KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Alfa liczy na lepszy weekend



Licząc na wykorzystanie postępu zrobionego na Red Bull Ring oraz lepszą charakterystykę toru dla bolidów Alfa Romeo Racing ORLEN, ekipa ma nadzieję na lepsze wyniki niż przed tygodniem.

„Zaczynanie sezonu trzema wyścigami tydzień po tygodniu jest wyzwaniem, ale również szansą. Dla nas to okazja do wykorzystania tego wszystkiego, czego dowiedzieliśmy się w pierwszych dwóch wyścigach i poprawiania naszego samochodu, co do którego uzyskamy natychmiastowe odpowiedzi. Zrobiliśmy krok naprzód pomiędzy pierwszym a drugim wyścigiem w Austrii i chcemy kontynuować tę passę w Budapeszcie. Oczywiście, tor jest zupełnie inny w porównaniu z Red Bull Ring więc musimy się zaadaptować. Zdobyliśmy punkty w pierwszym wyścigu i finiszowaliśmy w drugim tuż za pierwszą dziesiątką. Wiemy, że jeżeli dobrze wykonamy naszą pracę, to możemy wyjechać stąd z pozytywnym rezultatem” – powiedział Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN.

Kimi Raikkonen pod względem liczby miejsc na podium na Hungaroring jest rekordzistą spośród wszystkich kierowców F1 w historii. Teraz szans na taki wynik nie ma, ale liczy na zdobycie pierwszych w tym sezonie punktów.



„Węgry to zupełnie inny tor niż ten, po którym jeździliśmy w Austrii. Jest on wąski, kręty i dość wolny więc ustawienie samochodem będzie zupełnie innym wyzwaniem w porównaniu do poprzednich dwóch tygodni. Wyprzedzanie tu jest trudne więc zoptymalizowanie naszej formy w kwalifikacjach będzie kluczowe jeżeli chcemy wyciągnąć maksimum z naszego tempa wyścigowego. Walka w środku stawki jest dość bliska więc startowanie przed swoimi rywalami jest dużą przewagą, po którą musimy sięgnąć. Mieliśmy dobry wyścig rok temu tutaj i mam nadzieję, że teraz również nasz rezultat będzie mocny” – powiedział Kimi Raikkonen, który w ubiegłym roku na Hungaroring zajął 10. miejsce.

Antonio Giovinazzi może miło wspominać Hungaroring. Co prawda w ubiegłym roku był dopiero 18, ale w 2016 roku zajął tam 2. miejsce w wyścigu GP2.

„To wyścig numer 3 w sezonie i nie mogę doczekać się ponownej jazdy. Nauczyliśmy się wiele podczas dwóch wyścigów i czuję, że nasza forma wzrasta od pierwszego wyścigu więc czas aby przekuć ten postęp na punkty. Tor w Budapeszcie powinien pasować nam nieco bardziej niż Austria więc możemy być pewni, że będziemy w środku stawki od startu weekendu do jego zakończenia” – powiedział Antonio Giovinazzi.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi