KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Kubica w DTM: O rezerwowym ORLEN Team ART i pomocy BMW



Czy ORLEN Team ART ma kierowcę rezerwowego, na ile Kubicy pomaga BMW, a na ile inne zespoły i jakie są jego ulubione tory w tegorocznym kalendarzu DTM? Na blogu Mikołaja Sokoła sokolimokiem.com ukazał się ciekawy wywiad z polskim kierowcą.

Wielu kibiców zastanawiało, się, na ile auto Roberta jest autem „fabrycznym” i na jaką pomoc może liczyć ze strony producenta z Monachium.

„Tutaj musimy odróżnić dwa elementy: zespoły i producenta, czyli BMW. Wiadomo, że od ekip fabrycznych nie będziemy mieli pomocy, chociaż na początku roku, kiedy było bardzo ciasno z czasem, jeden zespół BMW bardzo nam pomógł w przygotowaniach – ale później i tak wszystko zostało przerwane i testy na Hockenheim się nie odbyły. Z drugiej strony jest BMW jako producent i tutaj mamy bardzo dużą pomoc. Już przed przyjazdem na tor sporo wiemy o samochodzie i tak dalej, ale oczywiście wyścigowe weekendy rządzą się swoimi prawami i charakterystyką. Nigdy to nie wygląda tak jak na papierze i oczywiście mamy dobrą bazę wyjściową, ale te ostatnie procenty i ostatnie dziesiąte sekundy sami musimy sobie wypracować, mimo że BMW bardzo nam pomaga” – powiedział Kubica.



Jednym z wielu aspektów, których będzie musiał nauczyć się Kubica jest inna pozycja w samochodzie, co w konkretnych sytuacjach będzie miało spore znaczenie.

„Wiadomo, że te wyścigi są bardziej kontaktowe i to jest następny aspekt, do którego będę musiał się przyzwyczaić. Można sobie pozwolić na więcej, ale z drugiej strony trzeba wiedzieć, którą częścią i stroną auta można się oprzeć [o inny samochód], czego trzeba unikać i jak to wszystko wygląda. Do tego jeszcze gabaryty samochodu na starcie. Poza okazjonalnymi startami – ale lotnymi, a nie z pól – nigdy nie startowałem, siedząc po lewej stronie samochodu, a nie pośrodku. Wtedy wszystkie decyzje podejmujesz w ułamku sekundy, umysł jest przyzwyczajony do jednej rzeczy, a ta rzecz teraz wygląda zupełnie inaczej. Nie da się tego wytrenować, nie będąc w takiej sytuacji” – dodaje Robert.

Na które tory w kalendarzu Robert czeka najbardziej?

„Według mnie najfajniejszym torem jest Spa i jeśli mam być szczery, to trochę szkoda, że jest to akurat pierwszy weekend. Jest też parę torów, które są specyficzne dla DTM – na przykład Zolder. Oldskulowy tor, gdzie w 2005 roku ścigałem się w World Series i moim zdaniem to nie był tor pod tę kategorię, ale w DTM może być ciekawy. Z kolei ani razu nie byłem w Assen. Jest parę ciekawych obiektów i będą trudne dla mnie, bo dawno się tam nie ścigałem. Trochę szkoda, że nie ma Monzy, a jeśli miałbym wybierać, to Spa jest zdecydowanie najfajniejszym torem”.

Co ciekawe, Robert przyznał, że jest nieoficjalny kierowca rezerwowy ORLEN Team ART, który wejdzie do zespołu, gdyby Kubica nie mógł startować.

„Jest taki scenariusz i to nie jest tak, że o tym nie myśleliśmy. Pewne decyzje zostały podjęte” = stwierdził Polak.

Cały wywiad przeczytacie tutaj.

Źródło: sokolimokiem.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi