KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

FIA nie badała wlotów powietrza do hamulców Racing Point



Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, że podczas kontroli w fabryce Racing Point, przed rozpoczęciem sezonu, nie kontrolowała wlotów powietrza do hamulców.

„Różowy Mercedes” od początku przedsezonowych testów wzbudzał duże podejrzenie u rywali. Otmar Szafnauer wielokrotnie zaprzeczał, że samochód został zaprojektowany wbrew przepisom. Na swoją obronę powiedział, że w fabryce byli przedstawiciele FIA i nie mieli żadnych zastrzeżeń.

Po Grand Prix Styrii Renault oprotestowało samochód RP20, a dokładniej wloty powietrza do układu hamulcowego, które w tym roku muszą być zaprojektowane samodzielnie przez zespół.



Jednak szef techniczny FIA Nikolas Tombazis przyznał, że chociaż FIA ogólnie zatwierdziła samochód, nie przyjrzała się konkretnie wlotom chłodzącym hamulce, które stały się teraz przedmiotem protestu Renault.

„W lutym mieliśmy kilka skarg wydawanych przez niektóre zespoły i zdecydowaliśmy się zbadać sprawę przed Australią i pojechaliśmy do fabryki Racing Point” – powiedział Tombazis.

„Więc kiedy tam pojechaliśmy, przyjrzeliśmy się tej sprawie, przyjrzeliśmy się przede wszystkim reszcie samochodu i przekonaliśmy się na podstawie tego, co widzieliśmy, że to, co mówi Racing Point, że zrobili to na podstawie zdjęć, było bardzo do przyjęcia. Powiedziałbym nawet więcej, pokazali nam, jak zrobili wszystko, i byliśmy zadowoleni, że był to proces, w którym rzeczywiście uczestniczyli.”

„Podczas zimowej dyskusji nie zagłębialiśmy się w szczegóły kanałów chłodzących, słusznie czy nie, nie mówię, że było to właściwe, z perspektywy czasu może powinniśmy byli zagłębić się w to więcej, ale patrzyliśmy na cały samochód i części, które były wymienione na liście komponentów.”

„Ale protest Renault koncentruje się w szczególności na tym, co jest bardziej skomplikowane – przednie skrzydło, nos lub dyfuzor, wszystko to, powiedzmy, jest stosunkowo łatwe i na tym skupialiśmy się przede wszystkim w lutym i marcu.”

Jakub Andrusiewicz

źródlo: motorsport.com

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum