KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

DTM: Występy Kubicy na Spa – 2 z 3 ostatnich to podia



Robert Kubica może dość miło wspominać tor Spa. W F1 – poza ubiegłym rokiem – zawsze plasował się w 10-tce, dwa razy stawał na podium. Zobaczcie prawie 20-letnią historię startów Kubicy w Belgii.

Tradycyjnie zaczynamy od okrążenia toru z Robertem Kubicą.

 

Przed Formułą 1 Robert tylko raz startował na Spa i było to w Europejskim Pucharze Formuły Renault 2000 w sezonie 2002. Startu nie będzie jednak wspominał zbyt dobrze. W kwalifikacjach zajął 14. miejsce, a wyścigu nie ukończył.

W 2006 roku Grand Prix Belgii nie odbywało się, dlatego Kubica okazję do jazdy po Spa miał dopiero 5 lat później.



2007

Pierwszy raz Robert pojechał na Spa w 2007 roku i od razu zaprezentował się rewelacyjnie. W piątkowych treningach zajmował 6. i 9. miejsca. W sobotę niestety awarii w jego bolidzie uległ silnik – Kubica nie przejechał żadnego okrążenia i wiedział już, że dostanie karę 10 miejsc w dół na stracie wyścigu. Musiał zatem jak najlepiej poradzić sobie w kwalifikacjach i udało mu się to. Słynne jest jego ultra szybkie zbijanie biegów w ostatniej sekcji toru:

Robert zajął w nich 5. miejsce, a ostatecznie startował z 14. pozycji, którą na finiszu zdołał poprawić do 9. W końcówce stoczył bardzo ciekawą walkę z Heikki Kovalainenem.

2008

W 2008 roku Robert Kubica walczył o podium mistrzostw świata. Bardzo chciał osiągnąć dobry wynik na Spa. W treningach było przeciętnie – 11., 11. i 13. miejsce.

Kwalifikacje poszły już jednak Polakowi lepiej – zajął w nich 8. lokatę. W wyścigu Kubica szybko przesunął się na 6. miejsce. Jechał na nim aż do ostatniego pit-stopu. Postój przedłużył się niestety kilkanaście sekund przez problemy z dyszą tankującą paliwo.

Niestety, to zaprzepaściło szanse Kubicy na jeszcze lepszy wynik. W loteryjnej końcówce zdołał dojechać na 6. miejscu. Po wyścigu Robert był bardzo niezadowolony z postawy zespołu:

 

2009

W 2009 roku Robert zaliczał mało udany sezon. Grand Prix Belgii stało się jednak jego drugim najlepszym wynikiem w sezonie. Z sesji na sesję Kubica jechał coraz lepiej, zajmując 9, 8 i 6. miejsca w treningach. Kwalifikacje poszły jeszcze lepiej – Robert ukończył je na 5. miejscu. W wyścigu ponownie popisał się genialnym startem i awansował na 2. miejsce. Szybko został wyprzedzony przez Raikkonena, a potem doszło do wypadku z udziałem 4 kierowców i doszło do neutralizacji. Po wizytach w boksach Robert spadł na 4. miejsce i na nim finiszował.

 

 

 

2010

W 2010 roku Kubica zaliczył swój najlepszy występ w Belgii. W treningach zajmował odpowiednio 3., 4. i 5. miejsca. W kwalifikacjach Robert zajął 3. miejsce.



Ponownie bardzo udany był dla niego start wyścigu, po którym awansował na 2. miejsce. Niestety, po neutralizacji był 4. Kubicy udało się awansować ponownie na 2. miejsce, niestety tej pozycji pozbawił go incydent w boksie. Ostatecznie Kubica był 3. To było ostatnie podium w (dotychczasowej) karierze Roberta Kubicy w F1.

2016

 

Warto zwrócić uwagę, że Spa jest jednym z kilku torów, po których Robert Kubica jeździł po swoim wypadku, a przed powrotem do Formuły 1. Chodzi o Renault Sport Trophy w 2016 roku. Kubica po testach w symulatorze Renault F1 Team (dowodzonego wówczas przed Freda Vasseura), wystartował w Renault Sport Trophy, jadąc R.S 01 Duqueine Engineering wraz z Christophem Hamonem.

Załoga startowała z 7. miejsca, a po 1. okrążeniu zajmowali już 4. miejsce w wyniku kolizji w czołówce. Kubica wyjechał na tor na swoją zmianę na 6. miejscu. Na 5. awansował po ładnym wyprzedzeniu Tanarta Sathienthirakula w ostatnim zakręcie przedostatniego okrążenia.



Kubica dojechał na 4. miejscu, ale po karze dla załogi z 3. miejsca, zdobył pierwsze wyścigowe podium po 6 latach przerwy – również na torze Spa.

2019

 

Ubiegłoroczne Grand Prix Belgii Kubica zaczął od dwóch ostatnich miejsc w treningach. W trzeciej sesji był 19, przed Alexem Albonem. W kwalifikacjach jego silnik w nowszej specyfikacji od Mercedesa zawiódł, co zakończyło się efektowną awarią.

Powstał po niej jeden z najlepszych memów ubiegłego sezonu.

Kubica musiał wystartować z alei serwisowej przez co nie miał szans na walkę z nikim na starcie. Tym razem Williams nie wypuścił go 10 minut za wcześnie, tak jak miało to miejsce w Baku.

Pomimo problemów, do których doszedł jeszcze problem w alei serwisowej, Kubica miał dobre tempo, niwelując systematycznie stratę do Russella – z 9 sekund do 1,5. Polak zaliczył niezły wyścig i był w stanie wykorzystać problemy Giovinazziego, meldując się na mecie przed nim. Russella i Kubicę rozdzielił Raikkonen na 16. miejscu.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi