KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert
Robert Kubica GP Węgier 2020

“Bolid, którym jeździłem w ubiegłym roku zrobił duży postęp. O silniku mam swoje przemyślenia”



Robert Kubica podsumował na antenie Eleven Sports kwalifikacje w wykonaniu swojej ekipy oraz ocenił, czemu Alfa Romeo Racing ORLEN nie ma w tym sezonie tempa. Porównał również silniki Mercedesa i Ferrari.

“Wczoraj moja praca wyglądała dosyć normalnie. Nie była ona łatwa, czego możecie się spodziewać po wynikach kwalifikacji. Pracowaliśmy nad pewnymi rzeczami jeżeli chodzi o opony. Niektóre rzeczy pokazały pewien deficyt, który mamy w pewnych rejonach. W piątek jest trochę dziwnej pracy, takiej, którą trzeba zrobić by nie przeszkodzić kierowcom wyścigowym i dlatego wykorzystaliśmy moją jazdę w piątek” – powiedział Robert w Eleven Sports, pytany o swoją wczorajszą jazdę.

Poproszony o ocenę dzisiejszych wyników kwalifikacji, w których Kimi Raikkonen i Antonio Giovinazzi zajęli ostatnie miejsca, powiedział: “Nie były to dla nas udane kwalifikacje. Trochę się pewnych rzeczy spodziewaliśmy, ale zawsze masz nadzieję, że czarny scenariusz się nie spełni. Niestety, on się stał”.



Czy jutro w wyścigu może być lepiej?

“Trudno określić, jakie będzie nasze jutrzejsze tempo wyścigowe, bo nie dało się tego sprawdzić w piątek. Fakt jest taki, że trudno tu wyprzedzać. Jest dużo rzeczy do sprawdzenia i przeanalizowania. Jeżeli jednak tempo kwalifikacyjne nie będzie lepsze, to niedziele zawsze będą trudne” – dodał Polak.

Robert był pod wrażeniem tego, co zrobił dziś Mercedes.

“Jeździłem na Hungaroring w ubiegłym roku i dwa lata temu innymi bolidami i wiem mniej więcej, jak się jedzie okrążenie 1:18. To co pokazuje Mercedes z czasem 1:13 to jest inna kategoria. Udowadniają, że w tym sporcie nie ma granic. My oglądamy wyścigi w niedziele, ale one odbywają się gdzie indziej, w fabrykach”.

Co sprawia, że tempo Alfy jest w tym sezonie tak słabe?

“Myślę, że jest parę elementów, które mają wpływ na naszą formę. Największym przyjacielem i wrogiem potrafi być docisk aerodynamiczny. Jeżeli go się ma, to opony lepiej pracują i wszystko staje się łatwiejsze. Jeżeli się go nie ma, straty trudno jest odrobić. Trzeba jednak starać się wykorzystywać jak najwięcej ze swojego pakietu. Jest kilka aut, które zrobiły duży postęp. Jeden bolid prowadziłem w ubiegłym roku, a w tym roku Williams radzi sobie znacznie lepiej. To pokazuje, że sytuacja w F1 może się zmienić bardzo szybko”.



Czy jest szansa na zmianę sytuacji również w ARRO?

“Zniwelowanie strat w trakcie sezonu jest bardzo trudne, chyba że ktoś miał już zaplanowany plan rozwojowy z produkcją części, testami w tunelu aerodynamicznym itp. Fakty są takie, że na dzień dzisiejszy brakuje nam tempa” – odparł Robert.

Robert Kubica, mimo że w Williamsie, w ubiegłym roku miał okazję używać najmocniejszego silnika w stawce – Mercedesa.

“W ubiegłym roku używałem innej jednostki napędowej więc nie wiem jak silnik Ferrari spisuje się w porównaniu z ubiegłym rokiem, ale mam swoje odczucia co do niego w porównaniu do silnika Mercedesa” – powiedział Polak, nie zdradzając jakie to odczucia. Trudno się jednak spodziewać aby były pozytywne.

Kubica został także zapytany o swoje przygotowania do sezonu DTM bo to właśnie tam pojawi się teraz na torze – za dwa tygodnie.

“Dni będą napięte bo robienie dwóch sezonów w jednym nie jest łatwe. Jest sporo pracy między weekendami. Będę miał sesję symulatora przed startem sezonu, polecę też do zespołu, który ma bazę we Francji i postaramy się przygotować do Spa jak najlepiej. Będzie to z pewnością skok na głęboką wodę, szczególnie, że na Spa nie będzie piątkowych treningów. Te pierwsze weekendy w DTM nie będą łatwe” – powiedział Robert Kubica.

Źródło: Eleven Sports



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 kwietnia:
godz. 15:30 – 1. Trening
godz. 19:00 – 2. Trening

Sobota, 19 kwietnia:
godz. 15:30 – 3. Trening
godz. 19:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 kwietnia:
godz. 19:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi