KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

F1 - PRE-SEASON TESTING 2020 - 1

Vasseur: W tym roku musimy spisać się lepiej. O kierowcach pomyślimy w październiku



Ciekawego wywiadu udzielił Auto Motor und Sport Frederic Vasseur, szef Alfa Romeo Racing ORLEN. Mowa była nie tylko o ruchach transferowych, ale również formie ekipy czy zwiększeniu części kupowanych od Ferrari.

„Przede wszystkim, nikt z zespołu nie łapał wirusa i wszyscy są zdrowi. To najważniejsze. Wpływ na zespół był bardziej psychologiczny. Byliśmy gotowi do ścigania w Melbourne, a nagle musieliśmy poradzić sobie z prawie trzymiesięczną przerwą. To był zdecydowanie pierwszy raz, gdy byliśmy z dala od wyścigów przez tak długi czas. Zobaczymy, jakie będą inne konsekwencje. Przede wszystkim jednak ważne, że wszyscy z zespołu byli bezpieczni. Nie chcę mówić, że ten kryzys miał pozytywną stronę, ale z jego powodu musieliśmy podjąć poważne decyzje. FIA i FOM zrobiły dobrą robotę. Trzeba szybko reagować na sytuację i wprowadzać zmiany dotyczące kontroli, technikaliów, regulacji sportowych czy limitu wydatków. Na szczęście, znaleźliśmy rozwiązanie” – powiedział Vasseur, opisując okres izolacji jego ekipy.

Francuz mówi, że wprowadzenie limitu wydatków nie wprowadzi żadnych cięć w ekipie, w której pracuje 500 osób.



„W 2021 roku będziemy poniżej limitu budżetowego. Nie sądzę zatem, zeby czekały nas jakieś zmiany. Jeżeli chodzi o kolejne lata, to trudno kreślić przewidywania. Nie wiemy, jak wiele wyścigów przejedziemy w tym roku i jak będzie wyglądała przyszłość – poczynając od sytuacji ze sponsorami aż po wysokość nagród z F1. Nie wiemy, jak kryzys wpłynie na F1 w ogólności. Jeżeli chodzi o samochody na sezon 2022, to koszty spadną. Myślę jednak, że nie musimy podejmować zmian strukturalnych w zespole i będziemy nadal poniżej limitu wydatków” – mówi Vasseur.

Szef Alfa Romeo Racing Orlen mówi, że bardziej niż limit wydatków, na sytuację zespołu wpłyną zmiana podziału zysków pomiędzy zespołami w F1 oraz niższe koszty stworzenia aut na 2022 rok.

„Nadal będziemy jednak dalecy od generowania zysku i będziemy zmagać się z wychodzeniem na zero. Ale to i tak krok naprzód. Chcemy jednak więcej i będziemy nad tym pracować” – stwierdza Francuz.

Czy według Vasseura w F1 zostaną wszystkie obecne zespoły?

„Mam taką nadzieję ponieważ w ostatnich latach wszystkie ekipy czyniły duże starania by rozwinąć swojemodele biznesowe. Mam nadzieję, że wszyscy przetrwają, ale wiem, że nie będzie to łatwe. Zanim będziemy myśleć o tym, czy F1 potrzebuje nowych ekip, musimy ocalić istniejące. Wartość praw marketingowych nie będzie wzrastać więc stawce nie pomoże jeżeli zespoły będą musiały dzielić się z 12 zespołami zamiast 10. Dobrymi przykładami są tu Manor czy HRT. Przy ich wydatkach, byłyby daleko od limitu budżetowego. Samo ograniczenie wydatków nie sprawiłoby zatem, że przetrwaliby. Chodzi o sprzedać. Jeżeli F1 chce pomóc zespołom, nie tylko nowym, musi dać im więcej ze swoich zysków. Ograniczanie wydatków pomaga zbliżyć ze sobą stawkę, podobnie jak nowe zasady dotyczące testowania w tunelu aerodynamicznym, ale nie wystarczy do przetrwania przez wiele lat. Myślę, że obecne ograniczenia wydatków wpłyną na 3-4 zespoły. Maksymalnie”

Czy Alfa Romeo jako zespół będzie kupowała więcej części od Ferrari?



„Mamy silną współpracę z Ferrari i przebiega ona w porządku. Nie sądzę, że zmienimy w tej kwestii nasze podejście w przyszłości. Zmiany strukturalne to długi proces. Kupować więcej czy mniej – nie zmienia się tego w ciągu roku. Budujemy coś wspólnie z Ferrari” – podkreśla szef Roberta Kubicy.

Jakie są cele jego zespołu na sezon 2020?

„Chcemy spisać się lepiej niż w 2019 roku. Środek stawki był bardzo blisko siebie. Nie wiemy ile wyścigów będziemy mieli w kalendarzu więc będziemy musieli wykorzystywać każdą okazję. Mieliśmy dobre wyścigi w 2019 roku, a jeżeli nadarzy się złota okazja, tak jak w ubiegłym roku na Hockenheim czy w Sao Paulo, to musimy być w stanie wykorzystać ją do maksimum. Za każdym razem. W Austrii nasz samochód będzie inny niż podczas testów w Barcelonie. Mamy poprawki zaplanowane na 3. i 5. wyścig. Będziemy mieli je w Austrii”.

Francuz podkreśla, że obecnie, nie wiedząc, ile wyścigów pojedziemy w tym roku, trudno jest przygotować budżet zespołu, a co za tym idzie, rozwój bolidu. Dopiero po 2 wyścigach, kiedy zespół oceni, w jakich aspektach jest mocny, zdecyduje, do czego wykorzysta dostępne na ten sezon tokeny poprawek.

A czy Alfa Romeo Racing Orlen myślała o zmianie kierowców podczas przerwy w jeździe F1?

„Jesteśmy w innej sytuacji. Zawsze podejmujemy nasze decyzje między październikiem a listopadem. Nie zmienimy tego. Teraz chcę żebyśmy się skupili przede wszystkim na wyścigach. Musimy dobrze spisać się w tym roku bo to ważne w kontekście nagrody finansowej. Nie powinniśmy teraz marnować na to pieniędzy. Nasza para kierowców jest dobra i ufam im. Antonio się poprawia, miał dobrą drugą połowę sezonu 2019. Na pewno w 2021 roku znów będziemy mieli dobry duet kierowców. Porozmawiamy o tym później. Teraz nie jest na to czas” – mówi Vasseur, który podkreśla, że mimo skróconego sezonu, kierowcy F2 będą mieli szansę na pokazanie swoich umiejętności.

Źródło: auto-motor-und-sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi