KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

podziękowania

Wracamy do „normalności” – dziękuję za maj na blogu!



Za 2 tygodnie stawka Formuły 1 będzie już na torze Red Bull Ring, czyniąc ostatnie przygotowania do Grand Prix Austrii. I rozpocznie się maraton 8 wyścigów w dwa miesiące. Będzie intensywnie, a przecież właśnie na to czekaliśmy.

Nie będzie to wyścigowa „normalność”, do której jesteśmy przyzwyczajeni, ale główny jej składnik, a zatem wyścigi na żywo, wróci.

Już testy DTM, trwające przez 4 dni, dały nam namiastkę tych emocji i były dobrym zwiastunem na przyszłość. Zauważyłem, że były osoby dotychczas wypowiadające się sceptycznie o DTM, które teraz nieco zmieniły swoje zdanie o tej serii. DTM wróci za 6 tygodni, ale gdy zacznie się F1, to ten czas minie nam bardzo szybko.

Wreszcie! Pamiętajmy jednak, że zarówno kierowcy jak i wszyscy związani z seriami, nadal muszą dbać o swoje bezpieczeństwo i zdrowie i my również to czyńmy byśmy mogli bez problemów kibicować im w pełni sił.

Jest nas wiele

 

Mimo że maj był dość martwym okresem, również jeżeli chodzi o wirtualne starty Roberta, to liczba unikalnych czytelników bloga wzrosła w porównaniu do kwietnia – do 258 tys. Nieco mniej było odsłon – 1,54 mln.

Profil bloga na Facebooku obserwuje 66,5 tys. osób, a majowe posty miały 2,7 mln zasięgu, co jest wynikiem bardzo dobrym.

Profil bloga na Instagramie śledzi 200 osób więcej niż przed miesiącem, łącznie 12,4 tys, choć nadal czuję, że z tego medium muszę się podszkolić, sam nie mając profilu prywatnego 🙂

8 dodanych w maju filmów na kanale bloga na YouTube obejrzało 66 tys. osób, a zasięg tweetów wyniósł 854 tys. przy ponad 15 tys. obserwujących.

Na blogu napisaliście prawie 11 tys. komentarzy, które uzyskały 6,3 tys. reakcji.

Bardzo dziękuję Wam za aktywne uczestniczenie w blogowej społeczności we wszystkich mediach społecznościowych i na samym blogu.

Nowości

 

W maju wystartowała nasza liga iRacing, w której dotychczas wzięło udział prawie 150 osób. Umililiśmy sobie oczekiwanie na powrót prawdziwych wyścigów tymi wirtualnymi i myślę, że dla wielu rozpoczęła się fajna przygoda z simracingiem. Dziękuję wszystkim za wspólną jazdę, dyskusję, pomoc i emocje. Myślę, że blogowe ligi – na tej czy innej platformie, zostaną z nami na dłużej, oczywiście w miarę posiadania przez nas czasu.

W związku z rozpoczęciem gry, uruchomiony został blogowy profil na Twitchu, gdzie teraz streamuję wszystkie moje rozgrywki. Profil obserwuje już 106 osób, co dla mnie, zupełnego laika w grach, jest bardzo dużym wyróżnieniem. 43 blogowe transmisje miały 5700 wyświetleń.

Nadal publikowane były również wywiady z członkami Orlen Team, przygotowane przez Iwonę. W maju mogliście przeczytać rozmowy z Kubą Przygońskim, Kamilem Wiśniewskim, Bartkiem Zmarzlikiem czy Maćkiem Giemzą.

Mimo że to nie nowość, to przypominam o blogowej rywalizacji w Endomondo, gdyż możemy już swobodnie przemieszczać się m.in. na rowerach. Znajdziecie ją tutaj.

Dziękuję Patronom!

 

Wasze wsparcie bloga na Patronite jest dla mnie niezmiennie dużym zaszczytem i dziękuję za nie wszystkim byłym wspierającym i obecnym 51 Patronom. Przypomnę, że do wyboru macie 11 progów wsparcia – 3 zł, 7 zł (nick w zakładce), 14 zł (nick w zakładce, we wpisie i napisać końcowych filmu na YT), 21 zł (wszystko co wcześniej + ciekawostki o blogu), 40 zł (wszystko co wcześniej + blogowe naklejki), 60 zł (wszystko co wcześniej + blogowy kubek), 80 zł (wszystko co wcześniej + możliwość sponsorowania wpisu), 160 zł (wszystko co wcześniej + podziękowanie we wpisie w social media), 500 zł, 1000 zł oraz 1500 zł. Szczegóły znajdziecie oczywiście na blogowym Patronite.

Oto Patroni bloga:

Patroni czerwiec

Dziękuję Partnerom!

 

Bardzo miło mi w kolejnym miesiącu podziękować partnerom wspierającym działalność bloga, reklamując na nim swoje produkty i usługi. Kolejny miesiąc z nami są Zakłady Bukmacherskie Fortuna, gdzie możecie obstawić oczywiście wszystkie wznowione po przerwie rozgrywki. Dziękuję witrynie oponyialufelgi, za niezmienne wspieranie bloga. Słowa uznania kieruję też do porównywarki ubezpieczeń Mubi, która zdecydowała się przedłużyć promocję dla blogowiczów i nadal kupując OC lub AC z blogowego linka, otrzymacie 150 zł przelewem.

Jeżeli macie działalność, którą chcielibyście zareklamować na blogu, piszcie śmiało na mcdon21@gmail.com 🙂

Co teraz?

 

Jak już wspomniałem, czerwiec „trącił” normalnością – mieliśmy testy DTM i przygotowujemy się do startu sezonu F1, a to już dużo. Czas zatem przerzucić się nieco z wirtualnego ścigania i powtórek (choć nie zapominamy o nich) na to, co będzie działo się na prawdziwych torach.

Mam nadzieję, że od lipca będziemy mogli zacząć planowany pierwotnie harmonogram publikacji na blogu. Oznacza to zatem zapowiedzi weekendów (informacje o torze, występach Kubicy, statystyki, harmonogram, program TV, quizy, konkursy, zmiany w bolidach), relacje live z poszczególnych dni i podsumowania każdego dnia jazd, ale także teksty powyścigowe.

Oprócz zestawienia statystyk i danych wyścigu, będą też oceny mediów po każdym wyścigu z rankingiem ogólnym oraz Wasze głosowanie na bohaterów wyścigu i jego najciekawsze momenty.

Nadal będę publikował dwa „stenogramy”, a zatem zapis komunikacji radiowej kierowcy z inżynierem. Zamierzam przejechać przynajmniej jeden wyścig z każdym z kierowców. Przed każdym GP będę Wam mówił, którego kierowcę wybieram do zrobienia stenogramu. W pierwszych dwóch wyścigach będą to Kimi Raikkonen (Austria) oraz Nicholas Latifi (Styria). Oprócz tego po każdym wyścigu dam Wam możliwość wybrania kierowcy, z którym mam „przejechać” wyścig i spisać jego „stenogram”. Jeżeli zatem któryś zawodnik zaliczy bardzo ciekawy wyścig, będziecie mogli wskazać go i w poniedziałek opublikowany zostanie zapis jego rozmowy z inżynierem.

Każde GP będzie też zapewne zapowiedziane i podsumowanie vlogiem. Oczywiście w tych wszystkich tekstach skupiał się na Alfa Romeo Racing Orlen – nie tylko dlatego, że kierowcą rezerwowym jest tam Robert Kubica, ale też z racji polskiego sponsora tytularnego tej ekipy. Przedstawiane będą zatem zapowiedzi zespołów i będę zwracał baczniejszą uwagę na jego dokonania.

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi