KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Rywale o wyzwaniach Kubicy: Gdy nie widać kół, jest trudniej



Motorsport-total opublikował wypowiedzi dwóch rywali Roberta Kubicy w tym sezonie DTM – Marco Wittmanna i Ferdinanda Habsburga, którzy w przeszłości jeździli w bolidach jednomiejscowych. Mówią oni o tym, jakie wyzwanie w tym sezonie czeka Roberta Kubicę.

„Łatwiej przyjść do DTM z niższych kategorii, jak Formuła 3 niż z Formuły 1. Auta Formuły 3 nie są daleko za samochodami DTM jeżeli chodzi o dynamikę jazdy” – mówi Wittmann, który zanim przyszedł do DTM dwukrotnie był wicemistrzem Formuły 3 Euro Series (więcej o jego karierze przeczytacie tutaj).

Inną ważną zmianą jest pozycja za kierownicą i to, co widzi kierowca.

„W formułach siedzisz na środku pojazdu i możesz widzieć koła z przodu. Ani jednego ani drugiego nie ma w samochodzie DTM. Nie ma też dachu, a otoczenie kierowcy jest zupełnie inne. Dla mnie to była najtrudniejsza rzecz na początku. Czułem się dziwnie z dachem nad głową. Trudno było mi też zrozumieć, w jakim miejscu na torze jestem. Byłem pewien, że dotykałem krawężników w zakrętach, ale tak nie było. Trochę mi zajęło zanim się do tego przyzwyczaiłem” – mówi Wittmann.



Podobne odczucia miał Ferdinand Habsburg, który wcześniej również jeździł w F3.

„Temperatura była znacznie trudniejsza do zniesienia ponieważ nie zawsze miało się świeże powietrze podczas bardziej gorących wyścigów. Musiałem całkowicie zmienić sposób treningu i nie tracić koncentracji. Gdy nie widzisz kół, znacznie trudniej jest ci ocenić, gdzie jesteś na torze, jak masz hamować. Łatwiej o zablokowanie kół. To kwestia przyzwyczajenia” – mówi arcyksiążę Austrii, Książę Czech i Węgier.

Habsburg podkreśla, że szczególnie trudno robi się w deszczu.

„To katastrofa z punktu widzenia kierowcy. Koła blokują się szybko i często nawet o tym nie wiesz, zupełnie tego nie czujesz. Skręcasz, a samochód jedzie prosto. Bardzo trudna jest też kontrola turbo-laga. W Formułach masz 250-konny silnik bez turbo, który robi dokładnie to, co każe mu twoja prawa noga. W DTM przesiadasz się na 600-konną nieprzewidywalną bestię” – dodaje.

Trudne jest również zarządzanie oponami, które w zależności od stanu zużycia zachowują się bardzo różnie.

„Czasem trzeba być bardzo ostrożnym. Wciśniesz trochę gazu i zaliczasz spina, a innym razem dajesz połowę gazu i nic się nie dzieje. Zarządzanie oponami to bardzo podstępna sprawa. Trzeba tak zarządzać nimi bez koców grzewczych żeby dały z siebie wszystko w kwalifikacjach albo wytrzymały dystans wyścigu” – mówi Habsburg, który podkreśla również nieustanne zmiany w serii DTM. „Co tydzień mamy nowe oprogramowanie, a to oznacza, że wyczucie auta ciągle się zmienia”.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi