Niemiecki motorsport-total, z pomocą kierowcy Audi, Mike Rockenfellera, analizuje zmiany, jakich BMW dokonało w aucie Roberta Kubicy by ułatwić mu jazdę autem DTM.
„Jest tu modyfikacja, której używam we wszystkich samochodach, które prowadzę – łopatką zmiany biegów operuję lewą ręką. Mam też pokrętło balansu hamulców przeniesione z prawej na lewą stronę, gdyż tak łatwiej mi nim operować” – mówi o zmianach w aucie Robert Kubica, cytowany przez Niemców. Jak widać nie są to duże zmiany.
O przeanalizowanie sposobu, w jaki prowadzi auto Kubica został poproszony Mike Rockenfeller, kierowca Audi w DTM.
„Wbija i zbija biegi swoją lewą ręką. Jeden przełącznik przemieszcza w dwie strony. Pcha go do przodu by wbić wyższy bieg i ciągnie do siebie by zredukować. My robimy to lewą i prawą ręką. Oczywiście widać też, że główną pracę w zakrętach wykonuje jego lewa ręka. Imponujące jest zatem, jak to wszystko robi – z jaką regularnością i szybkością. Trzeba to odnotować i liczyć się z nim” – mówi Rockenfeller.
Motorsport-total pisze również, ze niektóre przyciski na kierownicy Kubicy zostały przeprogramowane zgodnie z jego preferencjami. Nie dostał jednak – tak jak w F1 – innej kierownicy niż inni zawodnicy.