieci energetycznej dla operatora sieci przesyłowej, a także ładowaniu samych samochodów.



Po południu kadra kierownicza FCA odwiedziła siedzibę włoskiego rządu, by spotkać się z premierem Giuseppe Conte, któremu zaprezentowano nowego Fiata 500 na dziedzińcu Palazzo Chigi. To idealna okazja, aby potwierdzić zaangażowanie FCA we wdrażanie szerokiego planu inwestycyjnego dla Włoch, bowiem wiele inwestycji zostało już uruchomionych w lokalnych, włoskich zakładach. Plan opiera się na transformacji włoskiego przemysłu motoryzacyjnego z myślą o przyszłości niskoemisyjnej, w której główną rolę odgrywać będą samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym.

By wyobrazić sobie przyszłość 500, marka Fiat powróciła do korzeni słynnego modelu. To samo miało miejsce dla pierwszej generacji, która w latach 60. zaoferowała wszystkim wolność i mobilność. Fiat 500 stał się prawdziwym zjawiskiem społecznym i rozkochał w sobie świat. To samochód, który zawsze odnosił liczne sukcesy i który już od chwili swojej premiery, 63 lata temu, stał się ikoną. W 2007 roku, wraz z drugą generacją modelu, 500 stała się doskonałym przykładem włoskiej mody i stylu, które podbiły świat.

W czasach, gdy oczekuje się, że mobilność będzie bardziej zrównoważona, połączona ze światem i autonomiczna, respektując coraz bardziej rygorystyczne przepisy, trzecia generacja Fiata 500 znów wchodzi do gry, oferując styl i niepowtarzalną przyjemność z jazdy, wraz z jego symboliczną wartością, wyjątkową stylistyką i silnym charakterem, które stały się nieodłączną częścią zbiorowej podświadomości.
Podobnie jak w latach 60., gdy Fiat 500 zmotoryzował Włochy i spopularyzował masową mobilność, przenosząc włoską kulturę i nonszalancję na wyższy poziom, tak teraz nowa 500 wnosi pozytywną energię i ożywienie, oferując nowy wymiar i charakter elektrycznej, zrównoważonej mobilności w mieście i poza nim.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Popularne tagi