KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
2020 Hungarian Grand Prix, Saturday - Steve Etherington

W Alfie jeszcze nie rozumieją



Alfa Romeo Racing ORLEN znów nie wprowadziła żadnego swojego kierowcy do Q2, a ich tempo w kwalifikacjach było bardzo słabe. Nawet jeżęli to w wyścigu będzie lepsze, to trzeba pamiętać, że na Hungaroring jest bardzo trudno wyprzedzać. Chyba, że będzie padało…

“Dzisiejsza forma była daleka od tej, jakiej oczekiwaliśmy. Musimy znaleźć przyczyny takiego wyniku. Zrobiliśmy postęp podczas dwóch wyścigów w Austrii, ale nadal czeka nas dużo pracy by dotrzeć na poziom, na którym potrzebujemy być. Wyścig jutro będzie trudny. Mamy nadzieję na lepsze tempo, ale start z tyłu oznacza, że Kimi i Antonio będą mieli swoją pracę do wykonania. Damy z siebie 100% i zobaczymy, gdzie nas to zaprowadzi” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen wystartuje w niedzielę z ostatniego miejsca po tym jak w kwalifikacjach wykręcił czas 1:16.614.

“Jesteśmy daleko od miejsc, na których chcielibyśmy być. Musimy przeanalizować co poszło nie tak i zastanowić się jak się z nich wydostać. Musimy wykonać trochę pracy we wszystkich obszarach i przywrócić prędkość naszym samochodom. Jutro jest nowy dzień, choć to nie będzie łatwa niedziela. Zobaczymy, co uda się zrobić” – powiedział Kimi Raikkonen.

Przed Kimim wystartuje Antonio Giovinazzi, który wykręcił czas 1:16.506.



“To był bardzo trudny dzień z rozczarowującym rezultatem. Mamy wiele pracy do wykonania by wywieźć coś z tego weekendu, ale musimy poczekać na wyścig i zobaczyć, gdzie on nas doprowadzi. Warunki są niepewne, ale niezależnie od nich, musimy zrozumieć to, co stało się dziś. Zaczynanie z tyłu nie jest idealne, szczególnie na torze, na którym wyprzedzanie nie jest łatwe. Miejmy nadzieję, że będziemy mieli lepsze tempo w wyścigu, tak jak miało to miejsce w Austrii” – powiedział Antonio Giovinazzi.

Wyniki kwalifikacji

wyniki kwalifikacji grand prix węgier 2020

Ode mnie

 

Nie padało, ale to były intensywne kwalifikacje. Mercedes… Ich czas na oponie pośredniej z Q2 dawałby im 1. i 3. miejsce. W Q3 na miękkiej odstawili wszystkich na sekundę.

Szybszy z różowych Mercedesów – tym razem Stroll. Będzie start z 3. miejsca. Perez w pierwszym przejeździe przekroczył limity toru i musiał poprawiać i uważać w ostatnim przejeździe. W Racing Point byli na tyle pewni siebie, że w Q2 nie wyjechali w ogóle na oponach miękkich. A i tak awansowali. Mają, podnobnie jak Mercedes, przewagę strategiczną.

Zaskoczyło Ferrari. Co prawda jeszcze rok temu 5. i 6. miejsce byłoby dla nich porażką, ale w tym roku to ich najlepszy wynik w czasówce. Równa jazda i dobre tempo biorąc pod uwagę inne ekipy z silnikami Ferrari.

Zawiódł Red Bull. Honda ma problemy ze swoimi silnikami na Węgrzech. Ekipa wczoraj złamała zakaz pracy nocnej (pierwszy raz w tym sezonie więc bez kary) by ustawić samochód na dziś i wszystko poszło na marne. Verstappen dopiero 7, Albon na 13. miejscu. Ten drugi narzekał na ekipę, że wypuściła go w tłoku. Czyżby czuł degradację do Toro Rosso? Podobno Dietrich Mateschitz bardzo chce ponownie ściągnąć Vettela do ekipy.



W pierwszej 10-tce jeszcze McLareny, ale nad Sainzem wisi groźba kary za blokowanie Giovinazziego. Q3 zamknął Gasly, który mimo problemów z silnikiem był znacznie szybszy o Kvyata.

Słabo wypadło dziś Renault. Bolidy tej ekipy na 11. i 14. miejscu przedzielił Russell. Tak tak. W Q1 był nawet 9. Latifi ostatecznie na 15. miejscu – pierwszy raz od dawna oba Williamsy wyszły z Q1. Williams na pewno się trochę ogarnął, mają części i próbują uczyć się na błędach. Nie robiłbym z nich jednak bogów. Po pierwsze tydzień temu Russell startował jeszcze wyżej, a jak się skończyło – wiemy. Po drugie, przypominają się lata 2015 – 2016, gdy silniki Mercedesa miały taką przewagę, że nawet zespoły ze słabym pakietem i silnikiem Merca, dawały radę osiągać wysokie miejsca. Dziś też tak mamy. Najniżej plasujący się Mercedes jest 15.

Cztery spośród 5 ostatnich miejsc to silniki Ferrari. Magnussen był 16, Grosjean 18. (przedzieleni Kvyatem), a na dwóch ostatnich miejscach Giovinazzi i Raikkonen. Młody znów szybszy, a dla Kimiego to czwarte odpadnięcie w Q1 z rzędu. Jego najgorsza seria w karierze. Alfy zupełnie nie mają tempa kwalifikacyjnego i nie radzą sobie z czerwonymi oponami. To takie przeciwieństwo Haasa z ubiegłego sezonu. Oby jutro w wyścigu znów było mocniej. Bo to za wyścig przyznawane są punkty, nie za kwalifikacje.

I tylko szkoda, że w ubiegłym roku Robert trafił na tak fatalny sezon Williamsa. Bo gdyby byli w takiej formie jak dziś, na pewno mielibyśmy więcej frajdy z wyścigów.

Na jutrzejszy wyścig zapowiadają burze…



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi