KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

Giovinazzi 3

Lewy przód razy 7 – jedziemy GP Węgier z Antonio Giovinazzim



Oszczędzanie opony i paliwa, obrona przed Russellem i wibracje. Antonio Giovinazzi ma za sobą trudny wyścig o Grand Prix Węgier. Zobaczcie, jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem wyścigowym podczas tego wyścigu.

Przed startem Antonio słyszy standardowe odliczanie do startu – dosyć częste.

Giovinazzi rusza spod świateł nieźle, ale potem brak mu zdecydowania i zostaje na środku toru przez co z prawej i lewej strony zostaje wyprzedzony przez rywali.

Pod koniec pierwszego kółka Antonio jest proszony o zmianę ustawień auta. Na 2 okrążeniu jest pytany o warunki na torze i odpowiada, że jest sporo suchych miejsc na nitce wyścigowej. Okrążenie później, zapytany czy uważa, że już pora przejść na slicki, odpowie, że jeszcze za wcześnie. Na początku 3. okrążenia, pytany o warunki na torze, gdyż zespół zastanawia się nad przejściem na slicki, odpowiada pytaniem – jak inni kierowcy. Słyszy odpowiedź, że zjeżdżają, ale nie da się jeszcze powiedzieć jak im idzie. Zespół postanawia, że zjadą do boksów, ale ostatecznie decyzja ta zostaje zmieniona i Giovinazzi zjeżdża kółko później.

Po wyjeździe Antonio łapie szybko rytm. Na 8. okrążeniu jest proszony, by zadbał o temperaturę hamulców oraz uważał na lewą przednią oponę. W wyścigach F2 i F3 kierowcy mieli z nią ogromne problemy.

Na 10. okrążeniu Antonio słyszy, że w ciągu 20 minut spodziewany jest deszcz. Po chwili otrzymuje drugie przypomnienie o tym by dbać o opony. Mamy też zmianę ustawień. “Tempo jest dobre” – mówi inżynier.



Dwa okrążenia później po Włoch słyszy kolejne polecenie zmiany ustawień auta. Po raz trzeci pada prośba o dbanie o lewą przednią oponę. “Próbuję, ale nie mogę jej schłodzić” – mówi Antonio.

Po raz czwarty inżynier przypomni Giovinazziemu o dbaniu o lewą przednią oponę na 16. okrążeniu. Okrążenie później również, poda także informację o tym, jakim tempem jadą rywale Antonio. Na 18. kółku prośba o dbanie o lewą przednią oponę pada po raz szósty.

“My left front is gone” – zgłasza Giovinazzi na 20. kółku. Ekipa decyduje się na zmianę opon, nie czekając na opady deszczu. Na 28. kółku następuje zmiana ustawień bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN. 3 okrążenia później Antonio słyszy kolejną – “Oil button”. Dostaje też sugestię diff entry 0 oraz brake balans 0. Podobne zmiany zostaną mu zasugerowane 5 okrążeń później.

Na 37. okrążeniu Antonio dostaje informację o rywalach i ich tempie. W tym momencie jest już jednym z dublowanych samochodów przez czołówkę więc co chwila dostaje też informacje o niebieskich flagach.

Antonio zgłasza po 3 okrążeniach duże wibracje, zespół obiecuje przyjrzeć się temu, ale nie widzi ich przyczyn. Antonio zostaje ściągnięty do boksów na 42. okrążeniu. Dostaje podczas wizyty w alei serwisowej standardowe informacje o procedurach związanych z postojem w boksach.



Antonio jest chwalony za tempo, jakie ma na kilku następnych okrążeniach, dostaje też instrukcje ustawień podczas wchodzenia w poszczególne zakręty.

Na 52. okrążeniu, gdy George Russell jest w alei serwisowej, Giovinazzi jest proszony o maksymalne tempo i włączenie spark 4, a zatem mocniejszego trybu. Wszystko po to, by znaleźć się przed Anglikiem. Russell wjeżdża w 1. zakręt jednak jako pierwszy. Giovinazzi wykorzystuje jednak bardziej dogrzane opony i w drugim zakręcie objeżdża Anglika po zewnętrznej.

Zaczyna się walka z kierowcą Williamsa, która potrwa do końca wyścigu. Na 55. okrążeniu Giovinazzi dostaje informację, że Russell jest blisko. Dwa kółka później jest proszony o naciskanie dalej, gdyż Russell jest 1,5 sekundy za nim. Po kolejnych dwóch okrążeniach Antonio słyszy, że zyskują nad Russellem i że po zakręcie 11. może używać przycisku overtake.

64. kółko to kolejne ostrzeżenie przed Russellem. Dwa okrążenia później Antonio jest informowany, że muszą myśleć o oszczędzaniu paliwa. Gdy jednak Russell łapie się w DRS za Antonio, następuje polecenie Spark 4 i przyspieszenia.

“Russell jest blisko, użyj overtake” – słyszy Giovinazzi na 2 okrążenia przed końcem. Udaje mu się dojechać nieco ponad sekundę przed Anglikiem. Tuż po minięciu linii mety inżynier prosi Włocha o oszczędzanie paliwa: “Maximum fuel saving” – prosi dwukrotnie inżynier, podobnie jak o zbieranie elementów gumy z toru. Dostaje też króciutką informację o wynikach wyścigu.

“Skoncentruj się na maksymalnym oszczędzaniu paliwa. Stint na twardych był naprawdę dobry”.

Drugim blogowym “stenogramem” dziś będzie jazda z Maxem Verstappenem, którego wybraliście w Waszym głosowaniu.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 14 marca:
godz. 2:30 – FP1
godz. 6:00 – FP2

Sobota, 15 marca:
godz. 2:30 – FP3
godz. 6:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 16 marca:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi