KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Raikkonen onboard

Lusterko, zły timing i zgubione koło – jedziemy GP Austrii z Kimim Raikkonenem



Wyścig o Grand Prix Austrii jeżeli chodzi o Kimiego Raikkonena i jego inżyniera wyścigowego, nie należał do cichych. Kimi, podobnie jak wielu kierowców wczoraj, miał spore problemy z przegrzewaniem hamulców. Nie obyło się też bez innych usterek. Jedna z nich zakończyła jego wyścig.

Przed startem wyścigu odzywał się jedynie inżynier Kimiego, Julien Simon-Chautemps, odliczając minuty pozostające do startu wyścigu.

Sam start był w wykonaniu Fina bardzo gładki. Kimi unikał jakichkolwiek problemów i nie atakował agresywnie. Pod koniec 1. kółka dostał polecenie zmiany ustawień, potem bardzo bezpiecznie walczył z Oconem. Na 3. okrążeniu dostał standardową informację, że może już używał systemu DRS.

„To Renault zjeżdża od lewej do prawej przed każdym zakrętem” – skarży się Kimi na zbyt częstą zmianę linii przez Ocona.

„OK, postaraj się go wyprzedzić w kolejnym zakręcie, zajmiemy się tym” – odpowiada inżynier.

Na 6. kółku Kimi dostaje komunikat o przegrzewaniu się hamulców i jest proszony o oszczędzanie ich. Dwa kółka później otrzymuje informację o „krytycznym stanie hamulców”.

„Update o hamulcach – potrzebujemy lift off w każdym zakręcie, proszę” – mówi na 8. okrążeniu Julien Simon-Chautemps.

Kółko później kierowca Alfa Romeo Racing ORLEN słyszy: „OK Kimi, temperatura hamulców nie poprawia się, potrzebujemy oszczędzania w każdym zakręcie, to krytyczne”. Kimi narzeka na to polecenie, po czym otrzymuje odpowiedź: „Wiem, że to irytujące, ale musimy odpuścić i cofnąć się. Postaraj się mieć jak najwięcej czystego powietrza. Jak tylko osiągniemy temperatury, jakie chcemy mieć, dam ci znać”.



2 okrążenia później Kimi dostaje polecenie SPAT 4.

„Poziom odpuszczania jest dobry, musimy to utrzymać” – to komunikat z 11 okrążenia.

Po kilku okrążeniach Raikkonen dostaje wiadomość, że stan hamulców jest lepszy i „Spark 2 jest dostępne”. Na kolejnym kółku Kimi jest informowany, że walczy z Antonio Giovinazzim.

Około 20 okrążenia, Kimi był nieco blokowany przez Antonio Giovinazziego: „OK Kimi, Antonio przepuści cię w zakręcie trzecim”. Gdy to się nie staje, Kimi włącza na chwilę radio, nic nie mówiąc. „Wiem, Kimi, wiem, spróbuj go zaatakować w następnym zakręcie”. Raikkonen jedzie bardzo blisko Antonio na kolejnych kółkach. To prowokuje pytanie Fina: „Jak temperatura moich hamulców? Mogę gonić czy mam się wycofać? To zależy od Was”. „OK, zamienimy się, zamienimy w czwórce” – odpowiada inżynier po czym Giovinazzi przepuszcza Kimiego. Fin awansował tym samym na 14. miejsce i został poinformowany, że walczy z Magnussenem.

W kilku kolejnych komunikatach Kimi jest informowany o swojej pozycji oraz o tym, że wielu kierowców przed nim ma problemy z hamulcami. „Temperatura twoich wraca do normy”.

Kimi zjeżdża do boksów na 24 okrążeniu, w fatalnym momencie, tuż przed neutralizacją. Przy zjeździe do alei serwisowej dostaje przypomnienie procedur i ustawień w boksach.

„OK Kimi, nie potrzebujemy już żadnego zarządzania, maksymalny atak” – słyszy Fin w słuchawkach tuż po wyjeździe z boksu, jednocześnie jednak jest informowany o żółtej fladze, a chwilę później o samochodzie bezpieczeństwa.

„Shit, shit” – powtarza Kimi. „Tak to był pech” – odpowiada inżynier. Kimi upewnia się jeszcze, po której stronie delty ma pozostać i ponownie słychać jak żałuje wcześniejszego zjazdu.

„Nie mam lewego lusterka, więc…” – mówi podczas neutralizacji Kimi. „Oh tak, rzeczywiście, widzimy” – odpowiada inżynier.

Podczas neutralizacji toczy się dyskusja na temat ustawień auta podczas jazdy za samochodem bezpieczeństwa, Kimi jest też informowany, którzy kierowcy oddublowują stawkę. Przy wznowieniu Kimi dostaje komunikaty o kolejnych krokach, ale sam pozostaje cicho.

W kilka okrążeń po wznowieniu Kimi jest proszony o zmiany na pokrętle Multi-B związane z zarządzaniem paliwem. Na kolejnych kółkach Fin dostaje sporo komunikatów dotyczących zmian ustawień czy dostępności „SPARK2”, a zatem lepszego modu w ustawieniach auta. Jest też proszony o feedback dotyczący opon, ale nie odpowiada inżynierowi.

Raikkonen dostaje regularne informacje o czasach uzyskiwanych przez kierowców obok niego oraz tym, czy mają dostępny system DRS.

Gdy wprowadzona zostaje druga neutralizacja, Kimi jest informowany, że jego okno safety cara jet otwarte i może zjeżdżać po miękkie opony. Fin potwierdza i zjeżdża do boksów, otrzymując instrukcje. Po wyjeździe dostaje informacje o sytuacji rywali.

Na ostatnim – jak się okazało – okrążeniu Kimiego w wyścigu, Fin otrzymywał sporo instrukcji dotyczących wznowienia, jednocześnie całkowicie normalnie rozgrzewał opony. Dopiero gdy nastąpił restart, można było zauważyć, że z prawego koła odlatuje jakiś element, a następnie dziwne odchylanie się prawej przedniej opony. Gdy Kimi wyjeżdżał na prostą startową, koło odpadło.

– „F*ck, straciłem prawe przednie koło” – raportuje Fin.
– „Zatrzymaj się w bezpiecznym miejscu” – odpowiada inżynier.
– „Odpadła cała opona. Jak to jest możliwe”
– Nie wiem, przykro mi, pełna procedura wyłączania.
– F*ck sake

I tak kończy się wyścig o Grand Prix Austrii dla Kimiego Raikkonena.

Jeszcze dziś „stenogram” z wyścigu Lando Norrisa oraz mini-stenogram z jazdy Nicholasa Latifi.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi