KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

large-2020 Styrian Grand Prix - Friday-2(2)

Jak jechał Kubica w pierwszym treningu przed GP Styrii



To nie było bardzo intensywne 1,5 godziny, ale najważniejszy – jak zawsze – był wykonany plan. Przyjrzyjmy się jeździe Roberta Kubicy w pierwszym treningu przed GP Styrii.

Alfa Romeo ustawiła dla obu swoich kierowców podobny program jak przed tygodniem. Analizowałem go rano i wiele dzisiejsze jazdy obu kierowców nie odbiegały od tego schematu – okrążenie istalacyjne, około 25 minut w boksach, wyjazd na twardej mieszance na kilka szybkich i wolnych kółek na ustawieniach wyścigowych, a następnie dwa kilkuokrążeniowe stinty na oponie pośredniej.

„Stenogram”

 

Podczas okrążenia instalacyjnego Kubica przeprowadził z inżynierem sprawdzenie radia i zjechał do boksów. Na początku drugiego wyjazdu był informowany jednie o kierowcach, którzy są blisko niego na szybkich kółkach. Auto Roberta było spryskane farbą flow-wiz, mającą pokazać przepływ strug powietrza na bolidzie Alfa Romeo Racing ORLEN.



Kubica wykonał najpierw dwa dość szybkie kółka, a potem 2 wolne. Drugie wolne było spowodowane żółtą flagą po awarii Williamsa. Gdy pojawiły się żółte flagi, inżynier poprosił Roberta o zadbanie o opony.

„Myślę, że Special [jedno z ustawień – przyp. MC] byłoby dobre w szybkich. Chciałem spróbować tego na szybszym przejeździe, ale była żółta” – zgłosił Robert inżynierowi.

Po wywieszeniu czerwonej flagi, Kubica melduje się w boksie po czym wyjeżdża jeszcze na 2 szybkie i 2 wolne okrążenia na oponie twardej. Podczas tej jazdy inżynier informował jedynie Roberta o innych autach na torze.

Gdy Robert dostał polecenie zjazdu do boksów, zapytał, czy może rozpocząć jeszcze jedno kółko, ale inżynier odpowiedział, że nie ma już czasu (kierowcy muszą oddać swój pierwszy komplet opon przed 45. minutą).

Kubica wrócił na tor na oponie pośredniej w 53. minucie sesji. I znów komunikaty dotyczyły tylko innych aut.

Na swoim pierwszym szybkim kółku Robert uzyskuje swój najlepszy czas – 1:06.797. Inżynier poprosił Roberta o zmianę ustawień wejścia w zakręt, po czym Polak odpowiedział: „Wiem, ale to nie jest proste robiąc to pierwszy raz”. Na drugim szybkim poprawił się w dwóch pierwszych sektorach, ale trzeci był słabszy i Robert nie poprawił czasu. Zapytał po nim inżyniera, czy ma podczas okrążeń „cool down” jechać takim tempem jak teraz czy wolniej i dostał informację aby schładzał auto nieco bardziej. Wówczas też odbyła się krótka wymiana komunikatów dotyczących ustawień, m.in. na pokrętle Multi A – Ignition 6.

Ostatni wyjazd Robert zaliczył na 10 minut przed końcem sesji na oponie pośredniej i tu również były wyłącznie komunikaty o tempie innych. Kubicy nie udało się poprawić czasu. Po zakończeniu sesji upewniał się na temat ustawień próbnego startu, który wykonał.

Wyniki

 

Oto wyniki 1. treningu:

Wszystkie okrążenia Kubicy:

Kubica styria 2020

Wszystkie okrążenia Raikkonena:

kimi fp1aaac

Wykorzystanie opon:

opony styria fp1



Sektory:

RAI: 16.669 – 29.254 – 20.337
KUB: 16.758 – 29.455 – 20.442

Sumując, w Kimi szybszy o 0.089 + 0.201 + 0.105 = 0,395 sek na korzyść Kimiego. Po czasie jest 0,356.

Ogólnie

 

Robert jechał bardzo spokojnie podczas tej sesji. Jedyny „moment” jaki zaliczył, to uślizg w drugim sektorze na swoim najszybszym kółku, ale była to mocno nieistotna kwestia.

Znacznie agresywniej jechał Kimi Raikkonen. Pozwolę sobie na małą „analizę” ich najlepszych kółek. Uzyskane zostały one w podobnej fazie treningu – na oponach pośrednich. Raikkonen wszedł bardzo agresywnie w 1. zakręt i zaliczył mocny uślizg, przez co musiał kontrować, co widać na screenie poniżej. Kubica na swoich okrążeniach wyjeżdżał tam znacznie szerzej, ale spokojniej. Zakręt 3. obaj przejeżdżali ponownie. W szybkim łuku w prawo, Raikkonen wyjechał znacznie szerzej niż Kubica, minimalnie zaliczając żwir.

porownanie1

Kolejny zakręt przejechali bardzo podobnie, a na wyjściu z szóstki do 7-ki Raikkonen pojechał znacznie szerzej od Kubicy. Podobnie było w zakręcie ostatnim, gdzie Kimi również mocno ściął, zbijając bieg na niższy.

porownanie2

Kubica wbijał wyższe biegi przy niższych obrotach „oszczędzając” auto Giovinazziemu.

Generalnie bardzo przyjemnie oglądało się przejazdy Kubicy. Alfa prowadzi się znacznie płynniej i bardziej kontrolowanie niż ubiegłoroczny Williams.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi