Oszczędzanie opony i paliwa, obrona przed Russellem i wibracje. Antonio Giovinazzi ma za sobą trudny wyścig o Grand Prix Węgier. Zobaczcie, jak przebiegała jego komunikacja z inżynierem wyścigowym podczas tego wyścigu.
Przed startem Antonio słyszy standardowe odliczanie do startu – dosyć częste.
Giovinazzi rusza spod świateł nieźle, ale potem brak mu zdecydowania i zostaje na środku toru przez co z prawej i lewej strony zostaje wyprzedzony przez rywali.
Pod koniec pierwszego kółka Antonio jest proszony o zmianę ustawień auta. Na 2 okrążeniu jest pytany o warunki na torze i odpowiada, że jest sporo suchych miejsc na nitce wyścigowej. Okrążenie później, zapytany czy uważa, że już pora przejść na slicki, odpowie, że jeszcze za wcześnie. Na początku 3. okrążenia, pytany o warunki na torze, gdyż zespół zastanawia się nad przejściem na slicki, odpowiada pytaniem – jak inni kierowcy. Słyszy odpowiedź, że zjeżdżają, ale nie da się jeszcze powiedzieć jak im idzie. Zespół postanawia, że zjadą do boksów, ale ostatecznie decyzja ta zostaje zmieniona i Giovinazzi zjeżdża kółko później.
Po wyjeździe Antonio łapie szybko rytm. Na 8. okrążeniu jest proszony, by zadbał o temperaturę hamulców oraz uważał na lewą przednią oponę. W wyścigach F2 i F3 kierowcy mieli z nią ogromne problemy.
Na 10. okrążeniu Antonio słyszy, że w ciągu 20 minut spodziewany jest deszcz. Po chwili otrzymuje drugie przypomnienie o tym by dbać o opony. Mamy też zmianę ustawień. “Tempo jest dobre” – mówi inżynier.
Dwa okrążenia później po Włoch słyszy kolejne polecenie zmiany ustawień auta. Po raz trzeci pada prośba o dbanie o lewą przednią oponę. “Próbuję, ale nie mogę jej schłodzić” – mówi Antonio.
Po raz czwarty inżynier przypomni Giovinazziemu o dbaniu o lewą przednią oponę na 16. okrążeniu. Okrążenie później również, poda także informację o tym, jakim tempem jadą rywale Antonio. Na 18. kółku prośba o dbanie o lewą przednią oponę pada po raz szósty.
“My left front is gone” – zgłasza Giovinazzi na 20. kółku. Ekipa decyduje się na zmianę opon, nie czekając na opady deszczu. Na 28. kółku następuje zmiana ustawień bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN. 3 okrążenia później Antonio słyszy kolejną – “Oil button”. Dostaje też sugestię diff entry 0 oraz brake balans 0. Podobne zmiany zostaną mu zasugerowane 5 okrążeń później.
Na 37. okrążeniu Antonio dostaje informację o rywalach i ich tempie. W tym momencie jest już jednym z dublowanych samochodów przez czołówkę więc co chwila dostaje też informacje o niebieskich flagach.
Antonio zgłasza po 3 okrążeniach duże wibracje, zespół obiecuje przyjrzeć się temu, ale nie widzi ich przyczyn. Antonio zostaje ściągnięty do boksów na 42. okrążeniu. Dostaje podczas wizyty w alei serwisowej standardowe informacje o procedurach związanych z postojem w boksach.
Antonio jest chwalony za tempo, jakie ma na kilku następnych okrążeniach, dostaje też instrukcje ustawień podczas wchodzenia w poszczególne zakręty.
Na 52. okrążeniu, gdy George Russell jest w alei serwisowej, Giovinazzi jest proszony o maksymalne tempo i włączenie spark 4, a zatem mocniejszego trybu. Wszystko po to, by znaleźć się przed Anglikiem. Russell wjeżdża w 1. zakręt jednak jako pierwszy. Giovinazzi wykorzystuje jednak bardziej dogrzane opony i w drugim zakręcie objeżdża Anglika po zewnętrznej.
Zaczyna się walka z kierowcą Williamsa, która potrwa do końca wyścigu. Na 55. okrążeniu Giovinazzi dostaje informację, że Russell jest blisko. Dwa kółka później jest proszony o naciskanie dalej, gdyż Russell jest 1,5 sekundy za nim. Po kolejnych dwóch okrążeniach Antonio słyszy, że zyskują nad Russellem i że po zakręcie 11. może używać przycisku overtake.
64. kółko to kolejne ostrzeżenie przed Russellem. Dwa okrążenia później Antonio jest informowany, że muszą myśleć o oszczędzaniu paliwa. Gdy jednak Russell łapie się w DRS za Antonio, następuje polecenie Spark 4 i przyspieszenia.
“Russell jest blisko, użyj overtake” – słyszy Giovinazzi na 2 okrążenia przed końcem. Udaje mu się dojechać nieco ponad sekundę przed Anglikiem. Tuż po minięciu linii mety inżynier prosi Włocha o oszczędzanie paliwa: “Maximum fuel saving” – prosi dwukrotnie inżynier, podobnie jak o zbieranie elementów gumy z toru. Dostaje też króciutką informację o wynikach wyścigu.
“Skoncentruj się na maksymalnym oszczędzaniu paliwa. Stint na twardych był naprawdę dobry”.
Drugim blogowym “stenogramem” dziś będzie jazda z Maxem Verstappenem, którego wybraliście w Waszym głosowaniu.